تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر جوانى كه در سن كم ازدواج كند ، شيطان فرياد بر مى‏آورد كه : واى برمن ، واى بر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821073470




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بيانيه جامعه قرآني لرستان به‌ مناسبت مراسم بزرگداشت شهداي قرآني منا


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۹ مهر ۱۳۹۴ (۹:۳۶ق.ظ)
بيانيه جامعه قرآني لرستان به‌ مناسبت مراسم بزرگداشت شهداي قرآني منا موج - خرم‌آباد - جامعه قرآني استان لرستان به‌مناسبت مراسم بزرگداشت شهداي قرآني فاجعه منا بيانيه‌اي را صادر کرد.
به گزارش خبرگزاري موج از خرم‌آباد، جامعه قرآني لرستان، 19 مهر به‌ مناسبت مراسم بزرگداشت قاريان شهيد فاجعه منا بيانيه‌اي را به شرح زير صادر کرد.
در اين بيانيه آمده است: امنيت، با ارزش‌ترين و مهمترين نعمت است و همه عبادت‌ها در سايه امنيت شکل مي‌گيرد و خداوند در سوره قريش آيه سوم فرمود: «فليعبدوا رب هذا البيت» و تا جايي‌که خداوند تبارک و تعالي در سوره نور آيه 55 بعد از «من بعد خوفهم امنا» مي‌گويد «يعبدونني» در نهايت، امنيت را هم‌سنگ عبادت قرار داده است، «اعبدوا ربکم» چرا؟ «الذي خلقکم» چون «خلقکم»، «اعبدوا» چون آفريده شده‌ايد عبادت کنيد و عبادت کنيد چون امنيت به شما داده شده است و در سوره تين آيه سوم مي‌فرمايد: «و هذا البلد الامين» مکه را شهر امن قرار داد تا انسان‌ها بتوانند با انجام مناسک ابراهيمي ظرفيت پذيرش اطمينان را براي خود بالا ببرند «ليطمئن قلبي».
اين بيانيه مي‌افزايد: اما امروز بي‌کفايتي قومي را شاهديم که با سلطنت‌طلبي نه تنها امنيت منطقه بلکه امنيت شهرامني چون مکه که مورد قسم قرار گرفته را نيز به خطر انداخته تا جايي‌که هزاران حاجي محرم را در روز عيد سعيد قربان، قرباني کرده و با بي‌کفايتي خود جهانيان را به تماشاي جان سپردن هزاران مسلمان محرم نشانده و اجازه هيچ‌گونه پيگيري را نداده و گستاخي را تا جايي رسانده که نه تنها به بهانه قضا و قدر الهي بودن فاجعه از مسووليت خود شانه خالي کرده بلکه حاجيان را عامل اصلي اين واقعه معرفي و در نهايت سکوت خبري رسانه‌هاي هم‌سو و غربي از ارائه آمار قطعي اين جنايت خودداري مي‌کنند.
در ادامه اين بيانيه عنوان شده است: جامعه قرآني استان لرستان اعم از سازمان‌ها و دستگاه‌هاي دولتي و غير دولتي قرآني و مؤسسات و خانه‌هاي قرآن و همچنين قاريان، حافظان، مربيان و فعالان قرآني ضمن تسليت اين فاجعه عظيم به حضرت ولي‌عصر(عج) و مقام معظم رهبري و ملت شريف ايران و کشورهاي داغديده اسلامي و خانواده‌هايشان، اين جنايت را محکوم نموده و براي جان‌باختگان طلب غفران و رحمت الهي را داريم.
در ادامه اين بيانيه تاکيد شده است: در نهايت ضمن تقدير و سپاس از حضور پر شور و حماسي ملت شريف ايران در خاک‌سپاري اين عزيزان نکاتي مورد توجه است که در ذيل اين بيانيه مطرح مي‌شود:
1- ضمن حمايت از بيانات ارزنده و حماسي مقام معظم رهبري در راستاي محکوميت کارشکني‌ها و ستم‌هاي اين قوم ظالم آمادگي خود را جهت فرمان‌برداري اعلام مي‌نماييم.
2- ضمن محکوميت و بررسي ابعاد مختلف اين جنايت عظيم، خواستار تشکيل کميته حقيقت‌ياب متشکل از کشورهاي داغديده اين فاجعه و پيگيري جدي مسئولين کشور اسلامي عزيزمان تا تعيين تکليف نهايي تمام حاجيان کشورمان هستيم.
با توجه به ضرورت‌ها و مصلحت‌انديشي‌ها و نظر به بي‌کفايتي عربستان در مديريت حج؛ خصوصاً در سالي‌ که گذشت از مجامع بين‌المللي و اسلامي؛ مخصوصاً سازمان کنفرانس اسلامي مي‌خواهيم ضمن قطع يد آل‌سعود از مديريت حج کميته مشترکي از تمامي کشور‌هاي اسلامي جهت برگزاري مناسک ابراهيمي تشکيل شود.
4- تقدير و سپاس خود از مسوولين محترم بعثه مقام معظم رهبري و سازمان حج و زيارت به جهت مديريت و پيگيري و اطلاع‌رساني به‌موقع به‌منظور بيداري اسلامي و روشن نمودن اذهان مردم جهان جهت شفاف‌سازي ابعاد مختلف اين فاجعه دردناک را داريم.
5- عملکرد صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران را در راستاي مقابله با سکوت رسانه‌هاي جيره‌خوار عربستان و حکومت ظالمان و پوشش کامل و لحظه‌اي خبري اين واقعه را نشان از انجام رسالت عظيم اين نهاد انقلابي مي‌دانيم.
6- از دستگاه‌هاي قضايي و ديپلماسي پيگيري بين‌المللي جهت احقاق حقوق تمامي جان‌باختگان و داغ‌ديدگان را داريم.
7- تقدير و سپاس خود را از پيشنهاد بنياد شهيد و امور ايثارگران و موافقت مقام معظم رهبري مبني بر خاک‌سپاري اين مهاجران الي الله در قطعه شهدا را اعلام مي‌نماييم.
8- غم از دست دادن عزيزان جامعه قرآني، قاريان شهيد حاج محسن حسني کارگر، حاج حسن دانش و مبتهلين شهيد حاج امين باوي، حاج سعيد سعيدي‌زاده و حاج فواد مشعلي بيش از هر چيزي از اين مصيبت داغي بر دل قرآنيان گذاشت که همه را متأثر از اين واقعه کرد لذا با توجه به حضور ايشان در اين مناسک به‌عنوان مبلغ و مروج قرآن و مکتب شيعه خواستار ثبت اسامي اين عزيزان در زمره شهداء به‌منظور ارزش‌گذاري جايگاه ايشان و تسلي خاطر قرآنيان بالاخص خانواده داغدار اين عزيزان مي‌باشيم.
9- در نهايت جامعه قرآني لرستان از شوراي عالي قرآن صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران و سازمان اوقاف و امور خيريه کشور به‌عنوان نهاد اعزام کننده کاروان قرآني حج به اين سفر معنوي مي‌خواهيم نسبت به ثبت اسامي قرآنيان شهيد مهاجر الي‌الله در زمره شهدا تا حصول نتيجه از هيچ اقدامي فرو گذار نبوده و اين مطالبه جدي جامعه قرآني را پيگيري نمايند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 6]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن