تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نماز قلعه و دژ محکمی است که نمازگزار را از حملات شیطان نگاه می دارد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798776820




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

3 ( در شهر )


واضح آرشیو وب فارسی:قدس: 3 ( در شهر )
در آستانه فصل مدارس؛ ناوگان حمل و نقل درون شهري مشهد به حالت آماده باش درآمد

خراسان امروز- معتمدي: معاون بهره برداري سازمان اتوبوسراني مشهد با اشاره به جا به جايي 90 درصد دانش آموزان از طريق ناوگان اتوبوسراني گفت: اتوبوسراني هم اكنون با نزديك شدن به آغاز بازگشايي مدارس، در آمادهباش كامل به سر مي برد.
عظيمي در جلسه ستاد سرويس اياب و ذهاب دانش آموزان استان خاطرنشان كرد: براي سرويس دهي مطلوب و اعمال نظارت دقيق بر اين امر تمام نيروها بويژه نيروهاي اداري براي تحقق اين مسأله در سطح شهر فعال مي شوند.
وي ادامه داد: همزمان با آغاز بازگشايي مدارس تمام توقفهاي اتوبوسها شامل توقف براي انجام تعميرات و ... لغو شده و به ساعات غير از ساعت جا به جايي دانش آموزان موكل مي شود.وي اضافه كرد: در اين ارتباط از ساعت /30 تا 8/30 و 11/30 تا 14/30 و نيز ساعت 16/30 اتوبوسها بدون توقف در امر جا به جايي مسافران و دانش آموزان فعال خواهند بود.
وي همچنين افزود: از هم اكنون اتوبوسهايي كه به لحاظ نقص فني متوقف بودند تعمير و همزمان با آغاز بازگشايي مدارس آماده بهره برداري خواهند بود.
وي با اشاره به اختصاص تخفيف بين 10 تا 40 درصدي بهاي بليت براي دانش آموزان براي استفاده از ناوگان اتوبوسراني گفت: اتوبوس ويژه براي مدارس كه در مسير خطوط اتوبوسها قرار دارند(ويژه جا به جايي دانش آموزان دختر) در نظر گرفته شده است.
وي همچنين به برنامه ويژه اتوبوسراني براي راهپيمايي روز جهاني قدس اشاره كرد و گفت: اتوبوس براي انتقال دانش آموزان براي شركت در اين راهپيمايي تدارك ديده شده است.وي ادامه داد: در اين روز تعداد زيادي از اتوبوسهاي موجود مشهد در 5 پايانه اطراف حرم مطهر براي انتقال شركت كنندگان در راهپيمايي روز جهاني قدس استقرار مي يابند.
وي همچنين با اشاره به هزينه يك ميليارد و 900 ميليون توماني اتوبوسراني مشهد افزود: در مقابل اين هزينه، درآمد اتوبوسراني تنها 800 ميليون تومان است.
وي تأكيد كرد: با حمايتهاي مالي شوراي شهر و وزارت كشور و شهرداري اين ما به التفاوت جبران مي شود.

بخشنامه جديد سرويس مدارس ابلاغ نشده است
در اين جلسه كارشناس مسؤول انجمن اوليا و مربيان سازمان آموزش و پرورش خراسان رضوي با اشاره به اهميت سرويس اياب و ذهاب دانش آموزان گفت: آيين نامه جديد سرويس اياب و ذهاب دانش آموزان در سال جاري كه به تأييد معاون اول رئيس جمهور رسيده است هنوز به ادارات آموزش و پرورش به طور رسمي براي اجرا در قالب بخشنامه ابلاغ نشده است.
سعيد محمود پور سرابي با اشاره به زمان اندك تا بازگشايي مدارس گفت: تا ابلاغ بخشنامه جديد، ادارات آموزش و پرورش ملزم به رعايت دستور العمل سال گذشته هستند.
وي با بيان اينكه سال گذشته 2500دستگاه سرويس مدارس تحت پوشش سازمان تاكسيراني قرارگرفتند، گفت: پيش بيني سرويس مدارس در سال گذشته 4 هزار دستگاه بود كه تنها 2 هزار و 500 دستگاه با گرفتن مجوز و تحت نظارت سازمان تاكسيراني فعال هستند و بقيه به طور غيرمجاز نسبت به سرويس دهي دانش آموزان اقدام مي كردند.
وي با تأكيد بر اينكه در سال جاري نظارت برعملكرد تاكسي سرويس هاي ويژه مدارس بايد بيش از گذشته اعمال شود، گفت: همكاري راهنمايي و رانندگي در اين رابطه ضروري است.
وي با تأكيد بر نصب برچسب مدارس با هدف اعمال نظارت به فرمول و تعيين دستور العمل براي تعيين كرايه سرويس اياب و ذهاب دانش آموزان اشاره كرد و ادامه داد: اين مسأله بايد به گونه اي انجام شود تا ضمن رعايت حق و حقوق رانندگان، از اجحاف به خانواده دانش آموزان جلوگيري شود و رقم تعيين شده در حد مناسبي باشد.

تشكيل پرونده الكترونيكي ويژه رانندگان
مديرعامل سازمان تاكسيراني مشهد نيز از ايجاد پرونده الكترونيكي ويژه رانندگان در سازمان تاكسيراني خبر داد و گفت: تا كنون 500 راننده در اين وب سايت ويژه ثبت نام كرده اند.
زارعي افزود: هر گونه تخلف و كوتاهي رانندگان در اين پرونده درج مي شود.وي ادامه داد: رانندگاني كه در اين وبسايت ثبت نام كرده اند، با دريافت معرفي نامه از حراست و آموزش و پرورش به سازمان تاكسيراني مراجعه نمايند و برابر ضوابط تعيين شده برچسب سرويس مدارس را دريافت كنند.
وي در خصوص چگونگي تعيين كرايه سرويس مدارس گفت: در اين ارتباط فرمولي از سوي سازمان تاكسيراني در نظر گرفته شده است، كه در صورت تأييد و موافقت مسؤولان آموزش و پرورش براي تصويب به شوراي شهر ارجاع داده مي شود.
وي اضافه كرد: طبق اين فرمول مبناي محاسبه كرايه براساس تاكسي بي سيم درنظر گرفته شده است.
رئيس اتحاديه خودروهاي كرايه مشهد نيز با اشاره به سهميه 400 ليتر بنزين در ماه ويژه آژانسها گفت: به طور حتم در بحث سرويس دهي به مدارس با مشكل بنزين مواجه مي شويم.موحدي نژاد افزود: مسؤوليت نظارت بر آژانسها برعهده اتحاديه خودروي كرايه و نظارت مالي سازمان بازرگاني و مجمع امور صنفي است و از اين رو استفاده از ظرفيت اين ناوگان در امور سرويس مدارس نيازمند هماهنگي با 2 نهاد ياد شده مي باشد.
شايان ذكر است، تعيين تكليف چگونگي دريافت كرايه سرويس مدارس به جلسات بعد موكول شد.

يك مسؤول : كشتار گاه بردسكن غير استاندارد است

بردسكن - خبرنگار قدس: كشتارگاه بردسكن از لحاظ فضاي فيزيكي و بهداشتي غير استاندارد است و بر نحوه كشتار دام در روستاي ابراهيم آباد اين شهرستان نيز هيچ نظارتي نمي شود.
رئيس اداره بازرگاني شهرستان بردسكن با اعلام اين مطلب گفت: طي بازديدي كه از كشتارگاه بردسكن و قصابي هاي روستاي ابراهيم آباد انجام شد، متأسفانه از لحاظ فضاي فيزيكي و بهداشتي و نحوه كشتار دام در اين دو مكان مشكلاتي وجود دارد كه بايد متوليان امر در رابطه با رفع اين معضلات اقدام كنند.
محمدرضا پوركاويان افزود: بايد از كشتار دام در روستاي ابراهيم آباد جلوگيري شود و مسؤولان اجازه ندهند قصابي هاي اين روستا بدون اينكه دامهاي آنها بازديد شود، اقدام به كشتار دام كنند.
وي همچنين از ساماندهي قصابي ها و واحدهاي صنفي روستاي ابراهيم آباد خبر داد و گفت: از مجموع 55 قصابي در شهر بردسكن و روستاي ابراهيم آباد بيش از 50 درصد اين قصابي ها در اين روستا بدون هيچ گونه مجوزي اقدام به كشتار دام مي كنند.
پوركاويان افزود: متأسفانه دامي كه در اين روستا كشتار مي شود (با توجه به اينكه در مسير جاده ترانزيتي طبس و شاهرود قرار گرفته) توسط رانندگان خريداري مي شود و اين متقاضيان از نوع گوشت كشتار شده بي اطلاع هستند.
وي گفت: دامپزشكي و بهداشت بايد در اين رابطه نظارت بيشتري داشته باشند و نگذارند دام اين روستا كشتار شود، بلكه با هماهنگي شهرداري در كشتارگاه بردسكن، دامهاي آنها ذبح شود.
وي افزود: دامهايي كه ارزانتر مي باشند بايد گوشت آنها نيز ارزانتر از گوشتهاي ديگر باشد.
وي قرار گرفتن كشتارگاه در مجاورت ميدان دام و فاضلاب اين منطقه را از ديگر مشكلات كشتارگاه بردسكن اعلام كرد و از متوليان امر خواست با كمك بخش خصوصي كشتارگاه جديدي را احداث كنند.

تا پايان ماه مبارك رمضان ؛ 60 هزار مددجوي كميته امداد خراسان شمالي اطعام مي شوند

بجنورد- خبرنگار قدس: معاون مشاركتهاي مردمي كميته امداد خراسان شمالي گفت: پيش بيني مي شود تا پايان ماه مبارك رمضان 60 هزار مددجو تحت پوشش اين نهاد اطعام شوند.
حسين پور هدف از اجراي طرح اطعام را احياي اين سنت حسنه و تغذيه روزه داران نيازمند تحت پوشش در اين ماه عنوان كرد و افزود: بهره مندي از كمكهاي مردمي براي توسعه اين سنت پسنديده و همنشيني و آشنايي مسؤولان با نيازمندان و رفع مشكل آنان از ديگر اهداف اين طرح است.
وي با بيان اينكه اجراي اين طرح مورد تأكيد اسلام و قرآن است، اظهار داشت: اين طرح همه ساله با توجه به مناسبتهاي مختلف در قالب توزيع مواد غذايي گرم و كالا به در منزل و يا به صورت سفره هاي افطاري انجام خواهد شد.
وي با اشاره به اين اعتبارات و كمكهاي جمع آوري شده كه توسط خيرين و نيكوكاران استان انجام مي شود، گفت: اجراي اين طرح از پانزدهم رمضان تا بيست و يكم اين ماه رونق خواهد گرفت.
وي تصريح كرد: مردم خير و نوعدوست ما مي توانند كمكهاي نقدي و غيرنقدي و نذورات خود را به دفاتر كميته امداد در شهرستانها اعطا كنند.

آغاز به كار اولين مؤسسه خيريه در نصرآباد

نصرآباد- خبرنگار قدس: در مراسمي با حضور امام جمعه و جمعي از مسؤولان اجرايي، اولين مؤسسه خيريه در نصرآباد به طور رسمي شروع به كار كرد.
اين مؤسسه خيريه با اخذ مجوزهاي لازم از سازمان بهزيستي به طور رسمي فعاليت خود را آغاز نمود.
مدير عامل مؤسسه خيريه متوسلين به اهل البيت(ع) نصرآباد گفت: اين مؤسسه با تحت پوشش قرار دادن 14 خانواده نيازمند در سال جاري تاكنون 67 ميليون ريال كمك در قالب انواع مواد غذايي در بين محرومان توزيع كرده است.
وي تصريح كرد: در مجموع تاكنون 192 ميليون ريال از سوي اين مؤسسه به نيازمندان كمك شده و براي توسعه فعاليتهاي مؤسسه نياز به مساعدت بيشتر افراد خير و نيكوكار مي باشد.

برگزاري برنامه آموزشي « ياران چند پيشه » در نهبندان

نهبندان - خبرنگار قدس: مسؤول روابط عمومي شبكه بهداشت و درمان نهبندان از برگزاري برنامه آموزشي «ياران چند پيشه» در مركز بهداشت اين شهرستان خبر داد.
وي هدف از اجراي اين برنامه را جلب مشاركت و حمايتهاي ديگر نهادهاي برون بخشي از جمله آموزش و پرورش و نهضت سوادآموزي در زمينه آموزش قشرهاي مختلف جامعه عنوان كرد.
حميد رضا عباسي افزود: با اجراي اين طرح امكان ارايه خدمات بهداشتي، آموزش اصول تغذيه وبهداشت فردي و محيط در راستاي ارتقاي شاخصهاي بهداشت و كاهش سوءتغذيه به ويژه در مناطق روستايي دور دست و صعب العبور شهرستان نهبندان فراهم شد.

گلايه شهروندان بيرجندي از تشكيل صفهاي طولاني مقابل نانوائيها

بيرجند- خبرنگار قدس: يك شهروند بيرجندي كه از ايستادنهاي مكرر در صفهاي طولاني نان گلايه دارد، مي گويد: يكي از مشكلات موجود در نانوايي ها بي كيفيتي نان است و به عبارتي برخي نانها يا آن قدر نازك است كه تا رسيدن به منزل خشك وخرد مي شود و يا آن قدر خميرند كه قابل خوردن نيست.
وي خاطر نشان مي كند: آموزش پخت صحيح نان براي همه نانوايان لازم و ضروري است.
جمعي از شهروندان بيرجندي نيز مهمترين معضل كنوني نانوايي ها را جداي از كيفيت نامطلوب نان كه تقريباً هميشگي است و پذيرفتنش عادت شده، ازدحام جمعيت و صفهاي طولاني براي تهيه نان مي دانند.
در اين زمينه يكي از نانوايان بيرجندي از سهميه كم نانواييها انتقاد كرده و آن را يكي از دلايل اين اعتراض شهروندان و حتي تشكيل صفهاي طولاني براي تهيه نان عنوان مي كند.
وي مي افزايد: با استان شدن خراسان جنوبي، رفت و آمدها به اين منطقه بيشتر شده و حتي روستاييان با وجود دريافت سهميه خاص و داشتن نانوايي هاي روستايي، بيشتر خريدشان را از سطح شهر انجام مي دهند كه اين امر باعث افزايش تقاضا براي نان مي شود، حال آنكه ميزان عرضه آرد ثابت مانده و تغييري نكرده و در برخي موارد حتي كمتر شده است.
رئيس اتحاديه نانوايان بيرجند هم نان را محصول داراي سوبسيد عنوان مي كند كه تهيه و تأمين آن هزينه هايي گزاف را رقم مي زند.
وي در خصوص كيفيت نان معتقد است: كيفيت نان به نوع آرد و به تبحر متصدي نانوايي بستگي دارد و به عبارت روشن تر ميزان گلوتن موجود در آرد، چسبندگي خمير را رقم مي زند و يك متصدي زبر دست مي تواند با ديدن آرد به راحتي بفهمد كه ميزان آب لازم براي خمير شدن صحيح آن چه قدر است و زمان لازم براي خواب خمير را تشخيص دهد.
وي مي افزايد: در آن صورت نانوا مي تواند ناني با كيفيت مطلوب و بدون ذره اي دورريز تحويل مشتري دهد.
مهدي شاهي، استيجاري بودن ملك برخي نانواييها را هم يك معضل عنوان مي كند و مي افزايد: اين موضوع سبب شده هر زمان موجر صلاح دانست نسبت به تخليه نانوايي اقدام كند و نانوا چون قادر نيست در همان محل با اجاره هاي گزاف تر نسبت به داير كردن نانوايي خود اقدام كند، لذا به مناطق مناسب تري مي رود كه همين امر باعث تراكم تعداد نانوايي ها در برخي محلات و كمبود در مناطق ديگر مي شود.
مدير كل شركت غله و خدمات بازرگاني استان خراسان جنوبي نيز در پاسخ به علت كثرت جمعيت نانوايي ها مي گويد: در سال 86، 77 هزار و 599 تن ميزان آرد مصرفي استان بوده است و حال آنكه ميزان آرد مصرفي سال 87 با 9 هزار و 5 تن اضافه تر از رقم پيش بيني شده به 86 هزار و 604 تن رسيد كه به طور حتم مهمترين دليل اين افزايش، بالا رفتن مصرف آرد خبازي و افزايش تقاضا براي نان بوده است.
بهشتي در ادامه مي افزايد: طبق استانداردهاي موجود به ازاي هر 1500 نفر جمعيت يك واحد نانوايي بايد احداث شود و از مجموع 597 نانوايي استان 50 درصد در روستاها و 50 درصد در مناطق شهري فعال هستند.
وي مي افزايد: از طرفي افزايش آمار نانوايي هاي فعال، سهميه آرد كمتر را در پي دارد و اين امر سبب كاهش ساعات فعاليت آنها مي شود. به عقيده وي همين كمتر بودن سهميه آرد از سطح استاندارد و بالطبع عدم توجيه اقتصادي و ايجاد تغييرات در نانوايي ها باعث مي شود نانوايي هاي استان به همان حالت سنتي خود باقي بمانند و از صنعتي شدن بپرهيزند، زيرا با صنعتي شدن سرعت پخت افزايش مي يابد و تأثير بسزايي در كاهش ساعات فعاليت نانواييها خواهد داشت.
وي مي افزايد: از سويي اين مسأله نياز به تغيير فرهنگ تقاضا هم دارد كه اين امر با ذائقه ايراني كه همان استقبال از نان گرم است همخواني ندارد.

ميهمان ؛ نصب غير فني علائم هشدار دهنده رانندگي؛ مقصر كيست؟

در جاده آسيايي بجنورد- مشهد، حد فاصل بجنورد- پارك تفريحي باباامان سالهاست كه شاهد وجود تابلوهاي هشدار دهنده و علائم راهنمايي و رانندگي هستيم كه به علت نصب غير فني و نادرست باعث بروز مشكلاتي براي مردم و رانندگان شده است.
در اين محل كه به كمينگاهي براي مأمورين پليس راه و همچنين جرائم رانندگان تبديل شده در فاصله كمتر از 100 متر شاهد نصب دو تابلوي سبقت ممنوع در مقابل خطوط مقطع وسط جاده و بلافاصله تابلوي سبقت آزاد با خطوط ممتد هستيم كه براي هيچ راننده ماهري هم امكان سبقت گرفتن در اين فاصله كوتاه نيست و بناچار دچار اشتباه و خلاف مي شود.حال سؤال اينجاست كه مقصر كيست؟ كارگران اداره راه و ترابري كه تابلوها را اينگونه نصب كرده اند، و يا پليس راه كه بي توجه به نوع تابلو و خط كشي اقدام به جريمه مي نمايد و يا راننده بيچاره كه نمي داند به كدام علامت عمل كند تا در كمين مأمورين پليس راه جريمه نشود؟
به هر حال اميدواريم مسؤولان پليس راه و اداره كل راه و ترابري خراسان شمالي در جهت اصلاح اين موارد كه باعث نگراني رانندگان شده است اقدام شايسته به عمل آورند.

امام جمعه بشرويه: فرمانداري نسبت به معرفي بخشدار جديد اقدام نمايد

بشرويه خبرنگار قدس:امام جمعه بشرويه گفت: بخشدار بشرويه كه يك فرهنگي است در پي فراخوان آموزش و پرورش از نيروهاي خود از ساير ادارات، تغيير كرده است.
وي از مسؤولان فرمانداري فردوس خواست نسبت به انتخاب و معرفي بخشدار جديد اقدام نمايند.رئيس شوراي اسلامي بشرويه نيز گفت: در هر صورت مردم از نبود بخشدار، در بخش متضرر مي شوند و بايد بخشدار جديد هر چه سريعتر معرفي شود.يك دست اندركار امر مطبوعات نيز گفت: با رفتن بخشدار، منطقه دچار سكوت كامل خبري شده، لذا ضروري است در معرفي بخشدار جديد تسريع شود.

69 درصد بيماران خاص خراسان شمالي تحت پوشش بيمه هستند

مديركل بيمه خدمات درماني خراسان شمالي اعلام كرد: 69 درصد از بيماران خاص اين استان تحت پوشش بيمه خدمات درماني هستند.
دكتر علي آرميده، تعداد بيماران خاص اين استان را 370 نفر ذكر كرد و گفت: از اين تعداد كه تا كنون شناسايي شده اند، 254 نفر تحت پوشش بيمه قرار دارند.
وي با اشاره به اين كه بيماران خاص براي دريافت خدمات درماني مي توانند با ارايه كارت هوشمند اقدام كنند، گفت: در قالب اين طرح، بيماران خاص از پرداخت هزينه هاي تشخيصي درماني معاف مي باشند.وي در گفتگو با ايرنا، اظهار داشت: فقط بيماران «ام اس» هستند كه بايد 10 درصد از هزينه را به صورت شخصي پرداخت نمايند.آرميده خاطرنشان كرد: اين ميزان تعرفه نسبت به سال قبل تغييري نداشته است.

توزيع 127 هزار قلم نوشت افزار و پوشاك بين مدارس خراسان شمالي

بجنورد- خبرنگار قدس: معاون برنامه ريزي و توسعه مديريت سازمان آموزش و پرورش خراسان شمالي گفت: 127 هزار قلم نوشت افزار و پوشاك بين مدارسي كه تحت برنامه تغذيه شير رايگان قرار دارند، توزيع شد.
داداشي اظهار داشت: 30 هزار جفت كفش، 11 هزار مانتو و شلوار، 13 هزار كاپشن و شلوار، 8 هزار مقنعه، 6 هزار پيراهن پسرانه و 11 هزار شلوار پسرانه براي دانش آموزاني كه تحت برنامه تغذيه شير رايگان قرار دارند، توزيع شد.وي بيان داشت: 30 هزار دفتر، 13 هزار مداد و خودكار و مدادتراش، 7 هزار خط كش، 8 هزار كيف و 5 هزار مداد رنگي نيز در اين مدارس توزيع شده است.
وي خاطرنشان كرد: براي اين اقلام 400 ميليون ريال هزينه شده است .

رئيس بنياد شهيد و امور ايثارگران خراسان رضوي تأكيد كرد ؛ ايجاد يك مجموعه مستقل براي جانبازان اعصاب و روان در مشهد

خراسان امروز: رئيس بنياد شهيد و امور ايثارگران خراسان رضوي به همراه جمعي از رؤساي ايثارگران دستگاههاي اجرايي از جانبازان بستري در مركز بازتواني جانبازان اعصاب و روان «ويلا شهر» ديدار كردند.
در اين ديدار علي مولوي حقيقي خاطرنشان كرد: لازم است كه شهر مشهد مجموعه مستقلي براي جانبازان اعصاب و روان داشته باشد.
وي افزود: در اين رابطه مكاني انتخاب شده كه مورد توافق مسؤولان استان قرار گرفته، ولي متأسفانه پس از گذشت دو سال هنوز كار اجرايي صورت نگرفته است كه اميدواريم موانع از سر راه برداشته و هر چه سريعتر اين كار انجام شود.
رئيس بنياد شهيد و امور ايثارگران خراسان رضوي گفت: ملك ويلاشهر اجاره اي و متعلق به بنياد شهيد نيست و امكاناتي هم كه در بيمارستان ابن سينا به جانبازان اعصاب و روان تعلق گرفته، محدود است. وي همچنين تصريح كرد: دستگاههاي اجرايي مي توانند امكانات تفريحي مجموعه خود را در اختيار جانبازان قرار دهند.
در اين ديدار رؤساي ايثارگران دستگاههاي اجرايي ضمن بيان نظرات خود، آمادگي دستگاههاي مربوط را براي قراردادن امكانات تفريحي و ورزشي براي جانبازان مركز بازتواني اعلام كردند.
در مركز ويلاشهر 25 جانباز اعصاب و روان بستري هستند كه براي كاردرماني روزي 2 ساعت در كلاسهاي سفالگري، كوزه گري، نقاشي، خطاطي، بازيهاي فكري، معرق، كار با چوب و عروسك سازي شركت دارند.
همچنين برگزاري كلاسهاي شنا و فوتسال از ديگر برنامههاي اين مركز است.

مديرعامل سازمان آتش نشاني مشهد: فقط يك درصد تماسها واقعي است!

خراسان امروز: روزانه 6 هزار تماس تلفني با سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري مشهد صورت مي گيرد كه 99 درصد از اين ميزان را تماسهاي غيرواقعي و مزاحمت آميز تشكيل مي دهد.
حسن جعفري، مديرعامل سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري مشهد با بيان اين مطلب، اظهار داشت: 60 درصد از آمار ياد شده از طريق تلفنهاي عمومي بوده و كمترين مزاحمتهاي تلفني مربوط به مناطق پايين شهر است.وي تصريح كرد: استفاده نادرست و مزاحمت آميز از تلفنهاي اعتباري و كليدهاي رايگان نصب شده بر روي كيوسكهاي تلفن، ميزان تماسهاي غيرواقعي عمدي براي اين سازمان را نسبت به قبل افزايش داده است.
جعفري، حجم بالاي تماسهاي مزاحم با آتش نشاني را موجب ارايه نشدن خدمات به موقع به شهروندان دانست و افزود: در بسياري از اتفاقاتي كه در شهر رخ مي دهد و مردم نياز به امداد و يا اطفاي حريق دارند، به علت حجم بالاي تماسها، پشت خط تلفن مانده و اين امر موجب افزايش خسارات مي شود.

حرفه آموزي كم توانان ذهني در بيرجند

بيرجند- خبرنگار قدس: معاون هنرهاي سنتي و صنايع دستي سازمان ميراث فرهنگي خراسان جنوبي از انعقاد تفاهم نامه آموزشي اين سازمان با مؤسسه خيريه حضرت رسول(ص) خبرداد.
موسوي گفت: از آنجايي كه بحث آموزش و حرفه آموزي از مهمترين اقدامهاي مشترك طرفين قرارداد مي باشد، بنابراين طبق درخواست اين مؤسسه خيريه تفاهم نامه اي در اين خصوص منعقد شد تا با همكاري معاونت صنايع دستي و استفاده از امكانات موجود طرفين، بتوان افراد كم توان ذهني را تحت پوشش قرار داد.
موسوي افزود: كمك و حمايت از افراد كم توان ذهني در جهت ايجاد اشتغال و حرفه آموزي، جلوگيري از انزوا و خانهنشيني و استفاده از دستان پرتوان اين قشر و فراهم كردن زمينه هاي عرضه توليدات كارگاهي كم توانان ذهني در نمايشگاهها و جشنواره هاي داخل و خارج از استان از اهداف انعقاد اين تفاهم نامه است.

تجليل از فرزندان ممتاز كاركنان بهداشت و درمان نهبندان

نهبندان - خبرنگار قدس: طي مراسمي از 26 تن از فرزندان ممتاز كاركنان شبكه بهداشت و درمان شهرستان نهبندان كه در سال تحصيلي گذشته با موفقيت به دانش آموختگي مقاطع تحصيلي ابتدايي، راهنمايي و متوسطه نايل شده بودند، با اهداي هدايايي تجليل شد.
اين حركت فرهنگي در پي مصوبه هيأت رئيسه دانشگاه علوم پزشكي بيرجند به منظور تشويق و ترغيب دانش آموزان به فراگيري علوم و ارج نهادن به جايگاه ويژه علم و دانش در ميهن اسلامي صورت گرفت.

فرماندار عنوان كرد حضور كمرنگ مديران خراسان رضوي در مه ولات

مه ولات - خبرنگار قدس: فرماندار مه ولات در جلسه كميته برنامه ريزي اين شهرستان از رشد 35 درصدي اعتبارات عمراني مه ولات در سالجاري خبرداد و گفت: 97 ميليارد ريال اعتبار از محل پيوست قانون بودجه سال 87 به مه ولات اختصاص يافته است.
حاجي عرب افزود: طرحهاي ارائه شده توسط دستگاههاي اجرايي در قالب برنامه توسعه بايد ضمن برخورداري از اهداف كمي و كيفي با نگاهي به مضامين سند توسعه شهرستان تهيه و تدوين گردد و بر همين اساس مزيت و قابليت سرزمين (طرح آمايش) به عنوان شاخص اصلي انتخاب پروژه ها مدنظر قرار گيرد.
فرماندار مه ولات در ادامه از حضور كمرنگ مديران استاني در مه ولات انتقاد كرد و گفت: انتظار مي رود همانگونه كه رياست محترم جمهوري و استاندار به عنوان نماينده عالي دولت با سفرهاي ميداني از روند اجراي پروژه هاي عمراني بازديد دارند مديران كل نيز با حضور در شهرستان عملكرد دستگاههاي مربوطه خود را مورد ارزيابي قرار دهند و به رفع مشكلات پروژه هاي عمراني آنان كمك كنند.
وي نظارت ناظران پروژه هاي عمراني را نيز ضعيف توصيف كرد و خواستار توجه جدي تر به اين مقوله مهم شد.

لحظه ها

كشف 2800 كيلوگرم خيار شور غير بهداشتي در سبزوار
سبزوار - خبرنگار قدس: 2 هزار و 800 كيلوگرم خيار شور غير بهداشتي در سبزوار كشف شد.
به همت ستاد فوريتهاي سلامت محيط دانشگاه علوم پزشكي سبزوار 325 عدد ظرف خيار شور غير بهداشتي به وزن 2800 كيلوگرم توسط مأموران اداره تعزيرات حكومتي و دايره مبارزه با جرائم اقتصادي نيروي انتظامي كشف شد كه پس از انجام اقدامات قانوني و تشكيل پرونده قضايي معدوم گرديد.

كاهش حريق در عرصه هاي منابع طبيعي خراسان شمالي
بجنورد- خبرنگار قدس: مدير كل منابع طبيعي خراسان شمالي گفت: خوشبختانه تعداد حريق هاي رخ داده سال جاري نسبت به مدت مشابه سال گذشته در عرصه هاي تحت حفاظت اداره كل منابع طبيعي كاهش چشمگيري داشته است.
به گفته مهندس صابري طي سال گذشته 15 فقره آتش سوزي به مساحت 31 هكتار در عرصه منابع طبيعي اتفاق افتاده در حالي كه اين رقم در سال جاري به 9 فقره آتش سوزي به مساحت 9 هكتار كاهش يافته است.وي افزود: همچنين دو فقره آتش سوزي به مساحت 184 هكتار در محدوده پارك ملي گلستان تحت حفاظت مديريت محيط زيست استان گلستان اتفاق افتاده كه نيروهاي اداره كل منابع طبيعي و ستاد حوادث غيرمترقبه خراسان شمالي در اطفاي حريق نقش بسزايي داشته اند.

كشف 2/5 تن برنج خارجي قاچاق در تربت جام

تربت جام - خبرنگار قدس: مأموران انتظامي تربت جام در حين گشت زني در حوزه استحفاظي به يك دستگاه خودرو وانت مظنون شدند كه در بازرسي از اين خودرو تعداد 70 كيسه برنج خارجي قاچاق به وزن دو هزار و 633 كيلوگرم كشف و ضبط شد.
همچنين ارزش اين كالاها 33 ميليون ريال برآورد شده است كه پرونده فوق در حال پيگيري قانوني مي باشد.

هدف

تربيت بدني آستان قدس رضوي برگزار مي كند؛ پنجمين دوره مسابقات واليبال پيشكسوتان مشهد
خراسان امروز: پنجمين دوره مسابقات واليبال پيشكسوتان مشهد همزمان با ماه مبارك رمضان در تربيت بدني آستان قدس رضوي برگزار مي شود.
رئيس هيأت واليبال آستان قدس رضوي در گفتگو با پايگاه اطلاع رساني آستان قدس رضوي گفت: در اين دوره از مسابقات 11 تيم در دو گروه به مدت يك هفته از بيست و چهارم ماه رمضان با يكديگر به رقابت مي پردازند.
محمد چراغچي افزود: در اين مسابقات 88 واليباليست پيشكسوت مشهدي، با انجام 22 بازي، خاطره ميدانهاي رقابت خود را دوباره زنده مي كنند.وي اظهار داشت: دكتر قدسي، محمود طوسي و حسين بهرامي، سه پيشكسوت ملي پوش واليبال كشور امسال ميهمان ويژه مسابقات واليبال پيشكسوتان مشهد خواهند بود.

مشهد ميزبان مسابقات دوچرخه سواري ليگ دسته يك كشور

خراسان امروز: اداره كل تربيت بدني خراسان رضوي زمان برگزاري ليگ دسته يك دوچرخه سواري كشور در مشهد را اعلام كرد.
مشهد از تاريخ 28 مهرماه لغايت اول آبان ماه سال جاري ميزبان مسابقات دوچرخه سواري ليگ دسته يك كشور مي باشد.در اين مسابقات 15 تيم از استانهاي مختلف كشور به رقابت مي پردازند.

كسب 16 حكم قهرماني و 6 مدال ورزشي توسط نوجوان بجنوردي
بجنورد - خبرنگار قدس: فاطمه مكبر فرزند يكي از كاركنان شركت آبفاي خراسان شمالي در مسابقات قهرماني آموزشگاههاي استان در رشته هاي كاراته، شطرنج، آمادگي جسماني موفق به كسب 16 حكم قهرماني از تربيت بدني استان شد.
بر پايه اين گزارش اين نوجوان 12 ساله بجنوردي طي سالهاي 84 تا 87 در مسابقات كاراته قهرماني استان نيز 5 مدال طلا و 4 نقره و در سطح شهرستان نيز يك طلا و يك برنز بدست آورده است.وي همچنين مقام اول انفرادي و دوم تيمي در مقطع راهنمايي و مقام سوم تيمي در سطح استان و مقام اول انفرادي در مسابقات آمادگي جسماني و مقام سوم تيمي كشوري را كسب كرده است.

نتايج دومين روز مسابقات بسكتبال جام رمضان در بيرجند
بيرجند- خبرنگار قدس: دومين روز مسابقات بسكتبال جام رمضان در بيرجند پايان يافت.
به گزارش روابط عمومي خانه ورزش، عبدالرضا سالارينيا دبير هيأت بسكتبال استان گفت: در دومين روز از اين مسابقات تربيت بدني درميان با نتيجه 75 بر 41 تيم فروشگاه سوني زينلي را شكست داد و تيم مركز آموزش 04 با نتيجه 90 بر 58 بر تيم قاين غلبه كرد.

مسابقات واليبال «جام رمضان» در بيرجند
بيرجند- خبرنگار قدس: مسابقات واليبال جام رمضان ويژه آقايان در بيرجند برگزار شد.
دبير هيأت واليبال استان گفت: اين مسابقات با حضور 16 تيم در چهار گروه چهار تيمي برگزار شد.
اصغري افزود: در اين مسابقات تيم شهرداري تيم تاكسيراني را شكست داد و آتش نشاني نيز تيم دانشگاه آزاد را مغلوب كرد.وي افزود: تيم راهنمايي امام صادق(ع) نيز بر تيم اداره كل راه و ترابري غلبه كرد و تيم بانك كشاورزي تيم دانشگاه بيرجند را مغلوب ساخت.
 شنبه 23 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: قدس]
[مشاهده در: www.qudsdaily.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 594]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن