تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):من براى (احياى) مكارم و نيكى‏هاى اخلاقى مبعوث شدم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820856387




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دانشمندان ايرلندي، ژاپني و چيني برنده جايزه نوبل پزشکي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۳ مهر ۱۳۹۴ (۱۵:۲۹ب.ظ)
دانشمندان ايرلندي، ژاپني و چيني برنده جايزه نوبل پزشکي موج - دانشمنداني از سه کشور ايرلند، ژاپن و چين، جايزه نوبل سال جاري ميلادي را دريافت کردند.
به گزارش خبرنگار بين الملل خبرگزاري موج به نقل از اکسپرس، ويليام کمپبل، ساتوشي امورا و يويو توو دانشمندان ايرلندي، ژاپني و چيني جايزه نوبل پزشکي را براي سال جاري ميلادي کسب کردند.
اين سه دانشمند به طور مشترک جايزه نوبل پزشکي سال 2015 ميلادي را براي تحقيقات خود به منظور مقابله با برخي بيماري هاي انگلي به دست آوردند.
دانشمندان ايرلندي و ژاپني که به صورت مشترک نيمي از جايزه نوبل پزشکي سال جاري ميلادي را کسب کردند، به ترتيب در دستيابي به دارويي براي درمان نوعي نابينايي و دارويي براي مقابله با فيلاريازيس لنفاوي، اين موفقيت را کسب کردند.
دانشمند چيني نيز نيمي ديگر از جايزه را به دليل دستيابي به دارويي که ميزان نرخ مرگ و مير را بر اثر بيماري مالاريا تا حد قابل توجهي کاهش مي دهد، کسب کرد.
جايزه 960 هزار دلاري پزشکي نوبل سال جاري ميلادي به اين دليل به دانشمندان مذکور اهدا شده است که آنها در دستيابي به راه هاي درمان بيماري هايي سهم داشته اند که سالانه جان صدها ميليون نفر از مردم جهان را تهديد مي کند.
انستيتو کارولينسکا سوئد که وظيفه اهداي جوايز نوبل را برعهده دارد، طي بيانيه اي اعلام کرد که نتايج تحقيقات اين دانشمندان تاثير بسزايي بر بهبود سلامت انسان و کاهش درد و رنج آدميان دارد.
اين بيانيه تصريح کرده است: اگرچه طي دهه گذشته، جامعه پزشکي جهاني به موفقيت هاي چشمگيري براي جلوگيري از پيشرفت بيماري مالاريا دست يافته، اما؛ هنوز هم اين بيماري توسط پشه ها منتقل مي شود و بيش از نيم ميلون نفر را سالانه به کام خود مي کشد.
بر اساس بيانيه صادر شده، بيماري مالاريا اکثرا کودکان و نوزادان را مبتلا مي کند و در فقيرترين بخش هاي آفريقا شايع است.
جايزه نوبل از سال 1901 تا کنون همه ساله در زمينه هاي مختلف از جمله علم، ادبيات، صلح و پزشکي اهدا مي شود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن