تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):صله رحم، اعمال را پاكيزه، اموال را بسيار، بلا را برطرف و حساب (قيامت) را آسان مى‏...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821243039




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رشد ۲۵ درصدی جایگاه دانشگاه‌های ایران


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: رشد ۲۵ درصدی جایگاه دانشگاه‌های ایران


معاون اداری مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: پارسال با طراحی مدل سرانه دانشجویی توانستیم جایگاه دانشگاه‌ها را ۲۵ درصد رشد دهیم. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،دکتر امید در گردهمایی معاونان اداری و مالی و مدیریت منابع دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی دولتی در دانشگاه شهید بهشتی افزود: احکام برنامه پنجم و ششم توسعه باید تبدیل به احکام دائمی شود که یکی از این احکام در برنامه پنجم اشاره به حیات آموزشی این مراکز است.  او گفت: در سازمان مدیریت کارگروهی ویژه برای این کار در نظر گرفته شده است و امیدواریم به زودی این احکام به تصویب برسد. 
امید با بیان اینکه با دائمی شدن ماده 20 در احکام دانشگاه ها دغدغه استقلال این مراکز تا حدی رفع می شود ادامه داد: در تمام حوزه های آموزشی و پژوهشی نیازمندیم زیرساخت های آی تی، منابع انسانی و احکام بازنگری شود و با توجه به اینکه ماده 20 به استقلال دانشگاه ها تأکید دارد باید وابستگی به بودجه دولتی تا حدی کاهش یابد. 
معاون وزیر علوم افزود: امیدواریم با احکام برنامه ششم توسعه بتوانیم اجرای احکام استقلال دانشگاه ها و نیز تأمین منابع مالی را محقق کنیم. 
او با بیان اینکه در اغلب روش هایی که برای رتبه بندی دانشگاه ها استفاده می شود تنها به عملکرد آموزشی و پژوهشی این مراکز می‌پردازند گفت: این در حالی است که منابع مالی و درآمد دانشگاه ها و نحوه صرف هزینه ها از جمله شاخص های مهم و رتبه بندی مراکز دانشگاهی است. 
امید تأکید کرد: این شاخص اکنون در دانشگاه ها بسیار ضعیف است و 30 تا 40 درصد منابع دانشگاه ها از دولت و بقیه منابع از محل منابع آموزشی و خیرین و واقفین تأمین می شود. 
او ادامه داد: بیش از 60 دانشگاه کشور بنیاد خیرین فعال دارند و یا در حال ایجاد بنیاد خیرین هستند و امیدواریم با برنامه ریزی دانشگاهها و توجه دولت حضور خیرین در این مراکز بیشتر شود. 
معاون وزیر علوم گفت: پارسال با طراحی مدل سرانه دانشجویی توانستیم رشد 25 درصدی در ارتقاء جایگاه دانشگاه ها ایجاد کنیم و لذا امسال کارگروهی برای تداوم این مدل تشکیل تا ضمن ساماندهی بودجه دانشگاه ها نسبت استاد به دانشجو نیز اصلاح شود.



چهار شنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن