تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):هیچ کس روز قیامت در امان نیست، مگر آن که در دنیا خدا ترس باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821037017




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

داعش همچنان به نابودی تاریخ ادامه می‌دهد


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:
طاق پیروزی پالمیرا داعش همچنان به نابودی تاریخ ادامه می‌دهد

تخریب طاق نصرت شهر باستانی پالمیرا؛
داعش همچنان به نابودی تاریخ ادامه می‌دهد
رییس سازمان میراث باستانی سوریه اعلام کرد، داعش، یک بنای تاریخی دیگر به نام «طاق نصرت» را در محوطه شهر باستانی پالمیرا (تدمر) تخریب کرده است.



به گزارش سرویس بین الملل جام نیوز، رییس سازمان میراث باستانی سوریه اعلام کرد، داعش، یک بنای تاریخی دیگر به نام «طاق نصرت» را در محوطه شهر باستانی پالمیرا (تدمر) تخریب کرده است.   مأمون عبدالکریم، رییس سازمان میراث باستانی سوریه، روز یکشنبه ۱۲ مهرماه به خبرگزاری رویترز گفته است، منابعی مطلع در شهر پالمیرا تایید کرده‌اند که بنای تاریخی «طاق نصرت» (طاق پیروزی) توسط داعش تخریب شده است.   داعش پیشتر دو معبد تاریخی در محوطه باستانی شهر پالمیرا را منفجر کرد.   معبد «بل»، که بزرگ‌ترین معبد باستانی در خاورمیانه به شمار می‌رفت، و معبد باستانی «بعل شمین» دو معبدی بودند که توسط این گروه افراطی تخریب شدند.  

معبد بل که در ماه اوت ۲۰۱۵ تخریب شد   به گزارش رادیو فردا، مأمون عبدالکریم گفته است: اگر این محوطه همچنان در دست این گروه باقی بماند تمام آثار باستانی این محوطه از بین خواهند رفت.   رییس سازمان میراث باستانی سوریه اضافه کرده است: «اکنون آن‌ها فقط تخریب می‌کنند. این اقدامات انتقامجویانه دیگر دلایل ایدئولوژیک (و مذهبی) ندارد چرا که اکنون بناهایی را تخریب می‌کنند که اصلا با مذهب ارتباطی ندارند.»   محمد حسن حمصی از فعالان منطقه روز دوشنبه به خبرگزاری فرانسه گفت: "طاق نصرت با خاک یکسان شد. داعش آن را ویران کرد."   گروه دیده بان حقوق بشر سوریه که در لندن مستقر است و بر جنگ داخلی این کشور نظارت دارد، گفت که منابعش تخریب این بنا را تایید کرده اند.  

"طاق نصرت" پالمیرا که اکنون گفته می شود به دست داعش "با خاک یکسان" شده است   به گزارش بی بی سی، آیرینا بوکووا مدیر یونسکو - نهاد آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان ملل - گفت که تخریب این بناها "جرم جنگی" است و خواستار اتحاد جامعه بین المللی در برابر تلاش داعش "برای محروم کردم مردم سوریه از دانش، هویت و تاریخ خود شد."   نیروهای داعش کنترل این شهر باستانی را در ماه مه از نیروهای دولتی گرفتند و اقدام به نابودی برخی معبدها و آثار دیگر آن کردند.   داعش همچنین عکس هایی از تخریب آثار عتیقه ای که گفت از پالمیرا غارت شده را منتشر کرد.این گروه معابد و مجسمه ها را نشانه شرک و بت پرستی می داند.   به گزارش دویچه وله، پیش از این ها نیز داعش خالد اسعد ، باستان‌شنان ۸۲ ساله‌ی سوری را گردن زد. اسعد یکی از معروف‌ترین باستان‌شناسان سوری محسوب می‌شد و بیش از پنجاه سال عمر خود را صرف حفظ ویرانه‌ها و آثار تاریخی شهر پالمیرا کرده بود.  

خالد اسعد، باستان‌شنان ۸۲ ساله‌ی سوری که گردن زده شد   به گزارش رویترز، سازمان یونسکو محوطه باستانی شهر پالمیرا را یکی از مهم‌ترین مراکز فرهنگی باستانی جهانی می‌داند و از آن به مثابه تبلور چندین تمدن یاد می‌کند.آثار باستانی شهر پالميرا متعلق به دوران رم باستان با قدمتی بيش از دو هزار سال است.   در همین ارتباط برخی خبرگزاری‌ها می‌گویند دانشمندان سراسر جهان با استفاده از فناوری سه‌بعدی، در تلاش‌اند آثار و بناهای تخریب‌شده به دست تروریست‌ها را بازآفرینی کنند.   121  



۱۳/۰۷/۱۳۹۴ - ۱۴:۵۱




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 54]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن