تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس رحم نكند به او رحم نشود، هر كس نبخشد بخشيده نشود و هر كس پوزش را نپذيرد، خدا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821238182




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عدم لزوم استفاده از تصفيه کننده هاي آب خانگي در همه نقاط کشور/ برنامه ايمني آب در 11 شهر کشور اجرا مي شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۴ مهر ۱۳۹۴ (۱۰:۲۵ق.ظ)
در اولين همايش ملي آب هاي بطري شده عنوان شد؛ عدم لزوم استفاده از تصفيه کننده هاي آب خانگي در همه نقاط کشور/ برنامه ايمني آب در 11 شهر کشور اجرا مي شود موج - رئيس مرکز سلامت محيط کار وزارت بهداشت گفت: برنامه ايمني آب سال گذشته در سه شهر بزرگ کشور اجرا شد و امسال نيز در 11 شهر ديگر با همکاري وزارت نيرو، سازمان محيط زيست، شهرداري ها، وزارت کشور و بهداشت اجرا خواهد شد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج، سيمين ناصري، دبير همايش ملي آب هاي بطري شده، با اشاره به اينکه کيفيت آب آشاميدني مساله بسيار مهم و تاثيرگذاري در سلامت آحاد جامعه است، گفت: رعايت جنبه هاي بهداشتي آبها بسيار مهم است چرا که کوچک ترين آلاينده هيدرولوژيکي و شيميايي عوارض کوتاه مدت و بلندمدت در بدن انسان ايجاد مي کند.
وي افزود: به همين منظور سازمان جهاني بهداشت از چند دهه گذشته رهنمودهايي براي بهبود کيفيت آب شرب اعلام کرده است.
ناصري عنوان کرد: يکي از ارکان اهداف برنامه هزاره سوم سازمان ملل نيز بر تامين آب سالم در کشورهاي دنيا است.
دبير اين همايش، وزارت بهداشت را مسوول تامين سلامت آب در کشور عنوان کرد و افزود: آب شرب مي تواند از طريق شبکه توزيع آب (آب لوله کشي) همچنين از طريق آب هاي بسته بندي شده و تصفيه کننده هاي آب تامين شود.
وي تصريح کرد: در حال حاضر بيش از 97 درصد مناطق کشور ما به آب لوله کشي دسترسي دارند، اما؛ ما به عنوان محقق بر کيفيت اين آب ها شک کرده و مطابقت آن را با استاندارد ملي بررسي مي کنيم.
ناصري وضعيت سلامت آبهاي بسته بندي شده را نيز يکي ديگر از موارد مورد توجه محققان و کارشناسان دانست و گفت: شرکت هاي خصوصي تامين کننده اين نوع آبها مسوول تامين سلامت آن هستند.
وي در ادامه افزود: استفاده از سيستم هاي تصفيه آب خانگي نيز در برخي از مناطق مي تواند پاسخگوي نياز به آب شرب سالم باشد، اما؛ اين امر تنها در مناطقي که مشکلات کيفي آب دارند لازم توجه است.
دبير علمي اين همايش اظهار کرد: در سال 90 با مشارکت اساتيد و کارشناسان در مرکز سلامت محيط کار بنا به مهمي تحت عنوان راهبرد علمي بهبود کيفيت آب شرب به تصويب رسيده و اين سند پس از تصويب در شوراي عالي سياست گذاري دولت، تصويب و ابلاغ شده است.
وي يکي از راهبردهاي اين سند را ارتقاي مديريت کيفيت آب هاي آشاميدني بطري شده، آب هاي معدني و بسته بندي شده عنوان کرد و افزود: ارتقاي پايش و نظارت بر کارخانه هاي توليدکننده اين محصول از سوي وزارت بهداشت با همکاري وزارت نيرو و وزارت صنعت و معدن اجرا مي شود.
خسرو صادق نيت، رئيس مرکز سلامت محيط کار وزارت بهداشت، استفاده بيش از حد از منابع آب را به عنوان يکي از معضلات پيش روي کشور دانست و افزود:
به دليل استفاده نامناسب از اين منابع و نحوه مصرف نامناسب با مشکلاتي رو به رو شده ايم.
وي اعلام کرد: برنامه ارزشمندي تحت عنوان ايمني آب در سه شهر بزرگ کشور اجرا شده و امسال نيز در 11 شهر ديگر با همکاري وزارت نيرو، وزارت کشور، وزارت بهداشت، سازمان محيط زيست و شهرداري ها اجرا مي شود.
رئيس مرکز سلامت محيط کار وزارت بهداشت با بيان اين مطلب که آلودگي و کاهش کيفيت آب به صورت مستقيم بر سلامت جامعه تاثير دارد، گفت: بخش مراکز تحقيقاتي براي نظارت و پايش آب راه اندازي دستگاه ها بسيار مهم و تاثير گذار است و مي تواند اتفاقات ايده آلي را در کشور ايجاد کند.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 16]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن