تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دعا كردن را در هنگام رقّت قلب غنيمت شمريد، كه رقت قلب، رحمت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816200545




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

از سفر عاشقانه یک معلول با پای پیاده به مکه تا کمک به کودکان جنگ‌زده سوری


واضح آرشیو وب فارسی:فارس:
از سفر عاشقانه یک معلول با پای پیاده به مکه تا کمک به کودکان جنگ‌زده سوری
یکی از رؤسای سازمان بین‌المللی صلح و تروریست سوریه با وجود معلولیت برای ادای مناسک حج مسیر دمشق تا مکه مکرمه را در سال 2004 پیاده طی کرد، اکنون نیز فعالیت‌های خود را بر کمک و یاری رساندن به کودکان سوری آسیب دیده از بحران کشورش متمرکز کرده است.

خبرگزاری فارس: از سفر عاشقانه یک معلول با پای پیاده به مکه تا کمک به کودکان جنگ‌زده سوری



«سلیمان معصرانی» یکی از روسای سازمان بین‌المللی صلح و تروریست سوری که اولین حاجی سوری به شمار می‌آید که برای ادای مناسک حج مسیر دمشق تا مکه مکرمه را با پای پیاده طی کرده است، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در دمشق، تصریح کرد: ایده پیاده رفتن مسیر دمشق تا مکه مکرمه زمانی به ذهنم خطور کرد که برای کار به یکی از ادارات مراجعه کرده بودم، اما به دلایل شرایط جسمانی درخواست اشتغالم رد شد.

شکل‌گیری ایده سفر پیاده به حج معصرانی ادامه می‌دهد: به خاطر از دست دادن این موقعیت شغلی آنقدر ناراحت بودم که بدون توجه به مشکل جسمی‌ام مسیر بازگشت به منزل را پیاده طی کردم، در آن زمان به ذهنم خطور کرد که مسیر دمشق تا مکه مکرمه را برای ادای مناسک حج با پای پیاده طی کنم و در این راه سازمان بهداشت جهانی نیز کمک بسیاری به من به ویژه در زمینه دریافت ویزا کرد. این فعال مدنی سوری می‌افزاید: سفر من از روز سوم آگوست سال 2004 آغاز شد و زمان ادای مناسک حج به مکه مکرمه رسیدم تا اولین حاجی سوری باشم که با پیای پیاده مسیر دمشق تا مکه مکرمه را برای ادای مناسک حج پیاده طی می‌‌کند. سفر به کشورهای مختلف جهان وی تصریح کرد: از آن زمان تعدادی از کشورها با ارسال دعوتنامه‌هایی از من خواستند به آنجا سفر کنم. سفرهای من به این کشورها با شعار «نه به ناتوانی جسمی .. نه به فلج» انجام می‌شد و در این راستا به 43 کشور جهان سفر کردم و شعار خود را به «سوریه نامت را روی آفتاب می‌نویسم» تغییر دادم و در این راستا به 38 کشور جهان سفر و در این کشورها نمایشگاه‌های عکسی درباره تاریخ و تمدن سوریه برگزار کردم که هدف از آن آشنایی مردم این کشورها با کشورم بود. معصرانی تاکید می‌کند که طی سفرهایم به برخی کشورها از جمله عربستان سعودی با مشکلات بسیاری مواجه شدم، چون از دادن ویزا به من امتناع می‌کرد، اما با پیگیری‌های بسیار سرانجام موفق به این امر شدم. وی می‌افزاید:‌ بالطبع سفر با پای پیاده آن هم در گرمای شدید عربستان و طی کردن مسافت‌های طولانی بسیار سخت بود، اما در این زمینه سفارت سوریه در ریاض کمک‌های بسیاری به من کرد.  این حاجی سوری خاطرنشان می‌کند: بزرگ‌ترین و مهمترین مشکل در سفرهایم تامین هزینه‌ مالی این سفرها بود، اگرچه سازمان ورزش و جوانان سوریه در این زمینه قول مساعدت داده بود، اما این کمک‌ها برای انجام سفرهایم بسنده نبود. معصرانی ادامه می‌دهد: وقتی به مکه مکرمه رسیدم و درباره سفرم با رسانه‌ها گفت‌وگو کردم و موفق شدم، ویزای کشورهای عربی حوزه خلیج فارس را به دست بیاورم، برای تامین هزینه این سفرها با همسرم به توافق رسیدم تا خانه‌ای که در دمشق داشتیم را بفروشیم و پول فروش خانه را هزینه سفر خود به این کشورها کنم.

این شهروند سوری که از معلولیت جسمی و حرکتی رنج می‌برد، در ادامه گفت‌وگو با خبرنگار فارس در دمشق از همسرش «هناء ابو لباده» که به کار وکالت مشغول است، تشکر و تاکید کرد که وی نقش بزرگی را در سفرهایش داشته است. وی همچنین از فرزندانش سلام و عدنان و النا که دوری وی از خانه و خانواده را تحمل می‌کنند، نیز تشکر و تاکید کرد: حمایت‌های آنها از او با وجود از دست دادن خانه‌شان در اردوگاه آوارگان فلسطینی «یرموک» در جنوب دمشق طی بحران سوریه همچنان ادامه دارد. کمک به مردم آسیب دیده سوری معصرانی افزود: طی بحران سوریه وی موفق شده به کشور ونزوئلا سفر کند و در آنجا با سوری‌های مقیم این کشور دیدار کند و با برگزاری نمایشگاهی در خصوص آنچه در سوریه و بحران این کشور می‌گذرد، کمک‌هایی برای خانواده‌هایی که اعضای خود را طی این بحران از دست دادند، جمع‌آوری کند. معصرانی درباره فعالیت‌های دیگرش گفت که با همکاری سوری‌های مقیم کشورهای فرانسه، آلمان و نروژ کمپین «کودکان شما کودکان ما هستند»، موفق شدیم، 389 کودک سوری را که طی حملات گروه‌های تروریستی مسلح زخمی شده و یا یکی از اعضای خود را از دست داده بودند، برای درمان به این کشورها اعزام کنیم. این شهروند سوری همچنین تصریح کرد: با تشکیل کمپین «عید شما عید ماست»، لبخند را بر لب کودکان آواره سوری مقیم لبنان در عید فطر دو سال گذشته نشاندیم.

خاطره سفر به چین وی درباره خاطراتش از سفر به کشورهای مختلف جهان می‌گوید: یکی از خاطره انگیزترین سفرهایم به کشور چین بود که به دعوت سفیر چین در دمشق صورت گرفت و طی آن از پکن، پایتخت این کشور و دیوار چین دیدن کردم.   معصرانی گفت که در فرودگاه مورد استقبال رسمی وزیر بهداشت چین قرار گرفت و کودکان چینی به وی با دسته‌های گل خوش آمد گفته بودند و طی اقامتم در این کشور از مراکز نگهداری معلولان جسمی و حرکتی، کم بینایان و نابینایان و معلولان ذهنی دیدن کردم. سفر به جمهوری اسلامی ایران وی همچنین از سفرش به جمهوری اسلامی ایران یاد می‌کند که به دعوت رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و خبرگزاری «خبر» صورت گرفت و طی سفری دریایی از بندر «راشد» در امارات راهی بندر «عباس» در جنوب ایران شدم و از این شهر تا تهران را پیاده طی کردم و از آنجا به زیارت شهرهای مقدس قم و مشهد رفتم. معصرانی گفت که در تهران از مراکز نگهداری کودکان ناتوان و کم توان ذهنی و جسمی و حرکتی دیدن کرده و نشست‌هایی با شبکه‌های تلویزیونی ایران و خبر و شماری از مطبوعات رسمی ایران داشتم.

تحت نظر بودن در بیمارستان تخصصی امام خمینی (ره) این شهروند جهانگرد سوری خاطرنشان کرد که از دو سال پیش در بیمارستان تخصصی امام خمینی (ره) تحت درمان قرار دارد و درپی از دست دادن خانه‌اش در اردوگاه یرموک در اثر حملات گروه‌های تروریستی هم اکنون در لبنان اقامت دارد و فعالیت‌های خود را بر کمک و یاری رساندن به کودکان سوری آسیب دیده از بحران این کشور متمرکز کرده است. دیگر فعالیت‌های بشردوستانه معصرانی درباره این فعالیت‌های خود توضیح داد که تاکنون زمینه آموزش مشاغلی همچون کنده کاری روی چوب، شیرینی پزی، نجاری، آشپزی، آرایشگری و غیره را برای 154 جوان سوری فراهم کرده تا به واسطه آنها امکان کسب درآمد داشته باشند. وی درباره برنامه‌های آتی خود نیز تاکید کرد که قصد دارد، در بازی‌های صلح جهانی که در طرابلس لیبی برگزار می‌شود و مارتن معلولان جهان در کاراکاس و مارتن پیاده روی در ازبکستان شرکت کند و عواید حاصل از آن را به کودکان ناشنوای سوری اختصاص دهد. انتهای پیام/

94/07/18 - 11:14





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن