تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 26 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):ماه رمضان، ماه خداست و آن ماهى است كه خداوند در آن حسنات را مى‏افزايد و گناهان را پا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815995728




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جبران حقوق از دست رفته کودکان کار ضروري است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۰ مهر ۱۳۹۴ (۹:۵۷ق.ظ)
جبران حقوق از دست رفته کودکان کار ضروري است موج - عضو کميسيون اجتماعي و فرهنگي شوراي اسلامي شهر تهران با تأکيد بر لزوم جبران حقوق از دست رفته کودکان کار گفت: اتخاذ سياست صحيح و فراهم‌سازي شرايطي امن جهت کار توأم با تحصيل براي اين کودکان ضروري است.
به گزارش خبرگزاري موج، الهه راستگو، رئيس ستاد توان‌افزايي و حمايت از فعاليت سازمان‌هاي مردم نهاد شهر تهران، در مراسم اهداي بن‌هاي حمايتي دانش‌آموزان کم‌توان مالي منطقه 9 ضمن تبريک روز جهاني کودک و آغاز سال تحصيلي جديد يکي از مسائل مهم و اساسي در رابطه با کودکان را مساله کار اين گروه از افراد عنوان کرد و اظهار داشت: متأسفانه علي‌رغم تدوين قوانين متعدد در زمينه کودکان بسياري از اين قوانين ناديده انگاشته شده و بايد چرايي عدم اجراي آن مورد بحث و بررسي اساسي قرار گيرد.
وي مسأله کار کودکان را در رابطه مستقيم با افزايش معضلات اجتماعي، اعتياد، طلاق، مهاجرت به شهرها و بيکاري والدين ذکر کرد و افزود: تمامي اين عوامل که خود به نوعي محصول توزيع نابرابر ثروت و شکاف روزافزون طبقاتي است کودکان را ناگزير به جستجوي کار در خارج از منزل و تجربه اشتغال از سنين پايين سوق داده که در اين راستا حمايت از حقوق کودکاني که بخشي از بار سنگين تأمين درآمد خانواده‌ها روي شانه‌هاي نحيفشان سنگيني مي‌کند ضروري است.
معاون اداري و اجرايي شوراي اسلامي شهر تهران با بيان اين که دوري از تحصيل به دليل تحميل فشار اقتصادي خانواده، آينده‌اي نه چندان خوشايند را براي اين کودکان متصور ساخته تصريح کرد: در اين ميان حداقل تکليف و مسووليت مسوولان رفع خلأ قانوني خواهد بود که ناخواسته ورود زود هنگام به بازار کار را براي آنان رقم زده، چراکه؛ در صورت عدم توجه وقوع آسيب‌هاي بيشتر قطعي است.
راستگو در ادامه به نبود برنامه‌هاي منسجم، مقطعي، گذرا و غير مداوم به عنوان يکي از مهم‌ترين عوامل بروز اين پديده دل‌خراش شهرهاي بزرگ اشاره کرد و گفت: متأسفانه پديده کودکان کار نه تنها هيچ‌گاه کاهش نيافته بلکه با سير صعودي نيز توأم بوده و همين مساله با توجه به آسيب‌پذيري بيشتر کودکان، آسيب‌هاي اجتماعي بيشتري را براي اين افراد و در نهايت جامعه به دنبال خواهد داشت.
وي ارتکاب هرگونه بزه و بروز آسيب به دليل قرارگيري در موقعيت نامتعارف براي کودکان کار را نه تنها دور از ذهن بلکه حتمي خواند و اظهار داشت: همين موضوع لزوم جبران حقوق از دست رفته و اتخاذ سياست و نظام جبراني و يا حداقل فراهم‌سازي شرايطي امن توأم با تحصيل را براي اين کودکان دوچندان ساخته چراکه در صورت عدم توجه، تعميق آسيب‌هاي اجتماعي با سرمنشاء کودکان کار که فقدان شرايط مطلوب، مناسب‌ترين زمينه آموزش و يادگيري جرم و ارتکاب را برايشان فراهم ساخته بعيد و غيرعقلاني نخواهد بود.
عضو کميسيون اجتماعي و فرهنگي شوراي اسلامي شهر تهران تدوين نظام خدمات حمايتي، بهداشتي، آموزش و مسکن مناسب و تخصيص آن به طبقات کمتر برخوردار را يک سياست پيشگيرانه در راستاي کاهش آسيب‌ها ذکر کرد و گفت: اگرچه در نگاه نخست برخورداري تمام اقشار جامعه از اين سياست نيازمند صرف اعتبارات کلان است، اما؛ نگاهي کارشناسي، اصولي و فارغ از هرگونه سطحي‌نگري بيانگر آن است که صرف اين اعتبار با توجه به هزينه‌هاي سرسام‌آور و کلان دولت در زمينه بهبود وضعيت آسيب ديدگان و توانمندسازي آنان گزاف نيست.
راست‌گو به بروز آسيب‌هاي زنجيره‌وار در صورت عدم صرف اين اعتبارات در ظاهر کلان و در باطن پيشگيرانه اشاره کرد و افزود: اجراي سياست پيشگيرانه نوعي سرمايه‌گذاري جهت برداشت و بهره‌گيري از توليدات و توانمندي افرادي است که هر يک قادرند با برخورداري از تخصص و توان اصولي زمينه پيشرفت کشور در عرصه‌هاي گوناگون را فراهم آورند.
وي با بيان اين که امروز کودکان کار شکل نويني از کودکي و نوجواني را تجربه مي‌کنند، تصريح کرد: افزايش بي‌رويه کودکان کار و آسيب‌هاي اجتماعي آن تأملي هرچند کوتاه را براي تمام آحاد جامعه و مسوولين گوشزد مي‌کند که البته رفع اين مساله و به تحقق رساندن کاهش نتايج سوء آن نيازمند عزمي ملي است.
رئيس ستاد توان‌افزايي و حمايت از فعاليت سازمان‌هاي مردم نهاد شهر تهران نقش سازمان‌هاي مردم نهاد در تحقق اين مهم را انکار نشدني دانست و اظهار داشت: سمن‌ها با حساس سازي مسوولان از يک‌سو و فعاليت داوطلبانه تخصصي از سوي ديگر تاکنون تأثير فراواني را در اين حوزه از خود بروز داده‌اند و شايد بتوان ادعا نمود اگر اقدامات سازمان‌هاي مردم نهاد در راستاي ساماندهي کودکان کار و خيابان و يا رفع موانع کاهش آسيب‌ها صورت نمي‌پذيرفت امروز نتايج وخيم‌تري را در اين حوزه شاهد بوديم.
راستگو يکي از طرح‌هاي اجرايي ستاد توان‌افزايي و حمايت از فعاليت سازمان‌هاي مردم نهاد همزمان با آغاز سال تحصيلي را حمايت از 10 هزار دانش‌آموز کم‌توان مالي شهر تهران ذکر کرد و افزود: در اين طرح بن‌هايي ويژه خريد پوشاک و لوازم التحرير از فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي شهروند به اين دانش‌آموزان تخصيص يافت.
وي آمار 200 ميليوني کودکان کار و خيابان در دنيا را بيانگر جهاني بودن اين مساله و عدم انحصار آن در تهران و يا ايران عنوان کرد و گفت: انکار اين پديده نوظهور و ناديده انگاشتن حقوق اين افراد و عدم حمايت‌هاي اساسي، تنها رشد و گسترش مخفيانه و تصاعدي آن را به دنبال خواهد داشت.
معاون اداري و اجرايي شوراي اسلامي شهر تهران در پايان با تأکيد بر اين که سهل‌انگاري در حل اين مساله آتشي است که دود آن به چشم خودمان خواهد رفت، خاطرنشان کرد: بهتر است حداقل به بهانه روز جهاني کودک تأملي دوباره بر حقوق از دست رفته کودکان و چرايي کم‌کاري‌هاي صورت پذيرفته در اين حوزه نماييم.
گفتني است؛ با توجه به طرح حمايتي ستاد بن‌هاي حمايتي دانش‌آموزان شناسايي شده کم‌توان مالي منطقه 9 نيز با حضور الهه راست‌گو اهدا شد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 6]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن