تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):پروردگارم هفت چيز را به من سفارش فرمود: اخلاص در نهان و آشكار، گذشت از كسى كه ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820827086




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سالانه 74 ميليون تن محصولات زراعي در کشور توليد مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۵ مهر ۱۳۹۴ (۱۸:۵۳ب.ظ)
عباس کشاورز: سالانه 74 ميليون تن محصولات زراعي در کشور توليد مي‌شود موج - معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزي در گفت: به طور ميانگين سالانه پنج ميليارد دلار محصولات کشاورزي (باغي و زراعي) از کشور صادر مي‌شود.
به گزارش خبرگزاري موج، عباس کشاورز با گفتن اينکه به طور ميانگين سالانه پنج ميليارد دلار محصولات کشاورزي (باغي و زراعي) از کشور صادر مي‌شود اظهار داشت: اين ارقام صادرات مربوط به دو سال گذشته بوده و پيش بيني مي‌شود، امسال اين رقم افزايش يابد.
وي گفت: بيشترين حجم صادرات مربوط به گروه ميوه‌ها شامل پسته، سيب درختي، انار، کيوي و خرما و بخشي نيز مربوط به محصولات گروه زراعت شامل سبزي و صيفي، سيب زميني، خيار و گوجه و رب آن هست.
کشاورز، کل توليدات بخش زراعت کشور را سالانه 74 ميليون تن اعلام کرد و افزود: افزون بر 85 درصد اين ميزان توليد به مصرف داخلي مي‌رسد.
وي در خصوص واردات محصولات زراعي نيز گفت: هم اکنون 92 درصد حجم واردات بخش کشاورزي مربوط به هشت محصول گندم، جو، برنج، روغن نباتي، شکر، ذرت، پنبه و انواع حبوبات هست.
معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزي، توجه خاص به توليد و ارتقاي کيفيت گندم با کنترل و حفظ کيفيت مواد عالي خاک، ارتقاي کيفيت تغذيه و تنوع بخشي به ارقام بذري را رويکرد مهم اين وزارتخانه درسال زراعي جاري اعلام کرد و گفت: براي پايداري توليد اين محصول توجه به افزايش بهره وري آب نيز ضروري است.
کشاورز توسعه کشت دانه روغني کلزا را از ديگر برنامه‌هاي وزارت جهاد کشاورزي در سال زراعي جديد برشمرد و افزود: هم اکنون سالانه چهار ميليارد دلار از پول کشور صرف واردات روغن نباتي و مواد خوراکي و غذايي مرتبط با آن مي‌شود.
وي گفت: هم اينک سطح زير کشت اين محصول (کلزا) در کشور کمتر از يک درصد کل اراضي زراعي است که بايد با شيوه‌هاي مختلف علاوه بر افزايش سطح کشت، اقتصادي بودن آن را نيز توجيه نماييم.
کشاورز اضافه کرد: در همين راستا وارد کردن بذرهاي خارجي کلزا که مقدار توليد آن در واحد سطح تا دو برابر بذرهاي ايراني است در برنامه قرار دارد که براساس آن کارشناسان کشورهاي طرف قرارداد با حضور در ايران دانش و تکنولوژي توليد بذر را نيز منتقل خواهند کرد.
وي با بيان اينکه کاشت بذرهاي خارجي کلزا از سال گذشته در برخي استان‌ها آغاز شده است، تصريح کرد: در صورت نتيجه بخش بودن اين برنامه و نيز رضايت مندي کشاورزان، اين سياست ادامه خواهد داشت.
به گفته وي، بذرهاي خارجي براساس اقليم آب و هوايي از کشورهايي چون فرانسه، آلمان، مجارستان، صربستان و استراليا وارد مي‌شود.
معاون وزير جهاد کشاورزي در امور زراعت همچنين به برنامه‌هاي اين وزارتخانه براي کشت و توسعه کشت پنبه و کاهش هزينه‌هاي توليد اشاره کرد و افزود: پرداخت تسهيلات بلاعوض تا 30 درصد خريد ماشين آلات برداشت پنبه و استفاده از بذرهاي جديد داخلي و خارجي ازجمله اين سياست‌ها هست.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن