تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 28 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مهدى طاووس بهشتيان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806938179




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هرکس دستي دراز کند، دوست نيست / دولتمردان بايد رفتارشان را با رفتار آمريکايي‌ها تنظيم کنند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۳ مهر ۱۳۹۴ (۱۶:۵۴ب.ظ)
آيت‌الله آملي‌لاريجاني در جلسه مسوولان عالي قضايي: هرکس دستي دراز کند، دوست نيست / دولتمردان بايد رفتارشان را با رفتار آمريکايي‌ها تنظيم کنند موج-آيت‌الله آملي‌لاريجاني با بيان اين که دولتمردان بايد رفتارشان را با رفتار آمريکايي‌ها تنظيم کنند، گفت: بايد توجه کرد که رفتار مسوولان ما در چارچوب‌هاي بزرگ‌تري ارزيابي مي‌شود و بايد دوست و دشمن را بشناسيم و بدانيم که هر کسي که دست دراز کند، دوست نيست.
به گزارش خبرگزاري موج، آيت‌الله صادق آملي‌لاريجاني در جلسه امروز مسوولان عالي قضايي گفت: اين انسانيت و عواطف عميق جاي شکر دارد و نشان مي‌دهد که قلوب ملت ما به هم نزديک است و جدايي جسماني افراد مانع نزديکي روح و عمق باطن آن‌ها به يکديگر نمي‌شود.
رئيس قوه قضائيه با اشاره به اينکه فاجعه منا را از منظرهاي مختلف مي‌توان مورد بررسي قرار داد، افزود: رفتار ناشايست سعودي‌ها در برخورد با اين حادثه، کوتاهي در رسيدگي به وضعيت مجروحان، بي‌توجهي نسبت به اصل بروز حادثه و اطلاع‌رساني‌هاي غلط و غيرشفاف که احتمالاً به قصد تحريف افکار عمومي بوده، از نکات قابل توجه در بررسي و تعقيب اين حادثه است.
آملي‌لاريجاني تهمت زدن به ديگر کشورها را از ديگر مسائل قابل‌ توجه در اين حادثه توصيف و اظهار کرد: اين حادثه و مسائل مختلف آن نشان داد که سعودي‌ها لياقت مديريت حج را ندارند و کشورهاي اسلامي بايد فکري به حال اين مسئله بکنند.
رئيس قوه قضائيه تأکيد کرد: حج از فرايض بسيار مهم اسلامي است که جنبه‌هاي مختلف معنوي آن با اجتماع عظيم مسلمانان و اخوت آنان توأم شده است.
آملي‌لاريجاني با تأکيد بر اين که کشورهاي اسلامي و سازمان‌هاي مرتبط با کشورهاي اسلامي و جهان اسلام بايد چاره‌اي براي مديريت حج بينديشند، افزود: کشورها و سازمان‌هاي اسلامي بايد طرحي را پيش‌بيني کنند که مساله اداره و مديريت حج با اين‌گونه فجايع و حوادث که قابل گذشت و بخشش نيست، همراه نشود.
رئيس دستگاه قضا گفت: مردم بسياري از کشورهاي اسلامي داغدار رفتار خصمانه و توأم با تکبر و بي‌مسووليتي سعودي‌ها شدند که قابل اغماض نيست و اميدواريم اين مساله از ابعاد مختلف از جمله از ابعاد حقوقي و قضايي پيگيري و تعقيب شود.
آملي‌لاريجاني در بخش ديگري از سخنان خود به رفتار آمريکايي‌ها در نحوه برخورد با اجراي برجام و پيوند دادن آن به موضوع پرداخت غرامت از سوي ايران اشاره کرد و با تأکيد بر اينکه چنين رفتاري غيرمنطقي و مغاير با رفتارهاي اوليه آمريکايي‌ها در انجام مذاکره بوده است، گفت: کساني که با مسير اين مساله آشنا هستند، مي‌دانند که نامه ابتدايي براي انجام مذاکرات چگونه بود و آمريکايي‌ها در ادامه چه کردند.
آن‌ها مي‌دانند که پس از داستان برجام هم آمريکايي‌ها رفتار غيرمنطقي از خود نشان داده‌اند، گرچه مصوبه پرداخت غرامت مربوط به مجلس نمايندگان است، لکن همين مقدار هم روشنگر عدم صداقت آمريکا است.
رئيس قوه‌قضائيه افزود: مرتبط شدن موضوع برجام با پرداخت غرامت براي اقدامات به ادعاي آنان تروريستي در لبنان و ساير کشورها جاي تعجب دارد.
آملي‌لاريجاني تصريح کرد: کشوري که سال‌ها دستش به انواع فجايع مختلف عليه جمهوري اسلامي آلوده است، اکنون ما را متهم به اقدامات تروريستي مي‌کند، چگونه است که دفاع مظلومانه لبناني‌ها اقدام تروريستي است، اما حمايت از اقدامات منافقان و کومله و دمکرات و جنايت‌هاي صدام، تروريستي نيست، گويا آمريکايي‌ها آن‌ها را فراموش کرده‌اند.
رئيس قوه قضائيه افزود: آمريکايي‌ها حمله به هواپيماي مسافربري ايران و کشتن قريب به 300 مسافر ايراني را فراموش کرده‌اند و حال مدعي غرامت هستند، درحالي‌که غرامت را دولت ايران بايد بخواهد نه آن‌ها که از کودتاي 28 مرداد تا به امروز جنايت‌هاي فراموش‌نشدني عليه ملت ما انجام داده‌اند.
آملي‌لاريجاني به جنايت‌هاي آمريکا در اطراف و اکناف دنيا از ويتنام تا عراق و افغانستان نيز اشاره کرد و گفت: دست آمريکايي‌ها به خون همه ملت‌ها آغشته است، اما اينک مدعي حقوق بشر و مدعي دريافت غرامت شده‌اند که اين کمال گستاخي و جسارت و پررويي و نشان از بي‌صداقتي آن‌هاست.
آملي‌لاريجاني تصريح کرد: ملت ايران هرگز زير بار چنين رفتاري نخواهد رفت و توصيه ما به دولتمردان و دستگاه ديپلماسي هم اين است که رفتارشان را متناسب با رفتار آمريکايي‌ها تنظيم کنند و بدانند که با دشمن نمي‌توان دوستي کرد.
رئيس دستگاه قضا با اشاره به جنايات آمريکايي‌ها در کشور ما و ديگر کشورها افزود: با کسي که چنين سابقه‌اي دارد و مدعي هم هست نمي‌توان دوستي کرد.
آيت‌الله آملي‌لاريجاني با اشاره به اينکه برخي رفتارها و برخوردها نيز ممکن است عمدي نباشد، گفت: بايد توجه کرد که رفتار مسئولان ما در چارچوب‌هاي بزرگ‌تري ارزيابي مي‌شود و بايد دوست و دشمن را بشناسيم و بدانيم که هر کسي که دست دراز کند، دوست نيست.
رئيس قوه قضائيه افزود: تا زماني که رفتار آمريکايي‌ها اين است که يک دست جلو مي‌آورند و با دست ديگر از پشت خنجر مي‌زنند، نمي‌توان دوستي کرد که اگر اين بود اين همه فشار و تحريم ظالمانه و توطئه معنا نداشت.
آملي‌لاريجاني با بيان «نمي‌خواهيم دشمن‌سازي و نفرت‌پراکني کنيم»، افزود: با اين حال بايد چشمان خود را روي واقعيت‌ها باز کنيم و حواسمان جمع باشد و رفتارهايمان را بر اساس واقعيات و رفتار متقابل برابر غربي‌ها تنظيم کنيم.
رئيس قوه قضائيه در بخش پاياني سخنان خود با اشاره به برخي مصاديق برخورد دستگاه قضايي با جرائم و رسيدگي به پرونده‌هاي کلان، اظهار کرد: دستگاه قضايي در برخورد قاطع و قانوني با پرونده‌هاي مختلف و فسادهاي اقتصادي يا امنيتي هيچ‌گاه دستخوش احساسات طرفين يا جريانات سياسي نخواهد شد.
آملي لاريجاني افزود: قوه قضائيه در رسيدگي‌ها در مسير اعتدال و بر اساس قانون و داده‌هايي که بتوان بر اساس آن قضاوت کرد، عمل خواهد کرد و اسير افراط و تفريط نخواهد شد.
رئيس قوه قضائيه به برگزاري دادگاه متهم موسوم به «متهم نفتي» نيز اشاره کرد و با تأکيد بر اينکه در پرونده‌هاي جاري هيچ فردي خارج از چارچوب رسيدگي به پرونده حق دسترسي به محتويات پرونده و يا ملاقات با متهمان اصلي را ندارد، گفت: القاي برخي ملاحظات يا فشارها و تقاضا براي ملاقات با متهمان در پرونده‌هاي جاري هرگز پذيرفته نيست و مخالف جريان رسيدگي است.
آيت‌الله آملي‌لاريجاني در پايان تأکيد کرد که در پرونده اخير نيز قوه قضائيه کاملاً بي‌طرف عمل خواهد کرد.
در جلسه امروز مسوولان عالي قضايي بحث و بررسي درباره پيش‌نويس آيين‌نامه تشکيلات، شرح وظايف و اختيارات شوراي قضايي استان‌ها ادامه يافت.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن