تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 17 مرداد 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):همه خوبى‏ها و بدى‏ها در مقابل توست و هرگز خوبى و بدى واقعى را جز در آخرت نمى‏بينى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1809929037




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آغاز کوچ پاييزه عشاير سمنان


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۴ مهر ۱۳۹۴ (۲۰:۷ب.ظ)
از فردا؛ آغاز کوچ پاييزه عشاير سمنان موج - رئيس امور عشاير استان سمنان گفت: امسال کوچ عشاير استان سمنان که از 15 مهر آغاز مي‌شود برخلاف چند سال گذشته و براي دومين سال پياپي به صورت پياده انجام مي‌شود.
به گزارش خبرگزاري موج، حشمت‌الله جديدي با اشاره به مزاياي کوچ پياده عشاير در اين استان، اظهار کرد: يکي از مهم‌ترين مزاياي اين نوع کوچ، استفاده دام‌هاي عشاير از مراتع ميان‌بند است که اين مهم جداي از اين که به اقتصاد عشاير کمک شاياني مي‌کند، هزينه توليد را نيز کاهش مي‌دهد.
وي اضافه کرد: علاوه بر اين با چراي دام‌ها در ميان‌بند، مراتع مناطق ميان‌بند به طور طبيعي فرصت رشد و نمو بيشتري پيدا مي‌کنند؛ چرا که چنانچه چراي دام‌ها به صورت اصولي انجام شود، به طور طبيعي به افزايش پوشش گياهي کمک مي‌کند.
جديدي با بيان اينکه حضور عشاير در ميان‌بند زمان مشخصي دارد، بيان کرد: چراي دام در اين مناطق با اخذ مجوز از منابع طبيعي انجام مي‌شود، ضمن اينکه اگر چراي دام‌ها به هنگام و در زمان مناسب انجام شود به گياهان مرتعي آسيبي وارد نمي‌کند و اما اگر اين چرا در زمان نامناسبي صورت گيرد، چراي بي‌رويه مي‌تواند آسيب‌هاي زيادي به گياهان مرتعي وارد کند.
رئيس امور عشاير استان سمنان، نمايش فرهنگ کوچ عشاير را از ديگر محاسن، کوچ پياده ارزيابي کرد و گفت: چنانچه کوچ به صورت مکانيزه انجام شود، هيچ کدام از زيبايي‌هاي فرهنگ کوچ قابل مشاهده نخواهد بود.
وي با بيان اينکه کوچ پياده از فشار بر مراتع قشلاقي نيز مي‌کاهد، يادآور شد: چنانچه کوچ به صورت پياده انجام شود، دام‌هاي عشاير در يک بازه زماني حدود 20 روزه از مراتع ميان‌بند استفاده کرده و همين باعث مي‌شود حضور زماني آن‌ها در قشلاق کمتر باشد و از اين طريق فشار بر مراتع قشلاقي کمتر شود ضمن اينکه اين روند به کاهش هزينه‌هاي عشاير نيز کمک شاياني مي‌کند.
جديدي با بيان اينکه کوچ در سال‌هاي ترسالي به صورت پياده انجام مي‌شود، خاطرنشان کرد: همچنين چنانچه در ايام کوچ با ريزش‌هاي جوي متعدد و وقوع سيلاب روبرو باشيم، کوچ به صورت مکانيزه انجام مي‌شود و همچنين در سال‌هاي خشک‌سالي که مراتع ميان‌بند، با فقر مرتعي روبرو هستند، کوچ عشاير به صورت پياده انجام خواهد شد.
رئيس امور عشاير استان سمنان با بيان اينکه سال گذشته نيز عمده کوچ‌ها در اين استان، پياده انجام شد، اظهار کرد: در سال‌هاي پيش از آن به علت عدم وجود چراگاه‌هاي سرسبز و غني و نبود پوشش گياهي در مسير کوچ، عشاير استان به صورت مکانيزه و از طريق خودرو کوچ مي‌کردند، اما خوشبختانه دو سالي است با بهتر شدن وضعيت بارش‌ها در استان و افزايش پوشش گياهي، سرسبزي مراتع و وجود منابع آبي در مسير حرکت عشاير، فرآيند کوچ همچون سال‌هاي دور به صورت پياده انجام مي‌شود.
وي به خدمات رساني دستگاه‌هاي مسئول به عشاير کوچنده خبر داد و افزود: آب مورد نياز آن دسته از عشاير که در مناطق بي‌آب اتراق مي‌کنند، از سوي اين مديريت و از طريق تانکرهاي سيار تأمين مي‌شود ضمن اينکه مراکزي در مناطق ميان‌بند براي عشاير مهيا شده و سرويس‌هاي بهداشتي نيز در اين مکان‌ها ساخته شده است.
کوچ عشاير استان سمنان از 15 مهر همزمان در چند نقطه استان از جمله در مهديشهر، خارتوران و طرود و بيارجمند در شاهرود و ميامي و مناطق عشاير آرادان و گرمسار آغاز مي‌شود.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن