تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر جوانى كه در سن كم ازدواج كند ، شيطان فرياد بر مى آورد كه : واى برمن ، واى بر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820258116




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نقش مهم ايران به عنوان پيشتاز امنيت منطقه در توسعه عمران و آباداني/سهم يک دهم درصدي جابه‌جايي هوايي در ايران


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۱ مهر ۱۳۹۴ (۱۳:۵۳ب.ظ)
نقش مهم ايران به عنوان پيشتاز امنيت منطقه در توسعه عمران و آباداني/سهم يک دهم درصدي جابه‌جايي هوايي در ايران موج - وزير راه و شهرسازي در همايش بين‌المللي فرصت‌هاي سرمايه‌گذاري گفت: فصل جديدي از روابط سياسي در منطقه آغاز شده است علاوه بر اين نظم نويني در منطقه ايجاد مي‌شود و ايران به عنوان پيشتاز امنيت منطقه نقش مهمي در توسعه عمران و آباداني و همچنين در حوزه امنيت و سياسي ايفا مي‌کند.
به گزارش خبرگزاري موج، عباس آخوندي، وزير راه و شهرسازي، در نخستين همايش بين‌المللي معرفي فرصت‌هاي سرمايه‌گذاري در بخش‌هاي حمل‌ونقل مسکن و شهرسازي که امروز و فردا در محل سالن همايش‌هاي صداوسيما برگزار مي‌شود گفت: ساخت ۷ فرودگاه بين‌المللي در حومه تهران در دستور کار است که جزئيات آن در اين همايش به سرمايه‌گذاران معرفي مي‌شود.
وزير راه و شهرسازي ادامه داد: بلافاصله بعد از سفر رئيس‌جمهور به اجلاس مجمع عمومي سازمان ملل، اين همايش با حضور بيش از ۶۱ شرکت خارجي در ايران آغاز به کار کرده است تا آغازکننده نوسازي و آباداني ايران در دوران جديد بعد توافق برجام باشيم.
وي با بيان اينکه ايران يازدهمين کشور به‌عنوان کشورهاي نوظهور در جهان معرفي خواهد شد ادامه داد: ايران با جمعيت ۷۷ ميليون نفري هجدهمين کشور جهان از لحاظ جمعيت و هفدهمين کشور از لحاظ وسعت است.
آخوندي تأکيد کرد: درآمد مردم ايران براساس قدرت خريد در حال حاضر ۱۵ هزار دلار است. ايران در زمينه توليد برق بيست و چهارمين کشور جهان است و ۵۵ درصد مردم ايران به اينترنت دسترسي دارند؛ ايران پانزدهمين کشور در زمينه جمعيت باسواد جهان است به طوري که ۸۸ درصد جمعيت مردم ايران باسوادند.
وزير راه و شهرسازي با بيان اين که ۷۴ درصد جمعيت ايران شهرنشين هستند، گفت: نرخ رشد انباشته شده در ۱۰ سال گذشته ۲ و ۳ دهم درصد بود ضمن اينکه شاخص توسعه انساني ايران ۷۵ صدم درصد است.
وي با بيان اين که جمهوري اسلامي ايران پروژه‌هاي بسيار بزرگي در حوزه زيرساختي براي سرمايه‌گذاري دارد گفت: در حال حاضر ۲۱ ميليون و ۸۰۰ هزار خانوار شهري و ۶ و ۲ دهم ميليون خانوار روستايي جمعيت ايران را تشکيل مي‌دهند که براي ۱۰ سال آينده بايد ۱ ميليون واحد مسکوني بسازيم.
آخوندي ادامه داد: در بخش مسکن پروژه‌هاي قابل سرمايه‌گذاري در حوزه شهرهاي جديد، نوسازي و بازآفريني شهري، بازآفريني توسعه زيرساخت‌ها و خانه‌سازي گسترده در اين همايش به سرمايه‌گذاران معرفي مي‌شود.
وزير راه و شهرسازي با بيان اين که پروژه‌هاي بزرگي در حوزه مسکن نيز در کشور در حال انجام است، گفت: در حوزه مسکن حدود ۲۱ ميليون و ۸۰۰ هزار خانوار در شهرها و ۶.۲ ميليون خانوار در روستاها زندگي مي‌کنند و براي ۱۰ سال آينده در حوزه مسکن سالانه بايد يک ميليون واحد مسکوني در سال ساخته شود، پس بايد خود را براي اين کار بزرگ در کشور آماده کنيم.
وزير راه و شهرسازي با تأکيد بر اين که نقطه تمرکز کريدورهاي بين‌المللي شمال ـ جنوب و شرق و غرب در جمهوري اسلامي ايران است، ادامه داد: موقعيت استراتژيک ايران نشان مي‌دهد که چه قدر کشورمان به جهان و همچنين جهان به ايران وابسته است.
آخوندي با بيان اين که دست به دست هم مي‌دهيم تا با همراهي سرمايه‌گذاران، ايراني آباد بسازيم درباره حوزه حمل‌ونقل ريلي گفت: انواع کريدورهاي ريلي در شمال و جنوب به يکديگر متصل مي‌شود، ضمن اين که اتصال ايران به عراق و همچنين اتصال ايران از شرق و غرب به جهان از طريق بندرعباس در دستور کار است.
وي افزود: ايران موقعيت ممتازي در بخش‌هاي مختلف حمل‌ونقل جاده‌اي، هوايي، دريايي و ريلي دارد.
آخوندي يادآور شد: در حال حاضر ۹۲ درصد جابه‌جايي در ايران از طرق جاده صورت مي‌گيرد؛ اين ميزان بايد با انتقال جابه‌جايي از جاده به ريل به ۷۸ درصد رسيده و سهم حمل‌ونقل ريلي از اين بخش به ۲۱ درصد افزايش يابد.
آخوندي با بيان اين که سهم جابه‌جايي از طريق هوايي در ايران يک دهم درصد است خاطرنشان کرد: اين سهم بايد با افزايش ۱۰ برابري به يک درصد افزايش يابد ضمن اين که حمل‌ونقل هوايي زودبازده‌ترين بخش در حوزه زيرساختي است.
آخوندي با تأکيد بر لزوم ايجاد و توسعه حمل‌ونقل ترکيبي در ايران و اتصال بخش‌هاي مختلف حمل‌ونقل جاده‌اي ريلي هوايي و دريايي به يکديگر گفت: در بخش بنادر در استراتژي برد ـ برد در نظر داريم تا صنعت ترانزيت نيز با ايجاد حمل‌ونقل ترکيبي روان‌سازي شود.
وي سپس به تشريح برنامه‌هاي وزارت راه و شهرسازي در حوزه فرودگاهي پرداخت و افزود: مقرر بود فرودگاه بين‌المللي امام خميني سالانه ۵۰ ميليون مسافر را اعزام و پذيرش کند، اما؛ اين ميزان در حال حاضر سالانه ۶ ميليون مسافر است با تکميل ترمينال در حال ساخت «سلام» در فرودگاه بين‌المللي امام خميني (ره) در سال آينده ۵ ميليون مسافر به ظرفيت مسافري اين فرودگاه افزوده مي‌شود. همچنين ساخت ترمينال جديد اين فرودگاه با عنوان «ايران‌شهر» با ظرفيت ۲۲ و نيم ميليون مسافر از سال آينده آغاز مي‌شود که با ساخت اين ترمينال در مدت ۳۰ ماه ظرفيت مسافري فرودگاه بين‌المللي امام خميني (ره) به ۳۰ ميليون نفر افزايش مي‌يابد.
وزير راه و شهرسازي ادامه داد: ساخت ۷ فرودگاه بين‌المللي در حومه تهران در دستور کار است که جزئيات آن در اين همايش به سرمايه‌گذاران معرفي مي‌شود.
وي به نوسازي ناوگان هوايي اشاره و اظهار کرد: در اين زمينه خريد ۴۰۰ هواپيماي دوربر و ميان‌برد و ۱۰۰ هواپيماي کوتاه‌برد در دستور کار است که تا سال ۱۴۰۴ به ناوگان هوايي ايران اضافه مي‌شود.
عضو دولت تدبير و اميد خطاب به سرمايه‌گذاران داخلي و خارجي در اين همايش تأکيد کرد: قوانين خوبي براي مشارکت بخش خصوصي در زيربناها موجود است. قوانين بهبود محيط کسب و کار، صرفه‌جويي در مصرف انرژي و ساير قوانين لازم براي سرمايه‌گذاران مي‌توانند تسهيلات بسيار خوبي ايجاد کنند. نکته بسيار مهم در خصوص جذب سرمايه‌گذاري اراده سياسي است که خوشبختانه اين اراده در دولت جمهوري اسلامي ايران وجود دارد.
آخوندي ضمن هشدار به سرمايه‌گذاران داخلي و خارجي مبني بر اينکه از همکاري با هرگونه واسطه براي سرمايه‌گذاري در ايران پرهيز کنند، گفت: تمام سرمايه‌گذاري‌هايي که در ايران انجام مي‌شود مستقيم است؛ هر شخص يا شرکتي اعلام کرد که از طرف ايران نمايندگي دارد صحت ندارد و تمام پروژه‌هاي قابل سرمايه‌گذاري از طريق رقابت و آگهي عمومي معرفي مي‌شوند.
وي با تأکيد بر اين که سرمايه‌گذاري در ايران بر مبناي رقابت شفافيت و منافع مشترک ايجاد مي‌شود بيان کرد: با هر گونه واسطه‌گري در سرمايه‌گذاري مخالفيم و شما سرمايه‌گذاران نيز هيچ پيشنهادي را از طريق واسطه نپذيريد.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 14]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن