تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نشانه توبه كننده چهار است: عمل خالصانه براى خدا، رها كردن باطل، پايبندى به حق و...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821006427




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

راهنماي غلط زدن در جامعه سياسي، همه را به خطا وادار مي‌کند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۵ مهر ۱۳۹۴ (۱۰:۴۹ق.ظ)
روحاني در همايش طلايه‌داران فرهنگ ترافيک: راهنماي غلط زدن در جامعه سياسي، همه را به خطا وادار مي‌کند موج- رئيس‌جمهور با بيان اين که راهنماي غلط درجامعه سياسي همه را به خطا وادار مي‌کند، گفت: بايد ياد بگيريم که در زندگي سياسي اگر مي‌خواهيم به چپ برويم، راهنماي چپ را بزنيم و اگر برعکس عمل کنيم، فاجعه آفريده‌ايم.
به گزارش خبرگزاري موج، رئيس جمهور امروز در همايش طلايه‌داران فرهنگ ترافيک در ورزشگاه آزادي، با اشاره به اينکه کار بزرگي که دانش آموزان، نوجوانان و جوانان در امر مهم همياري پليس انجام مي‌دهند، نشان مي‌دهد که براي حل معضل ترافيک از فرهنگ و مشارکت مردم به ويژه دانش آموزان بايد استفاده کنيم، اظهار داشت: امروز در خيابان‌هاي ما نظم ترافيکي به مفهوم اجراي قانون است.
وي افزود: اگر مقررات راهنمايي و رانندگي را رعايت کنيم، به معناي آن است که شهروندان ايراني به قانون احترام گذاشته و قانون‌گرا هستند و کساني که از خارج کشور مي‌آيند، نخستين علامتي که از نظم ملت ايران مي‌بينند، وضع ترافيکي شهرهاي ما است.
رئيس جمهور ادامه داد: اگر وضع ترافيکي کشور منظم و در چارچوب قانون باشد، علامتي بر قانون گرايي ملت خواهد بود. پس خيابان‌هاي ما مي‌تواند آينه و مظهري از تمدن ايراني باشد.
روحاني تصريح کرد: آموزش و پرورش نه تنها در امر ترافيک بلکه در تمام امور بايد به شهروندان خود کمک کند، هر جا جوانان، نوجوانان و همه مردم به صحنه آمدند، ما موفق بوديم.
رئيس قوه مجريه گفت: اگر بخواهيم وضع ترافيکي مناسبي در کشور داشته باشيم، البته بايد وضع جاده‌ها و خودروهاي ما استاندارد باشد، اما اگر همه چيز هم درست باشد ولي نيروي انساني به مقررات احترام نگذارد، باز شاهد حوادث تلخ خواهيم بود.
وي با تاکيد بر اينکه ريشه اين مساله در فرهنگ است، خاطرنشان کرد: اگرچه ترافيک، مساله اجتماعي و اقتصادي است که به جان و اوقات مردم مربوط مي‌شود، اما فرهنگ در اين مساله بسيار اهميت دارد.
رئيس جمهور افزود: ما بايد ياد بگيريم که در زندگي اجتماعي و سياسي اگر مي‌خواهيم به چپ برويم، راهنماي چپ را بزنيم و اگر برعکس عمل کنيم، فاجعه آفريده‌ايم.
روحاني ادامه داد: در جامعه سياسي اگر کسي راهنما را اشتباه بزند، تمام جامعه را به خطا وادار مي‌کند، اما اگر کسي در مسيري که نبايد، دور بزند، براي خود و همه خودروهاي اطراف خود خسارت ايجاد کرده، همانطور که در جامعه سياسي نيز اين مساله به وجود مي‌آيد.
رئيس قوه مجريه با اشاره به اينکه ما از نظم ترافيکي بايد به نظم سياسي و اجتماعي برسيم، يادآور شد: کار شما همياران پليس دعوت پدران و مادرانتان به نظم و قانون است.
وي با بيان اينکه در امور سياسي و اجتماعي بايد در کنار هم و يار هم باشيم، گفت: با ارتقاء فرهنگ، همه بايد افتخار کنيم که قانون‌گرا هستيم و نه قانون‌گريز.
رئيس جمهور يادآور شد:چرا بايد در دفترچه راهنماي برخي از کشورها بنويسند که «وقتي مي‌خواهيد به ايران برويد بايد مواظب خيابان‌ها باشيد، رانندگي ايراني‌ها، رانندگي خطرناکي است.» ما بايد نظم را در خيابان‌ها به عنوان يک نظم نمونه که مورد توجه اسلام و قرآن است، پياده کنيم و شاهد زندگي توأم با شادي و سلامتي باشيم.
روحاني ضمن تشکر از دانش آموزان هميار پليس و پليس راهور عنوان کرد: وقتي دست به دست هم مي‌دهيم مي‌توانيم معضل ترافيک را حل کنيم، آن وقت اعصاب همه راحت‌تر، جان‌ها سالم‌تر و وقت‌ها کمتر تلف مي‌شود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن