تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):به راستى كه اين زبان كليد همه خوبى‏ها و بدى‏هاست پس شايسته است كه مؤمن زبان خ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813252923




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

به جاي فروش، به فکر توليد باشيد / اتحاديه مرکزي زنبورداران به دنبال انحصار طلبي است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۹ مهر ۱۳۹۴ (۱۳:۱۳ب.ظ)
نقدي بر تشکيل يک برند ملي براي عسل؛ به جاي فروش، به فکر توليد باشيد / اتحاديه مرکزي زنبورداران به دنبال انحصار طلبي است موج - با توجه به اظهارات برخي زنبورداران، تشکيل برند ملي براي عسل هم نمي تواند دردي از آنها دوا کند و گره کور تقبل به اين سادگي ها باز نمي شود.
به گزارش خبرگزاري موج، اواخر هفته پيش بود که صندوق حمايت از توسعه زنبورداري کشور با همکاري اتحاديه مرکزي زنبورداران ايران، از برندي ملي به نام اکسير رونمايي کردند. اين برند طبق گفته مسئولان دولتي و خصوصي، قرار است غير تجاري و متعلق به تمام توليدکننده ها باشد. از آنجا که فروش عسل هاي تقلبي در بازار به وفور افزايش يافته است، مسئولان به فکر راهکاري براي عرضه عسل هاي سالم افتاده و در کنار تشکيل اين برند، آزمايشگاهي را نيز تاسيس کرده اند. بنابراين به گفته آنها تمام محصولاتي که قرار است از طريق اکسير به بازار عرضه شود، از فيلتر آزمايشگاه هاي مربوطه عبور کرده و مردم مي توانند به اين محصولات اعتماد کنند.
اما اين تمام ماجرا نيست. وقتي از توليدکنندگان و روساي اتحاديه برخي از شهرستان ها درباره اين برند پرسش مي شود، نسبت به رونمايي آن اظهار بي اطلاعي کرده و مي گويند: «ما در جريان نيستيم!» اين در حالي است که طبق گفته مديرعامل صندوق حمايت از توسعه زنبورداري کشور، قرار است در اين طرح، 252 اتحاديه استاني شرکت داشته باشند و محصولات طبيعي خود را از طريق همين فروشگاه ها به بازار عرضه کنند.
در اين ميان، شهرستان خوانسار جزو مناطقي است که در توليد عسل و بسته بندي تقريبا حرف اول را در کشور مي زند. اما همانطور که گفته شد، مديرعامل شرکت تعاوني زنبورداران اين استان، از تشکيل برند ملي، خبري نداشت و به موج گفت: اتحاديه و صندوق، با اين کارهاي بي حاصل، پول زيادي را هدر مي دهد.
محمد صادق شانعي افزود: وقتي در نشان هايي مانند کدبهداشتي يا استاندارد که بسيار قوي تر از اکسير هستند، تقلب مي شود، آيا مي توان به سالم ماندن آن اعتماد کرد؟ مردم از کجا مي توانند مطمئن باشند که چنين برندي تا هميشه محصولات سالم را عرضه مي کند و شخص ديگري از بيرون، بدون گذراندن مراحل آزمايشگاهي، از نشان مربوطه کپي برداري نمي کند؟
شانعي معتقد است مشکل اصلي ما توليد است، نه فروش. وقتي زنبورداران با هزاران مسئله درگير هستند و کم مانده تا نابود شوند، ديگر عسل طبيعي از کجا مي توانند تهيه کنند؟ اين درحالي است که عسل نامرغوب برخي شهرستان ها را به نام خوانسار بسته بندي کرده و در تهران مي فروشند.
يکي ديگر از توليدکنندگان معتقد است اتحاديه به جاي بحث بازار، بايد با بحث پايه و اصول زنبورداري آغاز مي کرد.
روح الله جواهري گفت: اکسير، چيزي به جز ايجاد انحصار نيست و بيشتر توليدکننده ها با اين موضوع مخالف هستند.
به گفته جواهري، اتحاديه مرکزي زنبورداران هميشه به دنبال بهانه اي بوده تا محصولات خوانسار را کنار زده و تنها براي محصولات خودش تبليغ کند. مطمئنا اين برند هم هدفي جز اين ندارد.
حال بايد منتظر بود و ديد برند جديد عسل که براي ايجاد اطمينان در بازار به وجود آمده اما هنوز نتوانسته اعتماد اعضاي داخلي خود را جلب کند، در آينده به کجا خواهد رسيد و آيا مي تواند جوابگوي نياز مشتريان باشد يا نه؟














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 9]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن