تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):مردم به انجام روزه امر شده اند تا درد گرسنگى و تشنگى را بفهمند و به واسطه آن فقر و بيچا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815620447




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چرا از طرحي که منافع ملي را به خطر مي‌اندازد به خاطر مطامع سياسي دفاع مي‌کنيد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۵ مهر ۱۳۹۴ (۱۴:۱۳ب.ظ)
بسيج دانشجويي واحدهاي تهران دانشگاه‌ آزاد خطاب به هيأت رئيسه مجلس: چرا از طرحي که منافع ملي را به خطر مي‌اندازد به خاطر مطامع سياسي دفاع مي‌کنيد موج-شوراي هماهنگي بسيج دانشجويي واحدهاي تهران دانشگاه‌ آزاد خطاب به هيأت رئيسه مجلس اعلام کرد: چرا تمام قد از طرحي که منافع ملي را به کلي به خطر مي‌اندازد بخاطر مطامع سياسي خود دفاع مي‌کنيد.
به گزارش خبرگزاري موج، شوراي هماهنگي بسيج دانشجويي واحدهاي تهران دانشگاه‌ آزاد و بسيج دانشجويي واحد علوم و تحقيقي‌ات اين دانشگاه در نامه‌اي خطاب به هيأت رئيسه مجلس در واکنش به بررسي برجام اعلام کردند: چرا تمام قد از طرحي که منافع ملي را به کلي به خطر مي‌اندازد به خاطر مطامع سياسي خود دفاع مي‌کنيد.
در ابتداي اين نامه آمده است: طي روزهاي اخير و بررسي‌هاي مجلس پيرامون برجام برخود لازم ديديم تا نکاتي را به نمايندگان مجلس بويژه هيئت رئيسه مجلس و دولت متذکر شويم. هيات رئيسه مجلس تنها به جهت مديريت و اداره صحن مجلس داراي برخي اختيارات در چارچوب آيين‌نامه داخلي مجلس است و حق عدول از آن را نداشته و بر نمايندگان ديگر برتري ندارد لاکن در روزهاي اخير عملکرد هيات رئيسه به گونه‌اي ديگر بوده آنچنان که به ياد دوره فئودال و خان‌ها مي‌افتيم و هر آنچه مورد نظر خان بزرگ و رئيس مجلس باشد همان بايد بشود.
در ادامه تاکيد شد: هيات رئيسه مجلس همچون پدر خوانده خانه ملت اقداماتي بعضاً خلاف آيين‌نامه‌ها انجام مي‌دهند که پيش از اين نيز از آن‌ها سر زده بود از هيات رئيسه مجلس سؤال مي‌کنيم به چه حقي خود را از تمام نمايندگان برتر دانسته و سعي مي‌کنيد بجاي تمام مجلس تصميم‌گيري کنيد؟
در قسمت ديگري از اين نامه خطاب به هيات رئيسه مجلس تصريح شد: در رأي گيري قبلي جهت تصويب دو فوريت طرح «اقدام متناسب و متقابل دولت جمهوري اسلامي ايران در اجراي برجام» مي‌خواستيد با فشار و حرف‌هاي غير واقع طرحي دوفوريتي را تصويب کنيد که به شکست انجاميد طرحي که ساعت‌ها کار کارشناسي کميسيون برجام را ناديده گرفته و جهت دور زدن کميسيون ويژه بررسي برجام از طرف هيات رئيسه مجلس مطرح گرديد اين بار هم بجاي ارجاي طرح «اقدام متناسب و متقابل دولت جمهوري اسلامي ايران در اجراي برجام» به کميسيون ويژه برجام که رويه عادي مجلس بر همين منوال بوده برخلاف رويه عمل کرده و طرح را به کميسيون امنيت ملي ارجاع داديد آ يا دليل چنين اقدامي
چيزي جز حضور دوستان هم نظرتان و نفوذ راي‌تان در اين کميسيون است و مي‌خواهيد طرح خود را بر نمايندگان تحميل کنيد؟
در ادامه آمده است: به چه حقي اجازه مطرح شدن ساير طرح‌ها و پيشنهادات را نداديد و فضاي خفقان را در مجلس ايجاد کنيد؟ شما برقرار کننده نظم در مجلس هستيد نه مالک آن به چه جراتي از اختيارات خود سوء استفاده مي‌کنيد. نمايندگان آگاه بايد نسبت به اقدامات خلاف شما اقدام کنند و بايد آيين نامه‌اي در مجلس تصويب گردد که رئيسي که از حقوقش سوء استفاده کرده باشد قانونا نتواند ديگر به رياست خانه ملت برگزيده شود.
در قسمت ديگري آمده است: گمان مکنيد که مسير شما شناخته شده نيست. اين همان رويه‌اي است که در جريان وقف دانشگاه آزاد طي کرديد و فضاي امروز همان فضاي آلوده و مسموم هيات رئيسه در تصويب طرح وقف دانشگاه آزاد را به ذهن متبادر مي‌سازد که البته با اقدام به موقع ملت سرجاي خود نشانده شديد آيا در اين برهه هم بايد بار ديگر
ملت خود راسا با شما برخورد کنند؟ شما تمام قد از طرحي که منافع ملي را به کلي به خطر مي‌اندازيد بخاطر مطامع سياسي خود دفاع مي‌کنيد و به نظر مي‌رسد دانشجويايي که به شما کيف انگليسي را اهدا کردند بسيار ژرف و عميق شما را شناخته بودند.
اين نامه در ادامه مي‌افزايد: چنين به نظر مي‌رسد کوردلاني در مجلس رخنه نمودند و به دنبال آن‌اند تا منويات صريح مقام معظم رهبري در اين زمينه را ناديده بگيرند و در پشت الفاظ و کلمات به ظاهر صواب نيت پليد خود را پنهان مي‌دارند و چنين بيان مي‌دارند که افراد مصلحي هستند به راستي که «آيه 11 سوره بقره» زيبنده آنان است.
در ادامه آمده است: از نمايندگان موافق اجراي بي‌چون و چراي برجام مي‌پرسيم آيا شما ولايت فقيه را قبول داريد يا ولايت بر فقيه داريد؟ اگر ولايت بر فقيه داريد بگوييد تا حسابتان را يکسره کنيم و اگر ايمان ولايت فقيه داريد پس آيا کر و کور هستيد که مخالفت صريح بر جام با خطوط قرمز ترسيمي از جانب رهبري را نمي‌بينيد؟ چگونه است که در مقابل فرمايش صريح ايشان اجتهاد مي‌کنيد و طور ديگري تصميم مي‌گيريد؟ در زمان حکومت علي (ع) نيز با امر ولي مخالفت شد و در جنگ صفين مالک اشتر مجبور به بازگشت از پاي خيمه معاويه گرديد.
در ادامه خطاب به رئيس جمهور تاکيد شد: گرچه شما به عنوان يک شخصيت امنيتي معروف هستيد و همچنان اين روحيه را حفظ نموده‌ايد لاکن مملکت پادگان نيست که بخواهيد آن را با زور و سانسور اداره کنيد چندين ماه سعي کرديد با سانسور، نواقص برجام بيان نگردد و بر دهان منتقدان قفل زديد و يکسره فرياد فتح‌الفتوح سرداديد در حالي که قرار بود با کليد خود قفل‌ها را بگشاييد لاکن با سياست‌هاي شما هم سانترفيوژ قفل شد هم اقتصاد که نامه 4 وزير شما در روزهاي اخير خود گواه ماجراست. قرار بود ريشه دروغ را برکنيد لاکن هيچ‌گونه صداقتي در بيان محتواي برجام نداشتيد و آنچه در برجام آمده با آنچه شما و يارانتان از محتواي آن بيان مي‌کنيد فرسنگ‌ها فاصله دارد. قرار بود قانونمداري را سرلوحه اعمال و افعال خود قرار دهيد لاکن از وظيفه قانوني خود مبني بر ارائه لايحه برجام سر باز زديد. ادعا مي‌کرديد رويکرد تعامل و همکاري کامل با مجلس را خواهيد داشت ولي وزارت خارجه حتي به سؤالات کميسيون ويژه بررسي برجام پاسخ هم نداد.
در ادامه اين نامه تصريح شده است: امروز گزارش کميسون ويژه پرده از ماهيت برجام برداشت و بيست ايراد اساسي از آن گرفته شد و محرض گرديد که توافق حاصله نيمي از آنچه در توافقات گذشته بدست آمده بود را در بر ندارد و راه نفوذ بيگانگان به کشور را هموار مي‌کند و منافع ملي را بطور جدي تهديد و قرباني مي‌نمايد. لاکن با همه اين اتفاقات همچنان به لجاجت نظامي گونه خود ادامه مي‌دهيد به شما توصيه مي‌کنيم از اين لجاجت نظامي معابانه خود دست برداريد و بپذيريد که در مذاکرات بسيار ضعيف عمل نموده‌ايد و مغموم شده‌ايد و ملت را بيش از اين با شعارهاي خلاف واقع به خود بدبين نکرده راه بني صدر را دنبال نکنيد.
در خاتمه اين نامه به هيات رئيسه مجلس توصيه شد: پيش از آنکه فرصت توبه از شما صلب شود از اين مسير منحرف بازگرديد و توبه که خداوند بخشنده و غفار است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 14]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن