تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 6 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع): مؤمن نه بدى مى كند و نه معذرت مى خواهد و منافق هر روز بدى مى كند و معذرت مى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812811426




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چرا آشغال می ریزیم؟! |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: چرا آشغال می ریزیم؟!
بخش «نگاه شما» برای ارائه و معرفی «نگاه» مخاطبان «تابناک» به همه موضوعات است. هر مخاطب «تابناک» می‌تواند با مد نظر قرار دادن شرایط همکاری با این بخش، «نگاه» خود را ارسال کند تا در معرض دید و داوری دیگر مخاطبان قرار گیرد.
کد خبر: ۵۳۷۴۵۱
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۵ - 10 October 2015


محمد ماکویی: اگر خوب دقت کنید متوجه خواهید شد که در حالی که مردم نهایت تلاش و کوشش خود را به خرج می دهند تا با هدف گیری درست زباله های خانگی خود را در درون مخازن جمع آوری نو و تمیز زباله جای دهند,ابایی از گذاردن آن ها در گوشه و کنار و خارج زباله دان هایی که چرخشان در رفته , وصله پینه شده اند و یا به علت  شستشو و تمیزسازی نامکرر بوی بد می دهند ندارند!


چرایی این موضوع را باید به یکی از ویژگی های بارز ما ایرانیها که شاید در میان ملل دیگر هم نمونه اش پیدا شود نسبت داد و این مشخصه این است که هرچند برای بسیاری از هم میهنان ما متاسفانه مبادرت به انجام کار بد و خلاف و ناشایست ایرادی ندارد , انصافا از میانمان کمتر کسی پیدا می شود که بخواهد به نفراول بودن در اقدام به عملکردهای اینچنینی تن دهد!


 شاهد و مصداق بارز این قضیه هم این است که اغلب قریب به اتفاق هموطنان اتومبیل ران ما مادام که کسی بی خیال چراغ قرمز نشده و از آن گذر نکرده  ,ایستادن در پشت چراغ این رنگی را جدی می گیرند اما به مجرد اینکه توقف طولانی مدت بالاخره حوصله کسی را سر برد و او را مجاب کرد که پای از ترمز برداشته و پدال گاز را بفشارد,این سر رفتگی حوصله و این تغییر جای پا از پدال ترمز به پدال گاز در خیلی ها قابل مشاهده خواهد بود!


با این حساب کسانی که با مشاهده ظرفیت تکمیل زباله دان,بی خیال آن نشده و با چند قدم پیاده روی بیشتر , زباله های خود را در مخزنی که حالاحالاها جا برای پر شدن دارد نمی ریزند نباید فکر کنند که تنها به اندازه زباله های خود از کثیف سازی خیابان و کوچه و محله خود سهم می برند زیرا خودشان بهتر از هر کسی می دانند که اغلب دیگرانی که زباله خود را با مشاهده زباله دان پر,در خارج و گوشه و کنار آن قرار می دهند این کار را فقط به این دلیل که دیده اند قبلشان یکی دیگر هم این کار را کرده می کنند!


به این ترتیب است که وقتی زباله دانی نو و تمیز وارد کوچه و خیابان و محله ای می شود تا زمانی که یا شهرداری با شستشوی نامکرر آن موجبات بو گرفتگی مخزن را فراهم آورده و به اهالی "حالا وقتشه!" را یاد آور می شود و یا یکی از اهالی محله راه دوری نرفته و زباله خویش را نرسیده به مخزن ,بر زمین می گذارد,کماکان تمیز و پاکیزه خواهد ماند!


لذا اگر برای شهرداران مهم است که  مردم زباله های خود را به جای داخل مخزن در خارج و گوشه و کنار آن نریزند ;که قطعا مهم است;می بایست علاوه بر بها دادن به شستشو و تمیز سازی مکرر و با فواصل زمانی مشخص زباله دان ها ,مخازن آشغال محتاج تعمیر را به موقع تعمیر نموده و جایگاههای مواد زاید جامد زهوار در رفته و از رده خارج را از رده خارج نمایند!ضمن اینکه اصلا بد نیست که هم هر از چند گاهی شستشو و تمیز سازی زباله دان ها در ساعات شلوغی و پیش چشم مردم انجام شود تا اهالی آگاه گردند که هیچ زباله دانی خود بخود تمیز نمی شود و هم شده با پرداخت وجه,از ساکنین محلات مختلف شهرهای گوناگون خواسته شود که در تمیز سازی و شستشوی زباله دان ها دخالتی فعال داشته باشند زیرا تجارب گوناگون ماخوذه از کشورهای گوناگون و منجمله ایران نشان داده که اهالی , زباله دان هایی که خودشان با زحمت تمیز و پاک کرده و شسته اند را خیلی هم سهل و ساده و بی زحمت ناپاک و کثیف نخواهند نمود!












این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 175]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن