تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهترین کارها در نزد خدا نماز به وقت است ، آنگاه نیکی به پدر و مادر ، آنگاه جنگ در را...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815502030




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

با ارائه طرح هاي درست مي توان در رشته داروسازي تحول ايجاد کرد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۸ مهر ۱۳۹۴ (۱۵:۴۴ب.ظ)
ديناروند: با ارائه طرح هاي درست مي توان در رشته داروسازي تحول ايجاد کرد موج - رئيس سازمان غذا و داروي کشور گفت: دانشجويان و اساتيد مي‌توانند با ارائه طرح‌هاي درست، تحولي در رشته داروسازي در حوزه درمان داشته باشند.
به گزارش خبرگزاري موج، نوزدهمين سمينار دانشجويان داروسازي سراسر کشور که از چهاردهم مهرماه در شيراز آغاز به کار کرده بود، امروز با حضور مسوولان کشوري اين حوزه به کار خود پايان داد.
رسول ديناروند، رئيس سازمان غذا و داروي کشور، در آيين پاياني اين سمينار دانشجويي، با بيان اينکه داروخانه يک موسسه پزشکي است که بايد داروساز آن را تأسيس کند، اظهار داشت: در سازمان غذا و دارو، حوزه داروسازي نياز به يک تحول دارد که دانشجويان و اساتيد مي‌توانند به دنبال اين تحول باشند تا نقش و جايگاه داروساز در کشور بيش از پيش ارتقا يابد.
وي افزود: در وزارت بهداشت، کميته اي وجود دارد که فرصت‌هاي شغلي داروسازي را بررسي مي‌کند و لازم ديناروند تاکيد کرد: بايد به شيوه اي دورانديشانه، زمينه‌هاي اشتغال داروسازان آماده باشد و مي‌توان آن را در ارائه خدمات داروسازان جست و جو کرد.
رئيس سازمان غذا و دارو، با بيان اينکه لازم است در حوزه آموزش و انجمن داروسازان، آينده شغلي داروسازان را بررسي کنيم، تصريح کرد: دانشجويان و اساتيد مي‌توانند طرح‌هاي خود را به انجمن داروسازان ارائه دهند و توسط انجمن، نتيجه اين طرح‌ها به وزارت بهداشت منتقل و در وزارتخانه پيگيري مي‌شود، چرا که انجمن برخواسته از نيازها و شرايط داروسازان است.
دکتر حميد اکبري، قائم مقام معاون آموزشي وزير بهداشت، نيز در اين سمينار گفت: يکي از دستاوردهايي که مي‌توانيم از اين همايش‌ها داشته باشيم، کميته دانشجويي فعال در داروسازي است.

بازنگري در رشته داروسازي آغار شده است
وي با بيان اينکه بازنگري در رشته داروسازي آغار شده است، افزود: وقتي کارآفريني باشد اشتغال هم ايجاد مي‌شود و دانشجويان مي‌توانند جايگاه و آينده اي بهتر در اين رشته داشته باشند.
شاهين آخوندزاده، قائم مقام معاون تحقيقات و فناوري وزارت بهداشت و درمان، نيز در آيين پاياني اين سمينار دانشجويي گفت: اين همايش بزرگ‌ترين اعتماد به نفس براي دانشجويان است تا با برگزاري چنين همايش‌هايي، نقش و جايگاه خود را ارتقاء دهند.
وي ادامه داد: با مقايسه آمار و ارقام بين المللي، کشور ما از نظر مقاله، کشور نخست در منطقه است.
قائم مقام معاون تحقيقات و فناوري وزارت بهداشت در خصوص برتري کشور ايران در ارائه مقاله در منطقه، افزود: ميانگين هزينه يک مقاله در کشورهاي دنيا 50 هزار دلار است، اما در کشور ايران پنج ميليون تومان است، همچنين در سال‌هاي گذشته با وجود تحريم‌ها، صنعت داروسازي توانست مقاومت کند.
آخوندزاده با تاکيد بر اساسي داروسازان در دانشگاه‌هاي علوم پزشکي، اظهار داشت: بعد از صنايع دفاع، صنعت داروسازي قادر به رقابت در عرصه‌هاي بين المللي است و دانشجويان براي ارتقاي جايگاه داروساز، بايد خودشان تلاش کنند و اين نقش را ايفا کنند.
وي خاطرنشان کرد: با اين توانمندي انساني خوبي که داريم، لازم است قدر آن‌ها را بدانيم، زيرا تاکنون فعاليت خوبي داشته‌اند.
دکتر آخوندزاده، با بيان اينکه بايد بيشتر به پژوهش بها داد و با اين توانمندي نيروي انساني که در اختيار داريم مي‌توان کارهاي بزرگ تري در کشور و دنيا انجام داد، گفت: برنامه بزرگ وزارت بهداشت براي جلوگيري از مهاجرت نيروي‌هاي با استعداد، معرفي توانايي‌هاي کشور به آن‌ها و جذب در مراکز تحقيقاتي است.

دستاورد اين سمينار مدير پروري و رسيدن به آينده شغلي است
دکتر محمدهادي ايمانيه، رئيس دانشگاه علوم پزشکي شيراز، نيز در اين آيين، گفت: لازم است در رشته داروسازي گرايش‌هايي مانند توليد، آموزش و خدمات دارويي مشخص شود، داروخانه‌ها درجه بندي شود و خدمات دارويي و ميزان پرداختي متناسب با خدمات ارائه شده باشد.
وي با بيان اينکه مباحث مربوط به اين رشته و فعالان آن در رسانه‌هاي استان فارس ويژه تر مي‌شود، گفت: کميته دانشجويي نيز لازم است فعالانه به کار خود ادامه دهد و افراد را در خصوص آموزش و شوراي مشورتي، از بين دانشجويان انتخاب کند.
دکتر ايمانيه با تاکيد بر ايجاد تحول در داروسازان براي ادامه آموزش و آينده شغلي، نسبت به ايجاد ارتباط ميان فعالان کميته دانشجويي داروسازي در فارس، با وزارت بهداشت و درمان، قول همکاري داد.
رئيس دانشگاه علوم پزشکي شيراز بيان کرد: دستاورد اين سمينار، مدير پروري و رسيدن به آينده شغلي و ارتقاي جايگاه داروسازان است.
رهبر مژدهي آذر رئيس انجمن داروسازان ايران نيز در اين همايش گفت: اهميت داروسازان در دنيا بسيار است و همکاران بايد به دنبال ارتقاي جايگاه خود باشند.
وي افزود: با همکاري وزارت بهداشت در خصوص پيشبرد اهداف انجمن داروسازان، از معلومات فارغ التحصيلان در داروخانه‌ها بهره برداري مي‌شود.
شاهين محمدصادقي نماينده مردم کازرون در مجلس شوراي اسلامي نيز در اين همايش، گفت: دارو در درمان بيمار نقش اساسي دارد و کساني که از کيفيت اين داروها مراقبت مي‌کنند، داروسازان هستند.
وي افزود: به نظر من بخشي از خوش استعدادترين دانشجويان کشور ما دانشجويان داروسازي هستند و نيز قابليت علمي و استعداد داروسازان کشورمان نسبت به کشورهاي پيشرفته کم نيست، پس لازم است براي دانشجويان تجهيزات و امکانات آزمايشگاهي و زمينه پژوهش و تحقيق فراهم شود.
محمدصادقي ادامه داد: وظيفه ما اين است که براي شکوفايي دانشجويان زمينه سازي کنيم که به آينده خود اميدوار باشند و بتوانند به جايگاه متناسب با دانش و علم خود دست يابند، از سويي لازم است داروسازان براي ارتقاي جايگاه خود، بيشتر به پژوهش و تحقيقات بپردازند.
حسين نيک نهاد معاون غذا و داروي دانشگاه علوم پزشکي شيراز نيز فارغ التحصيلان رشته داروسازي را از توان علمي بالايي برخوردار دانست که بايد از خود ابتکار داشته باشند و گفت: انجمن داروسازان لازم است جايگاه داروساز را بيشتر مطرح کند و يک فکر اساسي در مورد تحول در نظام داروسازي داشته باشد.
سليمان محمدي ساماني رييس دانشکده داروسازي شيراز نيز در اين سمينار با اشاره به سرمايه گذاري‌هاي عظيم برخي کشورهاي دنيا در حوزه پژوهش، گفت: در کشور ما بايد به موضوع پژوهش چند جانبه نگاه کرد و زمينه‌هاي توسعه آن در ميان جوانان تسهيل شود.
وي خاطرنشان کرد: با حذف ماليات براي پژوهش و واردات تجهيزات، بسترهاي گرايش به سوي اقدامات تحقيقاتي توسعه مي‌يابد.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 15]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن