تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس كاغذى را كه روى آن بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم نوشته شده است از روى زمين برد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820744539




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نگراني پکن از سامانه دفاع موشکي آمريکا در کره جنوبي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۵ مهر ۱۳۹۴ (۱۶:۲۴ب.ظ)
نگراني پکن از سامانه دفاع موشکي آمريکا در کره جنوبي موج - استاد برجسته چيني از نگراني پکن درباره احتمال استقرار سامانه دفاع موشکي آمريکا در کره جنوبي خبر داده است.
به گزارش خبرنگار بين الملل خبرگزاي موج به نقل از يونهاپ، چنگ شياهو، يکي از اساتيد برجسته چيني که در يک کنفرانس سخن مي گفت، اظهار کرد: پکن به شدت نگران نشست آتي پارک گئون هاي، رئيس جمهور کره جنوبي با باراک اوباما است.
اين کارشناس توضيح داد: احتمالا روساي جمهور کره جنوبي و آمريکا در نشست آتي خود درباره استقرار سيستم دفاع موشکي آمريکا (THAAD) در کره جنوبي با يکديگر تبادل نظر خواهند کرد. پکن مخالفت شديد خود را نسبت به استقرار سيستم دفاع موشکي آمريکا در کره جنوبي که ظاهرا با هدف تضمين امنيت کره جنوبي در برابر کره شمالي مستقر مي شود، اعلام کرده است.
وي ادامه داد: پکن استقرار سامانه دفاعي مذکور را يک تهديد براي فعاليت هاي نظامي خود تلقي مي کند و آن را تلاشي براي تقويت روابط نظامي سه جانبه ايالات متحده، ژاپن، و کره جنوبي مي داند. ايالات متحده تلاش مي کند که سامانه دفاع موشکي را در کره جنوبي مستقر کند که بالغ بر 28 هزار و 500 نيرو در آن مستقر هستند.
چنگ شياهو گفت: اگرچه بارها مقامات واشنگتن اعلام کرده اند که اين سامانه تنها با هدف دفاع از کره جنوبي در مقابل تهديدات کره شمالي مستقر مي شود، اما؛ اين اظهارات نگراني پکن را از بين نبرده است.
وي پيش بيني کرد که بزرگترين نگراني پکن درباره ديدار جمعه هفته آينده باراک اوباما و پارک گئون هاي درباره استقرار اين سامانه موشکي است. رئيس جمهور کره جنوبي، جمعه هفته آينده به واشنگتن مي رود و در ديدار با رئيس جمهور ايالات متحده درباره راهکارهاي مقابله با تهديد کره شمالي گفتگو مي کند.
به گزارش منابع خبري گفتگو درباره راه هاي تحکيم روابط سئول-واشنگتن و گسترش همکاري ها در عرصه بين المللي نيز در دستور کار سفر رئيس جمهور کره جنوبي به آمريکا قرار است.
پيش بيني ها در مورد گفتگوي روساي جمهور کره جنوبي و ايالات متحده درباره سامانه دفاع موشکي آمريکا در کره جنوبي در شرايطي مطرح شده است که مقامات سئول اعلام کرده اند که اين موضوع در دستور کار ديدار دو رئيس جمهور قرار ندارد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 15]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن