تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):به خدايى كه جانم در اختيار اوست، وارد بهشت نمى شويد مگر مؤمن شويد و مؤمن نمى شو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820757461




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آغاز تحقیقات درباره ناتوانی سازمان های جاسوسی آمریکا


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: آغاز تحقیقات درباره ناتوانی سازمان های جاسوسی آمریکا


خبرگزاری رویترز نوشت: منابع کنگره و دیگر مقامات آمریکا اعلام کردند نمایندگان بلند پایه این کشور تحقیق درباره ناتوانی سازمان های جاسوسی و اطلاعاتی در پی بردن به دامنه و شدت حملات نظامی روسیه را در سوریه آغاز کرده اند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر به نقل از خبرگزاری صداو سیما، بنابر اعلام این منابع، یک هفته پس از مشارکت روسیه در جنگ داخلی سوریه با اجرای حملات هوایی در این کشور، کمیته های اطلاعاتی سنا و مجلس نمایندگان آمریکا خواستار بررسی درباره  میزان قصور جامعه اطلاعاتی آمریکا و بی توجهی به نشانه های هشدار دهنده درباره مداخله نظامی روسیه در سوریه شده اند. نتایج این بررسی، مؤید تازه ترین سوء عملکرد های اطلاعاتی آمریکا در سال های اخیر، از جمله تسلط غیرمنتظره روسیه بر شبه جزیره کریمه در سال گذشته و توسعه سریع فعالیت های ساخت و ساز چین در دریای چین جنوبی خواهد بود.
بنا بر اعلام مقامات فعلی و سابق آمریکایی، با اینکه نهادهای جاسوسی آمریکا از زمان بحران اوکراین تلاش کرده اند جمع آوری اطلاعات را درباره روسیه افزایش دهند، به خاطر تمرکز بر مبارزه با تروریسم در خاورمیانه و افعانستان و پاکستان، منابع اطلاعاتی کافی در اختیار ندارند.
یکی از مقامات بلندپایه دولتی آمریکا که خواست نامش فاش نشود تاکید کرد سیاست گذاران این کشور به اطلاعاتی که پیش از حملات هوایی روسیه در سوریه دریافت می کردند، اهمیتی نمی دادند.
نهادهای جاسوسی آمریکا هفته های اخیر تقویت تجهیزات و پرسنل نظامی روسیه را در سوریه به دقت پیگیری کرده اند. اطلاعات جمع آوری شده توسط این نهادها، کاخ سفید را وادار به انتقاد از روسیه و درخواست توضیح از این کشور کرد.
اما به گفته مقامات آمریکایی که خواستند نامشان فاش نشود، افسران اطلاعاتی -و دولت آمریکا که این افسران برای آن خدمت می کنند از اقدام ناگهانی روسیه در حملات هوایی در سوریه و همچنین اهدافی که مورد حمله روسیه قرار گرفت از جمله مواضع شورشیانی که از حمایت آمریکا برخوردارند تا حد زیادی غافلگیر شدند.
یکی از منابع در گفتگو با رویتر اعلام کرد: «آنها حملات روسیه را پیش بینی می کردند، اما احتمال نمی دادند که دامنه این حملات تا این حد گسترده باشد.»
اقدام ناگهانی روسیه در مشارکت نظامی در بحران سوریه موجب تردید درباره راهبرد اوباما در خاورمیانه، و آشکار شدن هر چه بیشتر کاهش نفوذ آمریکا در منطقه شد.
کمبود اطلاعات و تحلیل های معتبر ممکن است بیش از پیش مانع از تلاش های اوباما برای پاسخ به بحران سوریه و بازپس گرفتن ابتکار عمل از دست روسیه شود.
معلوم نیست اگر دولت اوباما اطلاعات بهتری در اختیار داشت، واکنشی بهتر از این به تقویت حضور نظامی روسیه در سوریه داشت یا خیر. به هر حال ممکن بود اطلاع از طرح ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه برای حمله به سوریه باعث شود مقامات آمریکایی را وادار به هشدار به مخالفان میانه رو سوری درباره حمله احتمالی روسیه به مواضع آنها کند.
اوباما که تمایلی ندارد آمریکا بیش از این وارد درگیری های خاورمیانه شود، هیچ تمایلی برای رویارویی با روسیه بر سر حملات این کشور در سوریه از خود نشان نداده است شاید مسکو این واکنش اوباما را به منزله چراغ سبز برای تشدید حملات خود در سوریه قلمداد کرده است.
نظامیان سوریه و شبه نظامیانی که از پشتیبانی جنگنده های روسیه برخوردارند، روز چهارشنبه حملاتی را که  نخستین حمله بزرگ هماهنگ علیه شورشیان سوری محسوب می شود،  افزایش دادند. مسکو نیز اعلام کرده است کشتی های جنگی این کشور مواضع شورشیان را از دریای خزر هدف حملات موشکی قرار داده اند.
بنا بر اعلام نماینده آمریکا در ناتو، تقویت حضور نظامی روسیه در سوریه هم اکنون شامل حضور فراینده کشتی های جنگی، راکت های دوربرد و نظامیان  و تانک های بسیار پیشرفته روسیه است.  
دولت آمریکا معتقد است دست کم هم اکنون انگیزه اصلی پوتین را -که در واقع تلاش همه جانبه برای تقویت بشار اسد است-بهتر درک می کند. اما به گفته مقامات آمریکایی، واشنگتن همچنان نمی داند پوتین قصد دارد در خصوص استقرار تجهیزات نظامی پیشرفته خود در سوریه تا کجا پیش برود.


پنج شنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن