تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداى والا مى فرمايد: وقتى بنده من كار نيكى اراده كند و نكند آن را يك كار نيك براى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813092073




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مقصر اصلي فاجعه منا بي لياقتي حکام سعودي بود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۵ مهر ۱۳۹۴ (۱۰:۳۲ق.ظ)
آيت الله امامي کاشاني: مقصر اصلي فاجعه منا بي لياقتي حکام سعودي بود موج - قم - امام جمعه موقت تهران با بيان اينکه آل سعود ايماني به مکه، منا، حرم الهي و حاجي ندارد، گفت: اين حادثه چهره کريه آن ها را به جهان و دنياي امروز به خوبي نشان داد.
به گزارش خبرگزاري موج از قم، آيت الله امامي کاشاني در مراسم بزرگداشت سالگرد ارتحال آيت الله مهدوي کني که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با تسليت حادثه غم بار منا، گفت: مقصر اصلي اين فاجعه بي لياقتي حکام سعودي بود.
وي با بيان اين که آل سعود ايماني به مکه، منا، حرم الهي و حاجي ندارد، گفت: اين حادثه چهره کريه آنها را به جهان و دنياي امروز به خوبي نشان داد.
عضو خبرگان رهبري افزود: از پيشگاه خداوند متعال براي حکام نالايق و بي ايمان آل سعود، ذلت بيشتر و زوال را بخواهيم.
آيت الله امامي کاشاني در ادامه با بيان اينکه در قرآن کريم از خوبان ياد شده است، گفت: همچنين در آيات تاکيد شده است که از خوبان ياد کنيد و آنها را به ذهن و فکرتان بياوريد؛ چرا که ترسيم زندگي آنان براي انسان ها سازنده است.
وي با اشاره به آيه 128 سوره بقره «إِنَّ الصَّفَا وَالْمَرْوَةَ مِن شَعَآئِرِ اللّهِ»، ابراز داشت: صفا و مروه از شعائر خداست؛ صفا کوهي است که حجاج روي آن مي ايستند و سعي را از آنجا شروع مي کنند.
امام جمعه موقت تهران افزود: انسان ها و حجاج زماني که بر روي اين کوه و سنگ قرار مي گيرند، نشانگر اين است که گام اول موفقيت «صفا» مي باشد.
آيت الله امامي کاشاني با بيان اينکه «صفا» به انسان ارزش مي دهد، گفت: از دعاهاي پيامبر اکرم(ص) اين بود که «خدايا ببخش گناهاني که صفاي انسان را مکدر کرده و دل پاک را آلوده مي کند.»
وي با اشاره به نامه حضرت علي(ع) به امام حسن مجتبي(ع) که در قالب نامه 31 نهج البلاغه شهرت دارد، ابراز داشت: اميرالمومنين(ع) در بخشي از اين نامه مي فرمايد «چون يقين كردى كه دلت صفا يافت و خاشع شد و انديشه ات متمرکز شد و همه سعى تو منحصر در آن گرديد، آن گاه به آنچه در اين وصيت براى تو، به وضوح بيان داشته ام، بنگر و اگر نتوانستى به آنچه دوست دارى، دست يابى و براى تو آسودگى نظر و انديشه حاصل نيامد، بدان كه مانند شترى هستى كه پيش پاى خود را نمى بيند و در تاريكى گام برمى دارد.»
امام جمعه موقت تهران افزود: صفاي قلب؛ يعني انسان به دنبال تامين هواهاي نفساني دل نباشد و فقط قلب خود را متوجه خدا کند.
آيت الله امامي کاشاني با بيان اينکه «صفا» پايه و اساس عبادت است، اظهار داشت: انبياء و اولياء و علما از «صفا» به موفقيت هاي معنوي دست يافتند.
وي در ادامه با تجليل از شخصيت آيت الله مهدوي کني، يار صديق امام و رهبري، اظهار داشت: ايشان عالمي بزرگ، فقيه، حکيم، معلم، متکلم، سياستمداري صادق و شخصيتي خدمتگزار بود.
امام جمعه موقت تهران با بيان اينکه 19 ساله بودم که براي درس طلبگي به قم آمدم، گفت: در آن زمان فيضيه حجره خالي نداشت؛ هنگامي که آيت الله مهدوي کني بنده را مشاهده کرد به درخواست متولي حوزه، بنده را پذيرفت.
آيت الله امامي کاشاني با اشاره به رفاقت بيش از شصت سال با آيت الله مهدوي کني، اظهار داشت: ما روزها و شب هاي زيادي باهم گذرانديم و مسائل مختلف سياسي در طي اين سال ها مطرح مي شد اما ايشان هرگز خارج از ادب، صفا و حقيقت رفتار نمي کرد.
وي افزود: آيت الله مهدوي کني هيچ گاه اتهامي به کسي وارد نکرد و حاضر نبود حتي غيبت ديگران را نيز بشنود.
عضو خبرگان رهبري با اشاره به پيام تسليت مقام معظم رهبري در پي ارتحال آيت الله مهدوي کني، گفت: رهبر معظم انقلاب در اين پيام به بخشي از موفقيت هاي خالصانه آيت الله مهدوي کني اشاره کردند.
آيت الله امامي کاشاني افزود: آيت الله مهدوي کني در عرصه هاي مختلف علمي، اجتماعي، دانشگاهي، حوزوي، سياسي و اخلاقي موفق بود و از همان ابتدا حرکت صدر داشت.
وي در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اينکه شرط دستيابي به سعادت، اتصال به کساني است که مصطفي مي باشند، ابراز داشت: مصطفي برگرفته از صفا است و انبياء و اولياء اين گونه بوده اند و اگر انسان در اين مسير حرکت کند خود را به ولايت متصل کرده است.
امام جمعه موقت تهران با بيان اينکه انسان اگر به نقطه ولايت متصل نشود ارزش خود را از دست مي دهد، گفت: جواني که تازه طلبه شده است اگر با نيت تحصيل علم و خدمتگزاري درس بخواند، مورد عنايت قرار خواهد گرفت.
آيت الله کاشاني با بيان اينکه امروز در دنيا شخص امام زمان(عج) مصطفي است، افزود: اگر انسان ملا شود اما «صفا» نداشته باشد، ممکن است در دنيا عزت داشته باشد اما در آخرت اينگونه نخواهد بود چرا که در آنجا باطن اعمال سنجيده مي شود.
وي در پايان با اشاره به اين که شهادت امام حسين(ع) عالم را تحت تاثير قرار داد، ابراز داشت: اين شهادت برخاسته از روح صدق و صفا و اخلاص بود که تمام عالم را بسيج و دنيا را مضطرب مي کند.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن