تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):منافق، بى شرم، كودن، چاپلوس و بدبخت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814702709




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پاتک علی آقا به تک برجامی‌ها/ اصول‌گرایان مخالف دولت پشت سد محکمی به نام لاریجانی


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: پاتک علی آقا به تک برجامی‌ها/ اصول‌گرایان مخالف دولت پشت سد محکمی به نام لاریجانی
علی لاریجانی با فرستادن طرح یک فوریتی به کمیسیون امنیت ملی مجلس نشان داد که از روند بررسی برجام در کمیسیون ویژه و عملکرد فراکسیون اصول گرایان راضی نیست. این حرکت لاریجانی پاتکی بود بر تک اصو گرایان مخالف دولت در مجلس.



مصطفی داننده: لاریجانی در طول بررسی برجام در کمیسیون ویژه سکوت کرده  و هیچ واکنش قابل توجهی به تشکیل این کمیسیون، مسائل مطرح شده در آن و مهمان‌ آن‌ها ویژه این کمیسیون به ویژه جلیلی نشان نداده بود و سعی کرده بود که به عنوان رئیس مجلس نقشی مثبت و منفی در این مسئله نداشته باشد.

رئیس مجلس این سکوت خود را تا زمان ارائه گزارش کمیسیون ویژه به پارلمان حفظ کرد اما بعد از ارائه این گزارش، او با یک حرکت استراتژیک اعتراض خود را به کمیسیون برجام و گزارش آنها نشان داد. گزارش سیاسی کمیسیون برجام و خلف وعده فراکسیون اصول‌گرایان باعث شد تا لاریجانی تصمیم بگیرد از شیوه خود برای برخورد با مخالفین استفاده کند.

بخشی از نمایندگان مجلس قصد داشتند تا با تصویب طرحی دو فوریتی به کمک دولت در اجرای برجام بیایند خلف وعده فراکسیون اصولگرایان مجلس به ریاست حداد عادل مانع از انجام این کار شد. ماجرا از آنجا آغاز شد که فراکسیون رهروان ولایت قصد داشت تا با ارائه طرح "اقدام متناسب و متقابل دولت ایران در اجرای برجام" هرچه زودتر تکلیف اجرایی شدن این توافق را مشخص کرده و دولت را در اجرای آن یاری دهد. به گفته جلالی رییس فراکسیون رهروان ولایت، از آنجا که این موضوع مهم و ملی بوده، علی لاریجانی می خواهد تا در تدوین این طرح فراکسیون اصولگرایان مجلس نیز مشارکت کنند. به گفته جلالی یک گروه 3 + 3 متشکل از علیرضا زاکانی، علی اصغر زارعی و مهرداد بذرپاش از فراکسیون اصولگریان و جلالی ، علاءالدین بروجردی و منصور حقیقت پور از فراکسیون رهروان ولایت روند ارائه این طرح را بررسی کردند. در نهایت هم روسای دو فراکسیون جلسه مشترکی با علی لاریجانی برگزار کردند و قرار بر این شد تا اعضای فراکسیون اصولگرایان بعد از قرائت گزارش کمیسیون برجام در مجلس این طرح را امضا کنند.

با این  حال اما روز گذشته فراکسیون اصولگرایان با خلف وعده خود بعد از ارائه گزارش کمیسیون برجام و با وجود توافق انجام شده، حاضر به امضای طرح نشده و به دو فوریت آن نیز رای ندادند.
خلف وعده حداد عادل و فراکسیون اصول گرایان باعث شد تا طرح دو فروریتی رای نیاورد و نمایندگان به یک فوریتی آن رای بدهند تا بررسی برجام وارد فاز تازه‌ای شود. همین خلف وعده باعث شد تا لاریجانی در صحن علنی مجلس به حداد بگوید که:« آقای حداد مگر ما صحبت نکردیم که سه نفر از فراکسیون اصولگرایان و سه نفر از کمیسیون رهروان بنشیند و طرحی را آماده کنند. آقایان زارعی، بذرپاش، توکلی، حقیقت پور، بروجردی دو جلسه گذاشتند و دیروز در جلسه  نهایی من هم بودم و نهایی شد»

فراکسیون اصول گرایان و اعضای مخالف دولت کمیسیون برجام، با رای ندادن به دو فوریت این طرح تلاش داشتند که طرح بازهم به کمیسیون برجام برگردد، تا آنها بازهم به شیوه گذشته خود این برجام را بررسی  و به اصطلاح آن را چکش کاری کنند. طبق قانون داخلی مجلس هیئت رئیسه وظیفه ارجاع این طرح را به کمیسیون مربوطه دارد و این درست همان نکته‌ای است که لاریجانی از آن علیه مخالفان برجام استفاده کرد.

علی لاریجانی با فرستادن طرح یک فوریتی به کمیسیون امنیت ملی مجلس نشان داد که از روند بررسی برجام در کمیسیون ویژه و عملکرد فراکسیون اصول گرایان راضی نیست. این حرکت لاریجانی پاتکی بود بر تک اصو گرایان مخالف دولت در مجلس.

برخلاف کمیسیون ویژه برجام، بیشتر اعضای کمیسیون امنیت ملی، طرفدار دولت و موافق نظرات رئیس مجلس هستند.تصویب کلیات و جزییات طرح اقدام متناسب دولت در اجرای برجام در کمیسیون امنیت نمونه بارز این معنا بود.

 لاریجانی با فرستادن طرح به کمیسیون امنیت ملی نشان داد که عزم جدی برای ایستادن در برابر مخالفان برجام دارد. این تصمیم لاریجانی با مخالفت گسترده اعضای کمیسیون برجام و فراکسیون اصول گرایان روبرو شده است و همین معنا نشان می‌دهد که لاریجانی تیر را خود را به هدف درستی نشانده است.






۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن