تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مسلمان آينه برادر خويش است، هرگاه خطايى از برادر خود ديديد همگى او را مورد حمله قرار ند...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821227187




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تنها مرکز اندوسونوگرافی شرق کشور در بیمارستان رضوی


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: تنها مرکز اندوسونوگرافی شرق کشور در بیمارستان رضوی
بیمارستان فوق تخصصی رضوی با 3 دستگاه پیشرفته و مجهز به بیماران خدمت رسانی می کند.


به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، عضو هیئت رئیسه بیمارستان رضوی گفت: تنها مرکز اندوسونوگرافی شرق کشور در بیمارستان فوق تخصصی رضوی در حال فعالیت است.


دکتر حسن سعادت نیا بیان کرد: با توجه به امکانات  که در بیمارستان رضوی وجود دارد، سطح درمانی مطلوبی در شرق کشور به خود اختصاص داده که در حال حاضر این مرکز با 3 دستگاه پیشرفته و مجهز اندوسونوگرافی در حال ارائه خدمات به بیماران می باشد.


وی با اشاره به این نکته که آموزش صحیح تصویربرداری به وسیله روش اندوسونوگرافی هدف اساسی از برگزاری این همایش است، افزود: میهمانان حاضر در کارگاه مذکور صاحب نظران این حوزه علمی هستند که از اصول این فعالیت تا سطح پیشرفته را به یکدیگر آموزش داده و در ساعات غیراداری نیز بر بیماران انتخاب شده به صورت عملی تشخیص و درمان ارائه می دهند.


این پزشک فوق تخصص گوارش و کبد در ادامه خاطرنشان کرد: واحد پژوهشی بیمارستان با همکاری مرکز تحقیقات دانشگاه شهید بهشتی از اساتید و صاحب نظران سطح دنیا دعوت به حضور در این کارگاه و بیان تجارب و علوم خود کرده است.


سعادت نیا با اشاره به این که به کمک این روش تشخیص و درمان صورت می گیرد، عنوان کرد: اندوسونوگرافی نوعی تصویربرداری از بدن است که گیرنده و فرستنده امواج از اندام داخلی بدن تصویربرداری می کند، این روش دربررسی بیماری پانکراس، کیسه صفرا، کبد، سرطان روده بسیار موثر است.


عضو هیئت رئیسه بیمارستان رضوی در پایان گفت: نخستین کارگاه Hands on با حضور اساتیدی از کشورهای بلژیک،هند، آمریکا و آلمان در مشهد برگزار شد. در این کارگاه آموزشی ابتدا بر روی چند بیمار مشکوک به توده آندوسکوپی انجام و دوباره از آنان نمونه برداری شد و بر روی این بیماران اندوسونوگرافی صورت گرفت.


در مرحله بعدی این کارگاه آموزشی بر روی ماکتهایی که با آناتومی بدن شباهت داشت؛ به صورت گروه های سه نفری با  یک متخصص این حوزه با تجربه بالا همکاری کردند و نحوه معالجه به پزشکان آموزش داده شد.




انتهای پیام/



اشتراک گذاری




مطالب مرتبط

افزایش سرعت درمان بیماری‌های دستگاه گوارش با اندوسونوگرافی
برای مهار رشد سرطان در ایران باید بسیج شویم
آندوسونوگرافی در پیش‌بینی نحوه درمان مؤثر است
8 میلیون مرگ و میر در دنیا بر اثر سرطان است





۱۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 15]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن