تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):خدايا به تو پناه مى برم از اين كه باطل را بر حق ترجيح دهم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814704218




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

همدردی برای فاجعه منا با «روز غم»/ صنوف هنری به تالار وحدت آمدند


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: افتتاحیه برنامه «مهر تا مهر» ارکستر سمفونیک
همدردی برای فاجعه منا با «روز غم»/ صنوف هنری به تالار وحدت آمدند

کنسرت ارکستر سمفونیک تهران به یاد فاجعه منا


شناسهٔ خبر: 2936326 - جمعه ۱۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۵
هنر > موسیقی و هنرهای تجسمی

کنسرت افتتاحیه برنامه سالانه «مهر تا مهر» ارکستر سمفونیک تهران در حالی برگزار شد که نمایندگان صنوف مختلف هنری با حضور در تالار وحدت با حادثه دیدگان فاجعه مصیبت‌بار منا ابراز همدردی کردند. به گزارش خبرنگار مهر، کنسرت افتتاحیه برنامه سالانه «مهر تا مهر» ارکستر سمفونیک تهران به مدیریت هنری علی رهبری پنجشنبه شب ۱۶ مهر ماه در حالی با حضور تعدادی هنرمندان فعال عرصه تئاتر، موسیقی، سینما و هنرهای تجسمی در تالار وحدت برگزار شد که حاضران در این برنامه با حادثه دیدگان فاجعه مصیبت بار منا ابراز همدردی کردند. محمد جواد فریدزاده پژوهشگر حوزه فلسفه در ابتدای این برنامه روی صحنه تالار وحدت حاضر شد و با خوانش متنی کوتاه نسبت به فاجعه مصیبت بار منا ابراز همدردی کرد. در این مراسم سخنرانی دیگری تدارک دیده نشده بود.

بعد از صحبت های فریدزاده بود که علی رهبری مدیر هنری و رهبر ارکستر سمفونیک تهران روی صحنه آمد و خطاب به حاضران در تالار گفت: برنامه امشب را با قطعه «روز غم» اثر بهزاد عبدی شروع می کنیم و از شما می خواهم بعد از پایان قطعه از تشویق خودداری کنید. پس از آن گروه اجرایی ارکستر سمفونیک تهران که در بخش اول کنسرت بدون حضور گروه کر در صحنه حضور یافته بود این بار با تغییر در ترکیب نوازندگان اصلی خود از جمله حضور مازیار ظهیر الدینی به عنوان کنسرت مایستر، قطعه «پرنده آتشین» ایگور استراوینسکی را برای مخاطبان اجرا کرد. این در حالی است که بعد از پایان قطعه گروه با کوبیدن پاهای خود روی زمین از تماشاگران خواستند تا آنها را بیشتر تشویق کنند.

علی رهبری نیز بعد از پایان این قطعه در حالیکه کمی از این موضوع عصبانی به نظر می رسید به تماشاگران گفت: این بچه های چندین روز است که در سخت ترین شرایط ممکن تمرین کردند تا خود را به اجرای امشب برسانند و حالا خیلی زشت است به جای اینکه شما با تشویق جانانه خود از آنها تقدیر کنید، آنها پاهای خود را روی زمین بکوبند که شما تشویقشان کنید. باور کنید در هیچ کجای دنیا ماجرا به این شکل نیست. وی افزود: من و دوستانم در ارکستر نباید با دلخوری از صحنه بیرون برویم. اتفاقا هرچقدر حضور مقامات و هنرمندان در یک تالار اجرای موسیقی بیشتر و سنگین تر می شود باید احترام نوازنده ها نیز بالاتر برود پس از شما می خواهم بیشتر از این گروه اجرایی ما را تشویق کنید.

ارکستر سمفونیک تهران بعد از اجرای قطعه «پرنده آتشین» در بخش دوم کنسرت که با یک استراحت کوتاه همراه بود، با حضور گروه کر متشکل از گروه کر ارکستر، گروه کر شهر تهران و گروه کر کودکان آموزشگاه موسیقی پارت قطعه جاودانه «کارمینا برونو» اثر کارل اُرف را اجرا کردند که حضور یک گروه ۲۱۰ نفره از نوازندگان و اعضای کر شکل و شمایل متفاوتی به اجرا بخشیده بود. این در حالی است که بعد از پایان این قطعه تماشاگران چند دقیقه متوالی اعضای گروه اجرایی را تشویق کردند. علی رهبری هم بعد از پایان این قطعه به حاضران در سالن به شوخی گفت: وقتی بچه های ارکستر پاهای خود را این چنین روی زمین می زنند یعنی حقوق بیشتر می خواهند، به هرحال ما وارد هفتمین ماه فعالیت خودمان شدیم و امروز بسیار خوشحالیم که حدود ۲۱۰ نفر جوان ایرانی این چنین روی صحنه درخشیدند. البته پشت سر این جوانان یک گروه اداری نیز حضور دارند که با وجود بد اخلاقی های من زحمت و فداکاری زیادی کشیدند و کاری کردند که شما به وجود این هنرمندان افتخار کنید.

وی با اشاره به حضور نوازندگان جدید ارکستر از جمله مازیار ظهیرالدینی و حسین سمیعیان تصریح کرد: به نظر من حضور هنرمندانی چون مازیار ظهیر الدینی و حسین سمیعیان که روزگاری استاد تعدادی از بچه های ارکستر بودند شکل ارزشمندی به چهره ارکستر سمفونیک تهران داده و این همان اتفاقی بود که من آرزویش را داشتم. به هر حال از او و همه کسانی که در این مدت همراه من بودند تشکر می کنم و لازم می دانم باز هم از معلم همه بچه های موسیقی یعنی استاد مصطفی کمال پورتراب که امشب باز هم به ارکستر ما آمدند تقدیر کنم.

ایرج راد، حمیدرضا نوربخش، محمد ساربان، بهرام عظیمی، سیف الله صمدیان، اصغر همت، میلاد کیایی، کاظم هژیر آزاد، محمد علی سجادی، جاوید مجلسی، مهشید افشارزاده، فریباکوثری، قاسم رفعتی، نوید دهقان، علی ترابی، مصطفی رزاق کریمی، هادی مرزبان، فرزانه کابلی، تهمورس پورناظری، محمدشیری، کامران ملکی، علیرضا غفاری، شیرین یزدان بخش، فریدون شهبازیان، اکرم محمدی، داود گنجه ای، محمد سریر، علیرضا شجاع نوری، پشنگ کامکار، ارسلان کامکار، رامبد جوان، نگار جواهریان، فریبرز قربان زاده، خسرو احمدی، بهرام جمالی، نوید جهان زاده از جمله هنرمندانی بودند که در اجرای افتتاحیه ارکستر سمفونیک تهران حضور داشتند. این در حالی است که علی مرادخانی معاون هنری وزیر ارشاد و رضا میرکریمی مدیرعامل خانه سینما نیز از جمله چهره های شاخصی بودند که در این مراسم حضور نداشتند.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن