تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 18 مرداد 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):یک ساعت اندیشیدن در خیر و صلاح از هزار سال عبادت بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سایت ایمالز

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1810093916




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ايمان و توکل قلعه‌اي است که انسان را از شر شيطان حفظ مي‌کند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۸ مهر ۱۳۹۴ (۱۵:۱۷ب.ظ)
امام جمعه خرم‌آباد: ايمان و توکل قلعه‌اي است که انسان را از شر شيطان حفظ مي‌کند موج - خرم‌آباد - امام جمعه خرم‌آباد گفت: کساني‌که داراي ايمان و توکل بر خدا هستند از سلطه شيطان بيرون هستند، ايمان و توکل قلعه‌اي است که انسان را از شر شيطان حفظ مي‌کند.
به گزارش خبرگزاري موج از خرم‌آباد، حجت‌الاسلام والمسلمين سيداحمد ميرعمادي، نماينده ولي‎فقيه در استان و امام جمعه خرم‌آباد، ظهر امروز، 18 مهر، در تفسير قرآن با محوريت سوره نحل گفت: موضوع آيات 98 تا 100 سوره مبارکه نحل استعاذه؛ يعني پناه بردن به خدا از شر شيطان است.
وي با بيان اين‌که يکي از آداب قرائت قرآن استعاذه است، افزود: ما براي اين‌که قرآن را بهتر بفهميم و بيشتر بهره بگيريم خداوند براي بهره‌گيري بيشتر از آيات قران دستور داده است که قرآن را با آداب خاص تلاوت کنيم که از جمله اين آداب، استعاذه است.
اين مفسر قرآن‌کريم با اشاره به اين‌که آداب تلاوت قرآن دو بخش شامل آداب ظاهري مثل وضو داشتن و روبه قبله نشستن و آداب باطني مثل طهارت باطني، خشوع و خضوع است، گفت: آداب تلاوت قرآن از نظر قرآن پنج مورد است، اولين آداب تلاوت قرآن داشتن طهارت است چه طهارت ظاهري، چه طهارت باطني؛ يعني از رذايل اخلاقي مثل حسد، تهمت زدن و غيبت کردن پاکيزه باشيم.
وي ادامه داد: دومين آداب تلاوت قرآن استعاذه؛ يعني پناه بردن به خدا از شر شيطان است که آيه 98 سوره نحل با اين مضمون که «فَإِذَا قَرَأْتَ الْقُرْآنَ فَاسْتَعِذْ بِاللّهِ مِنَ الشَّيْطَانِ الرَّجِيمِ؛ پس چون قرآن مي‌‏خوانى از شيطان مطرود به خدا پناه بر» اشاره به اين موضوع دارد.
وي افزود: امام صادق(ع) در اين رابطه فرموده است: هرگاه مي‌خواهيد قرآن بخوانيد اولش بگوييد «اعوذ بالله من الشيطان الرجيم، استعاذه هم بايد قولي باشد هم عملي باشد مردم در برابر شيطان دوگروهند يک گروه نفوذناپذير و يک گروه هم نفوذپذير هستند».
نماينده ولي‎فقيه در لرستان ادامه داد: سومين آداب تلاوت قرآن ترتيل يعني شمرده خواندن قرآن است و امام صادق (ع) در اين رابطه فرموده است: ترتيل اين است قرآن را تند و دست و پا شکسته نخوانيد قرآن کريم را آرام و شمرده بخوانيد اگر به آيه‌اي رسيديد که نعمت‌هاي بهشتي را بيان مي‌کند خدا را شکر کنيد و اگر به آيه عذاب رسيديد، درنگ کنيد.
حجت‌الاسلام ميرعمادي گفت: چهارمين آداب تلاوت قرآن، تدبر و تفکر در قرآن است چراکه قرائتي که تدبر در ان نباشد، ضبط صوت است.
وي پنجمين آداب تلاوت را سکوت به هنگام تلاوت و گوش دادن به آيات قرآن عنوان کرد و گفت: اين پنج مورد از آداب تلاوت قرآن در خود قرآن ذکر شده است.
اين مفسر قرآن‌کريم افزود: «رجيم» از ماده رجم به‌معناي سنگ زدن است اما در اين آيه به‌معناي طرد شده آمده است.
وي ادامه داد: قرآن بهترين کلام است، قاري قرآن بالاترين فرد است شيطان هرجا که تاثيرگذاري بيشتري باشد بيشتر وسوسه مي‌کند، هرچه ايمان فرد بيشتر باشد نفوذ شيطان کمتر است.
نماينده ولي‏‌فقيه در لرستان هدف از رعايت آداب تلاوت قرآن در هنگام قرائت قرآن براي بهره‌گيري و تاثيرپذيري و اثرگذاري بيشتر است.
حجت‌الاسلام والمسلمين ميرعمادي در رابطه با نکات تفسيري آيات 98 تا 100 سوره نحل گفت: از خطر نفوذ شيطان در بهترين افراد يا مقدس‌ترين کارها نبايد غافل باشيم، شيطان به سراغ همه مي‌آيد منتها مردم در مقابل شيطان دو گروهند عده‌اي تحت سلطه شيطان قرار مي‌گيرند اما گروه دوم که ايمان قوي دارند، شيطان درآن‌ها نفوذ نمي‌کند.
وي اضافه کرد: کساني‌که داراي ايمان و توکل بر خدا هستند از سلطه شيطان بيرون هستند، ايمان و توکل قلعه‌اي است که انسان را از شر شيطان حفظ مي‌کند.
حجت‌الاسلام والمسلمين ميرعمادي ادامه داد: کسي که به خدا پناه برد خدا هم به او پناه مي‌دهد خدا ما را در مقابل شيطان کمک مي‌کند پناه بردن انسان همراه با پناه دادن خداوند متعال است.
وي ادامه داد: گاهي مقدمات نفوذ و سلطه شيطان را براي خودمان فراهم مي‌کنيم مثلاً در مجلسي که مي‌دانيم در آن غيبت وجود دارد، شرکت مي‌کنيم.
اين مفسر قرآن کريم گفت: بر اساس اين آيات تا زماني‌که مردم سلطه شيطان را نپذيرند شيطان سلطه‌اي بر آن‌ها پيدا نخواهند کرد تنها سلطه شيطان بر کساني است که او را به‌عنوان سرپرست خود انتخاب کردند همان کساني‌که به خدا شرک مي‌ورزند ما بايد ولايت الله را قبول کنيم و از ولايت شيطان سر باز زنيم.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 11]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن