تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):رسول خدا صلى‏الله‏عليه‏و‏آله، هرگز بدگويى كسى را نمى‏كردند، سرزنش نمى‏نمودند و در ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814689562




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نفت 52 دلاري شد


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: نفت 52 دلاري شد
در پي كاهش ذخاير نفت امريكا و انجام خريدهاي فني، قيمت جهاني نفت بيش از 3 دلار افزايش يافت و به 52 دلار و 68 سنت در هر بشكه رسيد.
به گزارش «جوان»، مشاهده شواهد و قرائني حاكي از اينكه روسيه، عربستان و ديگر توليد‌كنندگان بزرگ نفت ممكن است براي حمايت از بازار به دنبال گفت‌و‌گوهاي بيشتر باشند، يك از عوامل جدي افزايش قيمت نفت از روز گذشته بوده است. كاهش ارزش دلار و خريدهاي فني نيز در رشد قيمت‌ها مؤثر بودند.
برخي دلالان نفتي متقاعد شده‌اند كه اكنون شانس كمي وجود دارد كه قيمت نفت برنت و نفت خام امريكا به پايين‌تر از رقم شش سال و نيم گذشته كه در ماه اوت به ثبت رسيد سقوط كند.
جيم ريترزبوشف تحليلگر بازار نفت در اين‌باره گفت: «ما احتمال بازگشت قيمت نفت به 38/37 دلار را كاهش داده‌ايم... ما بر اين عقيده‌ايم كه احتمال كاهش قيمت به زير اين رقم عملاً ديگر روي ميز قرار ندارد.» بر اساس اين گزارش، قيمت هر بشكه نفت برنت در پايان معاملات ديروز، با 2 دلار و 67 سنت، معادل 4/5 درصد افزايش به 51 دلار و 92 سنت رسيد. قيمت اين نفت در معاملات امروز نيز 76 سنت افزايش داشته و به 68/52 دلار در هر بشكه رسيده است. بر اين اساس قيمت اين شاخص نفتي طي دو روز گذشته 43/3 دلار رشد داشته است.
قيمت نفت خام امريكا نيز در پايان معاملات ديروز با 2 دلار و 27 سنت، معادل 9/4 درصد افزايش به 48 دلار و 53 سنت رسيد. در معاملات امروز نيز اين نفت با رشد قيمت مواجه شده و به 49 دلار و 59 سنت رسيده است. انستيتوي نفت امريكا گزارش داد كه حجم ذخاير نفت خام امريكا در هفته گذشته به 2/1 ميليون بشكه كاهش يافته است. يك فعال نفتي نيز دليل ديگري را براي افزايش قيمت نفت مطرح مي‌كند.    همچنين رويترز گزارش داده است كه مديران نفتي روز سه‌شنبه در مورد كاهش شديد توليد نفت امريكا كه مي‌تواند راه را براي افزايش قيمت نفت در آينده در صورت رشد تقاضا هموار كند، هشدار دادند.
هيئت‌هاي شركت‌كننده در كنفرانس نفت و پول در لندن كه يك گردهمايي سالانه با حضور مقامات ارشد صنعت نفت به شمار مي‌رود، گفتند: قيمت جهاني نفت در حال حاضر آنقدر پايين است كه نمي‌تواند از توليد نفت شيل در امريكا حمايت كند.
مارك پاپا، رئيس سابق شركت نفتي ‌اي او جي ريسورسز در اين كنفرانس گفت:‌«ما در آستانه كاهش شديد رشد توليد نفت در امريكا هستيم.»
پاپا كه اكنون يكي از اعضاي شركت سرمايه‌گذاري انرژي ريور استون هولدينگ در امريكاست، گفت: رشد توليد نفت امريكا اين ماه متوقف مي‌شود و از اوايل سال آينده شروع به كاهش مي‌كند. وي افزود: دليل اصلي اين كاهش نبود تأمين مالي از سوي بانك‌ها براي توسعه ميادين جديد نفت شيل است.
مدير شركت شل نيز معتقد است توليد‌كنندگان نفت در امريكا به دليل پايين باقي ماندن قيمت‌ها نخواهند توانست براي فعاليت‌هاي خود تأمين اعتبار مجدد كنند و اين منجر به كاهش توليد نفت در آينده خواهد شد. بن وان بوردن افزود: «توليد‌كنندگان اكنون به دنبال اعتبارات جديد براي زنده ماندن هستند و احتمالاً آنها براي به دست آوردن آن با مشكل مواجه خواهند بود.»



منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 13]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن