تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):حريص از دو خصلت محروم شده و در نتيجه دو خصلت را با خود دارد: از قناعت محروم است و در...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815545981




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

۴۳ درصد از نيروي کار جوان جهان بيکار هستند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۰ مهر ۱۳۹۴ (۱۱:۱ق.ظ)
سازمان جهاني کار: ۴۳ درصد از نيروي کار جوان جهان بيکار هستند موج - سازمان جهاني کار با تأکيد بر اين که دوره انتظار جوانان براي دستيابي به يک شغل پايدار به صورت متوسط ۱۹ ماه است، اعلام کرد: ۴۳ درصد از نيروي کار جوان جهان بيکار هستند.
به گزارش خبرگزاري موج، سازمان جهاني کار در تازه‌ترين گزارش خود درباره اوضاع اشتغال جوانان در سال ۲۰۱۵ ميلادي، اعلام کرد: با وجود کاهش بحران اشتغال جوانان و بهبود ملايم آن در فاصله سال‌هاي ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۴، نرخ بيکاري همچنان بالاتر از دوران قبل از بحران اقتصادي باقي مانده است.
هنوز هم براي ميليون‌ها نفر از جوانان در سراسر جهان پيدا کردن يک شغل مناسب و معقول دشوار است و آن‌ها براي به دست آوردن شغل مبارزه مي‌کنند. نرخ بيکاري جوانان در کشورهاي مختلف جهان پس از يک دوره افزايش سريع بين سال‌هاي ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۰ تثبيت و در سطح ۱۳ درصد باقي مانده است.
اين ميزان بيکاري هنوز هم بالاتر از ۱۱.۷ درصد پيش از بحران مالي جهاني است. تعداد جوانان بيکار در کشورهاي مختلف جهان در سال ۲۰۱۴ ميلادي به ۷۳ ميليون و ۳۰۰ هزار نفر رسيده که اين ميزان ۳ ميليون و ۳۰۰ هزار نفر کمتر از ۷۶ ميليون و ۶۰۰ هزار نفر در اوج بحران سال ۲۰۰۹ ميلادي است.
در برخي مناطق مانند جنوب صحراي آفريقا و کارائيب، نرخ بيکاري جوانان کاهش يافته ولي در مناطقي مانند شرق آسيا، جنوب شرق آسيا، اقيانوسيه، شرق ميانه و شمال آفريقا نرخ بيکاري جوانان بين سال‌هاي ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۴ افزايش و يا بدون تغيير مانده است.
پيش‌بيني مي‌شود نرخ بيکاري جوانان به بيش از ۱۳.۱ درصد در سال ۲۰۱۵ ميلادي برسد. هم اکنون تقريبا ۴۳ درصد از نيروي کار جوان جهان بيکار هستند و يا در شرايط فقر زندگي مي‌کنند. در حال حاضر، ميليون‌ها جوان در کشورهاي کم درآمد مجبور به ترک مدرسه و کار مي‌شوند و ۳۱ درصد از آن‌ها در اين کشورها هيچ‌گونه مدرک تحصيلي ندارند. اين ميزان در کشورهاي با درآمد متوسط ۶ درصد و در کشورهاي با درآمد بالا، ۲ درصد است.
بر پايه اين گزارش، اقتصادهاي در حال توسعه همچنان با بيکاري ساختاري مواجه‌اند و بازار کار گرفتار اشتغال غيررسمي و فقر است. با وجود اين که فقر نسبت به ۲۰ سال گذشته کاهش يافته، اما هنوز هم ۱۶۹ ميليون کارگر جوان با کمتر از ۲ دلار در روز زندگي مي‌کنند که اين آمار براي افرادي که روزانه با کمتر از ۴ دلار زندگي مي‌کنند، ۲۸۶ ميليون نفر است.
جوانان براي به دست آوردن يک شغل پايدار به صورت متوسط ۱۹ ماه انتظار مي‌کشند. با اين وجود، يک جوان با تحصيلات دانشگاهي مي‌تواند با صرف زمان کمتري نسبت به يک جوان با تحصيلات ابتدايي به شغل دسترسي پيدا کند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 6]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن