تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 26 آبان 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نشانه توبه كننده چهار است: عمل خالصانه براى خدا، رها كردن باطل، پايبندى به حق و...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

خرید یخچال خارجی

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

زانوبند زاپیامکس

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

قیمت سرور dl380 g10

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

خرید اکانت تریدینگ ویو

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

نگهداری از سالمند شبانه روزی در منزل

بی متال زیمنس

ساختمان پزشکان

ویزای چک

محصولات فوراور

خرید سرور اچ پی ماهان شبکه

دوربین سیمکارتی چرخشی

همکاری آی نو و گزینه دو

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

الک آزمایشگاهی

الک آزمایشگاهی

خرید سرور مجازی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

لوله و اتصالات آذین

قرص گلوریا

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1829970951




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خانواده Xbox ؛ قسمت اول : اولین کنسول غربی


واضح آرشیو وب فارسی:پردیس گیم: چند ماه پیش بود که تصمیم گرفتیم فلش بکی را به گذشته بزنیم و طی مقالاتی ، همراه با شما به گذشته برویم . در اولین گام شما شاهد قسمت اول مقاله "خانواده PlayStation" بودید ، مقاله ای که به مرور نسل پنجم و حاشیه های دوست داشتنی کنسول افسانه ای PS1 پرداخت . حال با تاخیری طولانی ، دور جدید این مقالات آغاز شده است و در این هفته قسمت اول مقاله خانواده Xbox و هفته آینده قسمت دوم از مقاله خانواده PlayStation برای شما قرار خواهد گرفت . با پردیس گیم همراه باشید ...


سال های آغازین ماجرا از سال 1998 آغاز شد. جایی که چهارتن از مسئولین مایکروسافت به نام های کوین باکوس، سیموس برکلی، اوتو برکس و تد هیز شروع به مذاکره کردن با بیل گیتس مرد شماره یک مایکروسافت کردند. آن ها بر این عقیده بودند که می توانند یک کنسول گیمینگ انحصاری برای برند مایکروسافت داشته باشند که تا حدی شبیه به PC باشد و به تواند تمرکز خود را به طور کامل بر روی گیمینگ قرار دهد. این کنسول با کد رمز DirectX Box شروع به ساخته شدن کرد. رفته رفته بر روی این کنسول SDK های ویندوز 2000 قرار گرفت و بر اساس تجربیاتشان از ویندوز ها و معماری مشابه شروع به ساخت کنسول کردند. در آن روز ها Playstation 2 به روی کار آمده و نسل ششم صنعت بازی های ویدیویی شروع شده بود. نسلی که می توان آن را خاطره انگیز ترین نسل گیمینگ دانست. از این رو نام نهایی برند و قدرت سخت افزاری دو نکته خیلی مهم برای مایکروسافت به حساب می آمد. بخش سخت افزاری که شباهت هایی به سیستم های PC آن دوره داشت و از نظر اسم خب طبیعتا DirectX Box نمی توانست اسم جالب و کاریزماتیک برای این کنسول نوپا به حساب آید. از این رو تیم بازاریابی مایکروسافت پس از تحقیقات خود به اسم Xbox رسیده اند. اسمی که عقیده داشتند می تواند جذاب و گیرا باشد.

خالق مستر چیف، اولین همراه مایکروسافت دو سال بعد از اتفاقات اولیه در سال 2000، طی نمایشگاه GDC مایکروسافت تصمیم گرفت تا کنسول خود را رونمایی کند. از این رو بیل گیتس به معرفی کنسول Xbox پرداخت و مزیت های بازی کردن با این کنسول را نام برد. از مزیت ها آن زمان می توان به قابلیت های رسانه ای و بازی کردن، همچنین حافظه داخلی  و محتوای دانلودی برای بازی ها اشاره کرد. بیل گیتس سعی داشت در آن زمان از طریق تبلیغ های رسانه ای و نمایشگاه های متفاوت نظر بازیسازان و منتقدین مختلف و از همه مهمتر، مخاطبین صنعت بازی های ویدیویی را به خود جلب کند. اوج تبلیغات مایکروسافت در نمایشگاه E3 2010 بود. جایی که بزرگترین نمایشگاه بازی های ویدیویی تلقی می شود. ظاهرا تبلیغات کار ساز بودند و استدیو Bungie با ساخت یک عنوان انحصاری برای کنسول Xbox خبر داد. Halo: Combat Evolved عنوانی بود که استدیو بانجی از آن خبر داد. این همکاری و خبر زمانی بیشتر بر سر زبان ها افتاد که این استدیو با مبلغ 30 میلیون دلاری توسط مایکروسافت خریداری شد و یک خبر حاشیه ساز در صنعت بازی های ویدیویی شناخته شد. البته ناگفته نماند که این اتفاق با کمال رضایت بانجی صورت گرفته است و آن ها اعلام کردند که علاقه شان به ساخت هیلو و کنسول Xbox موجب شد تا این قرار داد را امضا کند. در آخر سال 2001 بیل گیتس طی یک همایش در شهر لاس وگاس طرح نهایی کنسول و تاریخ عرضه را اعلام کرد.

روز موعود فرا رسید زمان عرضه Xbox فرا رسید. چهاردهم نوامبر 2001 بزرگترین روز برای بیل گیتس و همکاران اش به حساب می آمد. بیل گیتس با و سایر همکاران اش با تمام نگرانی های خود از نظر طراحی و همچنین قیمت 299 دلاری کنسول موفق شدن آخر کنسول گیمینگ خود را وارد بازار کنند و وارد میدان رقابت شوند. با تمام این نگرانی ها ایکس باکس در سه هفته اول عرضه خود توانست یک میلیون دستگاه فروش کند. یکی از دلایل فروش خوب این کنسول در همان روز های آغازین، هیلو  انحصاری بود که به همراه کنسول عرضه شد. عنوانی اول شخص شوتر که که با سبک دوربین هدف گیری خاصی که داشت و المان های متنوع توانست در آن دوره فروش خوبی را بدست بیاورد. هیلو در ماه های ابدایی عرضه خود توانست 1 میلیون نسخه فروش کند. شاید این تعداد فروش در حال حاضر خیلی ناچیز به حساب آید ولی قطعا در 14 سال پیش جز ارقام خود به حساب می آمده است.

دوران فراز و نشیب دوران خوش ایکس باکس چند ماه بیشتر طول نکشید و زمان عرضه کنسول در منطقه آسیا فرا رسید. کنسول ایکس باکس در تاریخ 22 فوریه 2002 در آسیا عرضه شد و با آمار و ارقام خود همگان رو شوک زده کرد. چیزی که در قبل، مایکروسافت را برای فروش کنسول خود نگران کرده بود در آسیا به جدیت خودش را نشان داد. در حالی که این کنسول توانسته بود در آمریکا یک میلیون دستگاه به فروش برساند در آسیا این رقم به 123 هزار دستگاه در اولین هفته عرضه کاهش یافت. عاملی که باعث شکست مایکروسافت در آسیا شد، قیمت بالای کنسول در قبال ارائه خدمات و همچنین سخت و افزار و طراحی شکل ظاهری کنسول دلایلی بودند که مانع از فروش بالای این کنسول در آسیا شد. پس از رخ دادن این اتفاقات یک دید تازه برای مایکروسافت بوجود آمد. استاندارد هایی را سنجیدند که شاید در قبل هیچوقت به آنالیز آن ها فکر نکرده بودند. استاندارد هایی که شاید با رعایت کردن آن ها در فروش کنسول تاثیر بسزایی داشت. از این رو مایکروسافت دست به سیاست های تازه زد و در اولین قدم قیمت کنسول خود را در تاریخ هجدهم آوریل 2002 100 دلار کاهش داد. این امر باعث فروش ایکس باکس در آن سال شد و از آن مایکروسافت نیز وارد میدان رقابلت کنسول ها شد، جایی که نینتندو و سونی سالیان قبل وارد آن شده بودند. تولدی دوباره دوران فراز و نشیب ایکس باکس در آگوست 2002 به اتمام رسید. از زمان عرضه کنسول تا به این تاریخ مدام مایکروسافت با شعار بازی های آنلاین سعی داشت مخاطبین کنسول خود را روز به روز افزایش دهد. در آگوست 2002 این شرکت صاحب نام شبکه ای تحت عنوان ایکس باکس لایو را معرفی و در نسخه بتا بر روی کنسول خود پیاده سازی کرد. این شبکه به مخاطبین خود اجازه می داد تا به توانند به صورت آنلاین با یکدیگر به بازی کردن پرداخته و در کنار هم اوقات خوشی را سپری کنند. در آن روز های صنعت گیم وجود همچین شبکه واقعا احساس می شد. ایکس باکس لایو، توانست برگ برند و یا به عبارتی پوسته ای تازه برای ایکس باکس تلقی شود و مایکروسافت در نوامبر همان سال و تولد یک سالگی ایکس باکس شبکه خود لایو را به صورت رسمی مورد استفاده قرار داد. در هفته اول منتشر شدن این شبکه، ایکس باکس لایو توانست 150 هزار کاربر را جذب خود کند. کسانی که برای اولین بار آنلاین بازی کردن  را تجربه کردند. ایکس باکس لایو یکی از بزرگترین دست آورد های صنعت گیم به حساب می آید. شبکه ای که روز به روز پیشرفت کرد و امروزه میلیون ها کاربر را در خود جای داده است و همگی از سراسر جهان در انوع و اقسام بازی های ویدیویی به بازی کردن به پردازند. این شبکه نقش مهمی در تبدیل شدن مایکروسافت ب یکی از پایه های صنعت بازی های ویدیویی داشت. کم کم به اواخر نسل ششم نزدیک می شویم، زمانی که مایکروسافت می بایست برنامه های آینده خود در زمینه کنسول گیمینگ را معرفی می کرد. در فوریه 2003 مایکروسافت شایعاتی از کنسول جدید و نسل هفتمی خود را تحت عنوان Xenon روانه بازار کرد. مایکروسافت عقیده داشت این کنسول عیب های مدل قدیمی خود را کاملا برطرف کرده است و نسلی جدید از ایکس باکس روبرو خواهید شد. یکی دیگر از عللی که باعث بلند شدن مایکروسفات از خاک شد فرانچایز اصلی و محبوب ایکس باکس، هیلو بود. در سال های آخر نسل ششم دومین نسخه از سری هیلو روانه بازار شد. هیلو 2 توانست فروشی باورنکردنی داشته باشد و در 24 ساعت اول عرضه خود 2.5 میلیون نسخه فروش کند و در کل 125 میلیون دلار فروش کلی داشته باشد،فروشی باور نکردنی در فرانچایز هیلو.   

بعضی از عناوین عرضه شده برروی کنسول Original Xbox  Forza Motorsport در سال 2005 مایکروسافت نیز به لطف استدیو Turn 10 توانست یک بازی شبیه ساز ریسینگ برای کنسول خود داشته باشد. خیلی ها به این عنوان لقب قاتل Gran Turismo داده اند. فورتزا جز عناوینی بود که توانست سود دهی بالایی را برای مایکروسافت بوجود بیاورد و به خوبی با شبکه ایکس باکس لایو همخونی داشت.

Jade Empire شاید خیلی از مخاطبین این عنوان را تجربه نکرده باشند ولی قطعا کمتر مخاطب حرفه ای ایکس باکس هست که نام Jade Empire را نشنیده باشد. عنوانی که توسط استدیو خوشنام Bioware ساخته شده است. وقتی اسم از Bioware می آید، ذهنمان ناخود آگاه سمت عناوین نقش آفرینی می رود. این عنوان نقش آفرینی داستان دختری را روایت می کند که زیر نظر استاد مدرسه هنرهای رزمی و یوگا به نام استاد لی بزرگ می شود. طی اتفاقاتی مدرسه نابود شده و مستر لی ناپدید می شود و حال قهرمان قصه ما می بایست استاد لی را نجات دهد. 


Ninja Gaiden عنوانی که ساخت آن 5 سال طول کشید و به صورت انحصاری برای Original Xbox عرضه شد. همانطور که سبک بازی Hack&Slash است و داستان شخصیتی به نام ریو را روایت می کند. ریو وظیفه دارد شمشیر دزدیده شده کلن خود را بازگرداند و انقام خون هم رزم های خود را بگیرد. وی تخصص خاصی در فنون نینجایی دارد و در این راه می بایست با انواع و اقسام باس های نفس گیر و نینجا های حرفه ای دیگر مبارزه کنید.

Star wars: Knights of the Old Republic بازهم وفاداری دیگر از سوی Bioware برای پلتفورم Xbox و این بار با یک نقش آفرینی دیگر به نام SW: Knights of the Old Republic. اگر Dungeon and Dragons را بازی کرده باشید، با گیم پلی و نحوه بازی کردن این عنوان آشنایی خواهید داشت. این عنوان نیز توانست در اوایل عرضه خود شروع خوبی برای مایکروسافت داشده باشد و نمرات قابل قبولی را از سوی منتقدین دریافت کرده است. همچنین نسخه دوم این بازی نیز یک سال بعد به عرضه در آمد.

Oddworld: Stranger’s Wrath یک اکشن ادونچر زیبا که در سال 2005 توسط Oddworld Inhabitant ساخته شد. بازی داستان یک غریبه جایزه بگیر را روایت می کند که به شهر های مختلف سفر کرده و با قانون شکنی هایی که انجام می دهد و با انجام ماموریت و گرفتن جایزه های خود  باعث ترس مردم می شود. لازم به ذکر است که Oddworld: SW قرار بود در ابتدای برای Original Xbox و PS2 عرضه گردد ولی به دلیل برخی مسائل برای Original Xbox عرضه گردید.


از دیگر عناوین Original Xbox می توان به Top Spim، Mech Assault، Project Gotham City، Counter Strike و ... اشاره کرد. کنسول Original Xbox یکی از بهترین و قدرتمندترین کنسول های عرضه شده در صنعت بازی های ویدیویی بود و می توان اذعان کرد این کنسول به آنچه پتانسیلش را داشت نرسید و در بسیاری از مناطق نظیر کشور ما ایران ، کماکان یک کنسول ناشناخته است . در نهایت لطفا دیدگاه خود در مورد این قسمت از مقاله خانواده Xbox و البته کنسول Original Xbox را به اشتراک بگذارید ... نویسنده : صادق تواضعی



17 مهر 1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پردیس گیم]
[مشاهده در: www.pardisgame.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 312]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


علم و فناوری

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن