تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):منافق به آنچه مؤمنان بواسطه آن خوشبخت مى‏شوند، ميلى ندارد، ولى خوشبخت سفارش به تق...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820794159




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

صادرات نفت خام ايران به سمت کمترين سطح خود حرکت مي کند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۴ مهر ۱۳۹۴ (۱۰:۴۵ق.ظ)
صادرات نفت خام ايران به سمت کمترين سطح خود حرکت مي کند موج - بر اساس اطلاعات دريافتي از منابع آگاه که در جريان برنامه‌ريزي‌هاي مقدماتي حمل‌ونقل دريايي هستند، صادرات نفت خام ايران مي‌رود تا در پايان ماه اکتبر (9 آبان) به کمترين سطح خود در هفت ماه گذشته برسد.
به گزارش خبرگزاري موج، اين امر نشان مي‌دهد، ايران بايد به سختي تلاش کند تا پس از توافق هسته‌اي بتواند صادرات نفت خام خود را افزايش دهد.
کاهش صادرات نفت ايران در حالي است که اين کشور براي تشويق خريداران آسيايي و به دست آوردن جايگاه قبلي خود در بازار که در سه سال و نيم گذشته به دليل تحريم‌هاي غرب از دست داده است، نفت خود را با تخفيف عرضه مي‌کند.
محموله‌هاي ماه سپتامبر و اکتبر (شهريور و مهر) که عمدتا در ماه‌هاي اکتبر و نوامبر (آبان و آذر) تحويل مشتري داده مي‌شوند، نشان مي‌دهد، خريد نفت خام از ايران توسط مشتريان آسيايي مي‌رود تا در ماه اکتبر براي سومين ماه متوالي کاهش يابد. کاهش ناگهاني مصرف نفت پالايشگاه‌ها و پيش‌بيني آب‌وهواي معتدل در زمستان امسال از مهم‌ترين دلايل کاهش تقاضاي نفت در آسيا است.
حجم واردات نفت خام چين، بزرگ‌ترين خريدار نفت ايران، در ماه اکتبر به کمترين سطح خود در حدودا يک سال گذشته خواهد رسيد.
اين در حالي است که پيش‌بيني شده بود با حصول توافق وين در تاريخ 14 ژوييه (23 تير)، حتي با وجود اين که تحريم‌ها هنوز لغو نشده‌اند، صادرات نفت ايران افزايش پيدا مي‌کند. کارشناسان مي‌گويند تحريم‌هاي ايران بعيد است تا سال ميلادي آينده لغو شوند.
صادرات نفت خام ايران، بدون احتساب ميعانات گازي، مي‌رود تا در پايان ماه اکتبر به حدود 830 هزار بشکه در روز برسد که از رقم تجديدنظر شده ماه سپتامبر، 14 درصد کمتر است و همچنين کمترين مقدار از مارس گذشته (اسفند 93) است.
هند و ژاپن در ماه مارس (اسفند) هيچ نفتي از ايران خريداري نخواهند کرد تا تحريم‌هاي تحميل شده بر ايران نقض نگردد.
چين قصد دارد در ماه اکتبر 370 هزار بشکه نفت از ايران خريداري کند که تقريب 10 هزار بشکه از ماه سپتامبر کمتر است.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن