تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):چیزی با چیزی نیامیخته است که بهتر از حلم با علم باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820234418




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شيوخ عرب گنجينه ژنتيکي پرندگان شکاري ايران را به تاراج مي برند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۹ مهر ۱۳۹۴ (۱۶:۱۲ب.ظ)
شيوخ عرب گنجينه ژنتيکي پرندگان شکاري ايران را به تاراج مي برند موج - مدير کل حفاظت محيط يست استان اصفهان گفت: متأسفانه افراد ناآگاه و سودجو با زنده گيري پرندگان شکاري عملاً ذخاير ژنتيکي کشورمان را به شيوخ عرب حاشيه خليج فارس هديه مي‌دهند.
به گزارش خبرگزاري موج، حميد ظهرابي با اشاره به اينکه در سال جاري تاکنون 8 گروه از متخلفين زنده گيري پرندگان شکاري در استان اصفهان دستگير و حدود 30 قطعه پرنده شکاري کمياب از آنان کشف شده، تصريح کرد: متأسفانه افراد ناآگاه و سودجو با زنده گيري اين پرندگان عملاً ذخاير ژنتيکي کشورمان را به شيوخ عرب حاشيه خليج فارس هديه مي‌دهند.
وي گفت: اين پرندگان در زمره پرندگان نادر کشور و جهان است و از نظر اکولوژيکي نقشي بسيار مهم در سلامت اکوسيستم ايفا مي‌نمايند.
ظهرابي کنترل جمعيت جوندگان که از عوامل ايجاد بيماري سالک و مخزن اين بيماري در استان است را يکي از عمده‌ترين وظايف اين پرندگان در طبيعت برشمرد و گفت: زنده گيري اين پرندگان به دو صورت برداشت جوجه از لانه و زنده گيري با دام و کوخه نشيني انجام مي‌شود.

مدير کل حفاظت محيط زيست استان اصفهان افزود: عليرغم اينکه جريمه هرکدام از اين پرندگان بر اساس مصوبه اخير شوراي عالي حفاظت محيط زيست کشور 600 ميليون ريال است، افراد ناآگاه اقدام به شکار اين پرندگان نموده و با جريمه چند ده ميليوني زنده گيري اين پرندگان مواجه مي‌شوند.
وي ادامه داد: بر اساس آراي متعدد صادره از مراجع قضايي و همچنين مصوبات شوراي عالي حفاظت محيط زيست کشور، زنده گيري پرندگان شکاري معادل با مرگ و حذف آن‌ها از طبيعت بوده و به دليل عدم امکان بازگشت اين پرندگان به طبيعت، در زنده گيري پرندگان خسارات‌هاي مربوط به اتلاف اين پرندگان که مبلغ گزافي نيز مي‌باشد، اخذ مي‌شود.
ظهرابي تاکيد کرد: از مردم فهيم استان تقاضا مي‌شود ضمن خودداري از گرفتار شدن در دام اين افراد سودجو و مخرب تنوع زيستي کشور، در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوکي بلافاصله نزديک‌ترين پاسگاه محيط باني يا نيروي انتظامي را در جريان امور قرار دهند.
مدير کل حفاظت محيط زيست استان اصفهان اضافه کرد: در حال حاضر چند نفر از هم استاني‌هاي ما که در دام اين سودجويان گرفتار شده‌اند با جريمه‌هاي چند صد ميليوني مواجه شده و تمام زندگي آن‌ها تحت تأثير اين اقدام نابخردانه قرار گرفته است.
ظهرابي تاکيد کرد: 50 درصد از جمعيت پرندگان کشف شده در استان در مسير ترانزيت اين گونه‌ها به خارج از کشور کشف و مابقي به احتمال زياد در استان اصفهان زنده گيري شده‌اند.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 16]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن