تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 7 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):هيچ شفيعى براى زن نزد پروردگارش نجات بخش تر از رضايت شوهرش نيست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812857450




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

يك مسوول: جرايم عليه ميراث فرهنگي گيلان كاهش چشمگيري داشته است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: يك مسوول: جرايم عليه ميراث فرهنگي گيلان كاهش چشمگيري داشته است
داخلي. فرهنگي.

سرپرست يگان حفاظت ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري گيلان، گفت: با همكاري مردم واين يگان جرايم عليه ميراث فرهنگي گيلان كاهش چشمگيري داشته است.

"محمدعلي مهرگان" روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا افزود: اين جرايم شامل حفاري‌هاي غيرمجاز، تخريب آثار تاريخي، تجاوز به حرايم، ساخت و ساز غيرمجاز و خريد و فروش اشياء تاريخي است.

وي اظهار كرد: در دو ماه گذشته يكهزار و ‪ ۲۹۱‬مورد گشت و سركشي از آثار تاريخي استان انجام شده كه نسبت به دوره مشابه سال گذشته دوبرابر شده‌است.

وي تصريح كرد: هدف از گشت‌هاي انجام شده صيانت و حفاظت از آثار تاريخي و فرهنگي است.

مهرگان اضافه كرد: انجمن‌هاي ميراث فرهنگي ، پلي است بين سازمان ومردم، كه بمنظور حراست از آثار تاريخي در سراسر استان تشكيل مي‌شوند.

وي گفت: در مدت يادشده ‪ ۱۵‬انجمن ميراث فرهنگي اقدام به برگزاري ‪ ۱۷‬مورد جلسات انجمن‌هاي ميراث فرهنگي نموده است.

وي در رابطه با تعامل اين يگان با مراجع انتظامي نيز اضافه كرد: در دو ماهه نخست سال جاري ‪ ۶۴‬مورد گشت و ايست بازرسي مشترك ناجا و هفت مورد گشت و ايست بازرسي مشترك انجام شده است.

وي، در بخش ديگري از سخنانش به مردم هشدار داد و افزود: افراد سودجو و قاچاقچيان اشياي عتيقه به بهانه معامله عتيقه جات با نمايش سكه‌ها و اموال تاريخي، خريداران را به مناطق خلوت و دور افتاده كشانده و ضمن وارد نمودن صدمات جسمي و خسارات مالي، آنان را به حال خود رها نموده كه در پاره‌اي از موارد به خطرات جاني مي‌انجامد.

مهرگان هشدار داد: ضمن پرهيز از چنين اقدامات و معاملات وسوسه برانگيزي كه اغلب اجناس بدلي بوده و در قالب كلاهبرداري نمود پيدا مي‌كند در اسرع وقت با مركز فرماندهي و كنترل يگان به شماره ‪ ۰۱۳۱ ۷۷۳۲۰۷۰‬تماس بگيرند.

ك/‪۳‬
 دوشنبه 6 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 333]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن