تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):روزه پرهيز از حرامها است همچنانكه شخص از خوردنى و نوشيدنى پرهيز مى‏كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814679323




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دريافت جايزه نوبل توسط زن چيني؛ نقطه عطفي در تاريخ اين کشور


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۴ مهر ۱۳۹۴ (۸:۷ق.ظ)
دريافت جايزه نوبل توسط زن چيني؛ نقطه عطفي در تاريخ اين کشور موج - کارشناسان دريافت جايزه نوبل توسط دانشمند زن چيني را نقطه عطفي در تاريخ چين اعلام کرده اند.
به گزارش خبرنگار بين الملل خبرگزاري موج به نقل از شينهوا، موفقيت يويو توو، دانشمند زن چيني در دريافت جايزه نوبل، به عنوان اولين زن چيني که برنده جايزه نوبل شده است نوعي حس قوي غرور ملي و اميد بالا را در آينده طب سنتي چين ايجاد کرده است.
توو در سال 1930 به دنبال آمد و اکنون که 85 سال دارد در کنار نمايندگاني از ايرلند و ژاپن موفق به کسب جايزه نوبل پزشکي سال 2015 ميلادي شد.
اين داروساز موفق شده است که داروي آرتميسينين را براي درمان مالاريا به عنوان بيماري اي که سالانه ميليون ها نفر را در اقصا نقاط جهان و به ويژه در آفريقا به کام خود مي کشد، پيدا کند.
وي در مراسم بزرگداشتي که توسط دولت چين برگزار شد، اظهار کرد: آرتميسينين هديه اي براي مردم جهان از طب سنتي چيني است و اين دارو از اهميت زيادي براي درمان مالاريا و ديگر بيماري هاي عفوني برخوردار است.
توو تصريح کرد: اين دارو به منظور حفاظت از سلامت مردم جهان اختراع شده است و کشف آن يک نمونه موفق از تحقيقات جمعي در طب سنتي چين است.
برنده جايزه نوبل ادامه داد: اين جايزه افتخاري براي طب سنتي چيني است که توانسته ارزش و جايگاه خود را به جهانيان نشان دهد.
لي که چيانگ، نخست وزير چين نيز طي نامه اي ضمن تبريک به توو، تصريح کرد: جايزه نوبل دريافتي، نشانه اي روشن از رفاه چين و پيشرفت در زمينه هاي علمي و فن آوري است.
وي ادامه داد: شواهد موجود از سهم چشمگير چين در کمک به سلامت بشر و افزايش موقعيت بين المللي چين حکايت مي کند.
لي ضمن ستايش فعاليت بي وقفه دانشمندان چيني آنها را به اجراي استراتژي ملي اقتصادي مبتني بر نوآوري تشويق کرد.
وي ادامه داد: چين براي دستيابي به موقعيت برتر بين المللي و توسعه اقتصادي به پيشرفت در زمينه هاي علمي و فناوري نياز دارد.
ديروز ليو دونگ، معاون نخست وزير چين ضمن ديدار حضوري با توو، از او قدرداني کرد و دريافت جايزه نوبل توسط وي را براي چين افتخاري بزرگ دانست
فدراسيون زنان چين نيز طي نامه اي دريافت جايزه نوبل را به اين دانشمند زن چيني تبريک گفت و آن را مايه غرور ملي و افتخار چين اعلام کرد.
توو اولين دانشمند چيني است که در سال 2011، توانست جايزه مهم لاسکر در آمريکا را براي درمان مالاريا دريافت کند.
وي در سال 1955 از کالج پزشکي پکن (در حال حاضر مرکز علوم بهداشت دانشگاه پکن) فارغ التحصيل شد و اکنون محقق ارشد و استاد شاغل در آکادمي علوم پزشکي چين مستقر در پکن است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن