تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 19 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند! زبان را عذابى دهد كه هيچ يك از اعضاى ديگر را چنان عذابى ندهد. زبان گويد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805886736




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آمادگي ايران براي ارائه تجربيات حوزه مسکن خود به افغانستان


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۹ مهر ۱۳۹۴ (۹:۱۰ق.ظ)
آمادگي ايران براي ارائه تجربيات حوزه مسکن خود به افغانستان موج - وزير امور شهرسازي افغانستان با هدف استفاده از تجربيات و توانمندي‌هاي ايران در حوزه شهرسازي با عباس آخوندي، وزير راه و شهرسازي کشورمان، ملاقات کرد.
به گزارش خبرگزاري موج، عباس آخوندي، وزير راه و شهرسازي و سيد سعادت منصور نادري، وزير امور شهرسازي افغانستان، بعد از نشستي يک ساعته در عصر شنبه، ۱۸ مهر، در جمع خبرنگاران حضور يافتند.
عباس آخوندي، وزير راه و شهرسازي ايران، در بيان جزييات اين ديدار گفت: در ملاقات با هيات کشور افغانستان گفت و گوهاي موثري در حوزه حمل‌ونقل، مسکن و شهرسازي داشتيم. در حوزه حمل‌ونقل به زودي خط آهن خواف - هرات در کشور ايران در فاز جديد به بهره‌برداري مي‌رسد و خط آهن ايران به افغانستان وصل مي‌شود. البته ادامه اين کار و بهره‌برداري مؤثر نياز به وصل شدن اين خط به خطوط تاجيکستان، قرقيزستان و چين دارد تا بدين ترتيب محور ريلي جاده ابريشم از جنوب ايران تا چين تکميل شود.
وزير راه و شهرسازي ايران همچنين از پيگيري تهران و کابل براي برگزاري اجلاس پنج‌جانبه ايران، افغانستان، تاجيکستان، قرقيزستان و چين براي کامل شدن خط آهن خبر داد و درباره همکاري دو کشور در حوزه مرزي گفت: مراودات مرزي ايران با افغانستان بسيار زياد است. در شمال مرز دوغارون و در بيرجند مرز ماهيرود وجود دارد و ضرورت است فعاليت‌هاي جاده‌سازي در اين منطقه داشته باشيم قرار شده است تيم مشترکي اين جاده را مورد بازديد و بررسي قرار دهند.
آخوندي ادامه داد: در منطقه زابل مرز ميلک را داريم که آنجا نيز نياز به تعدادي پل است که نيازمند مباحث فني است و بايد بيش از گذشته اين مرز فعال شود، هر چند اين مرز يکي از مرزهاي فعال ايران و افغانستان است. همچنين در اين ملاقات در مورد درياچه هامون نيز صبحت کرديم که بنا داريم در جلسات بعدي و سطوح بالاتر گفت و گوهاي جدي‌تري داشته باشيم.
وي در حوزه هوايي ارتباط دو کشور را مثبت ارزيابي کرد و گفت: خوشبختانه در مرزهاي هوايي موافقت‌نامه‌اي داريم که طبق آن به صورت هفتگي ۹ هواپيما از ايران به افغانستان و همچنين ۹ هواپيما از افغانستان به ايران تردد مي‌کنند.
وزير راه شهرسازي در بيان جزئيات ملاقات دوجانبه در حوزه مسکن با اشاره به طرح مباحث مناسب افزود: با توجه به اين که شهرنشيني در افغانستان به شدت در حال توسعه است و در حال حاضر ۶ شهر بزرگ در اين کشور وجود دارد بحث شهرسازي بسيار مهم است.
آخوندي ضمن اعلام آمادگي ايران براي در اختيار قرار دادن تجربيات در حوزه مسکن به کشور افغانستان ادامه داد: قرار است اين گروه از چند شهر ايران بازديد کنند و با نحوه طرح‌ريزي شهري در شهرهاي جديد، فناوري ساختماني و پروژه‌هاي بزرگ ساختماني و همچنين فناوري مصالح ساختماني در ايران اعم از سيمان، فولاد، کاشي و غيره که در کشور توليد مي‌شود آشنا شوند تا مورد بهره‌برداري کشور افغانستان قرار گيرد.
وي گفت: در حال حاضر بخشي از اين مصالح در اختيار ملت افغانستان قرار مي‌گيرد و به آن کشور صادر مي‌شود. معتقدم هرچقدر اين مراودات و ارتباطات بيشتر شود قاعدتا در جهت صلح و امنيت دو کشور اثرگذارتر خواهد بود.
همچنين سيد سعادت منصور نادري، وزير امور شهرسازي جمهوري افغانستان، ضمن سپاسگزاري از ميزباني و همچنين قدرداني از دولت جمهوري اسلامي ايران گفت: افغانستان و ايران داراي وجوه مشترکي از جمله دين مقدس اسلام، تاريخ، فرهنگ و زبان هستند. بر همين اساس ايران هميشه دوست نزديک افغانستان بود و به کشور ما کمک‌هاي فراواني کرد که از اين منظر دولت و ملت افغانستان هميشه سپاسگزار ايران است.
وزير امور شهرسازي جمهوري افغانستان با يادآوري کمک‌هاي ايران طي ۱۴ سال اخير افزود: ميليون‌ها مهاجر افغان به ايران آمدند و حکومت اسلامي و همچنين ملت ايران با آغوش گرم پذيراي اين افراد شدند. همچنين کمک‌هاي فراواني که طي ۱۴ سال گذشته از سوي ايران براي بهسازي و نوسازي افغانستان انجام شد همواره مورد قدرداني ملت و دولت افغانستان است.
سيد سعادت منصور نادري ضمن اظهار اميدواري براي ادامه همکاري ايران با افغانستان از فرمان اخير مقام معظم رهبري جمهوري اسلامي ايران درباره مهاجران افغانستان ساکن در ايران مبني بر بهره‌مندي از خدمات آموزشي، تحصيلي و بيمه و ساير خدمات زندگي سپاسگزاري کرد و افزود: جايگاه ايران در سياست خارجي افغانستان حائز اهميت است و به همين خاطر نيز داشتن روابط نزديک با کشورهاي همسايه بالاخص جمهوري اسلامي ايران اهميت دارد که همواره رئيس جمهوري افغانستان بر آن تأکيد مي‌کند.
وي در تشريح اهداف سفر خود گفت: بهره‌مندي از تجارب موفق وزارت راه و شهرسازي ايران و تقويت روابط دو کشور در حوزه راه، مسکن و شهرسازي از اهداف اين سفر است. اميدواريم فرصتي فراهم شود تا از تجربيات موفق ايران در وزارت راه و شهرسازي، مديريت شهري، شهرسازي، ساخت مسکن بهره‌مند شويم.
وزير امور شهرسازي جمهوري اسلامي افغانستان ادامه داد: ما در نظر داريم سرمايه‌داران و تاجران ايراني را در قسمت بهسازي و نوسازي افغانستان ترغيب به سرمايه‌گذاري کنيم. دولت جمهوري اسلامي افغانستان در خدمت سرمايه‌گذاران و تاجران ايراني است و از هرگونه همکاري و کمک دريغ نمي‌کند.
وي گفت: اميدواريم در آينده‌اي نزديک ميزبان آقاي آخوندي، وزير راه و شهرسازي جمهوري اسلامي ايران، در افغانستان باشيم.
بنابراين گزارش ميهمانان هيات افغانستاني در ملاقات ديروز وزراي دو کشور، وزير فوايد، مهدي ياوري رئيس طرح و مسکن، عبدالطيف مراد رئيس تصدي بنايي، عبدالخالق نعمت شهرساز و مشاور تکنيکي، سيدضيا حسيني رئيس مقررات، توري‌اي ايثار رئيس پروژه‌هاي شهرک‌هاي جديد و محمد همايون فيض رئيس سياست و طرح‌هاي وزارت امور شهرسازي افغانستان بودند.
پيروز حناچي، معاون معماري و شهرسازي، حامد مظاهريان، معاون امور مسکن و ساختمان، امير اميني، معاون برنامه‌ريزي و اقتصاد حمل‌ونقل، محسن نريمان، معاون وزير و مدير عامل شرکت مادر تخصصي شهرهاي جديد، محمد شکرچي‌زاده، رئيس سازمان تحقيقات راه، مسکن و شهرسازي، فخريه کاشان، قائم مقام وزير در امور سرمايه‌گذاري و تأمين مالي، طاهرخاني، عضو هيات مديره شرکت عمران شهرهاي جديد و روستا، مسوول بافت تاريخي شرکت عمران و بهسازي شهري ايران، نيز آخوندي را در اين ديدار همراهي مي‌کردند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 12]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن