تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زيد بن خالد جُهَنى: پيامبر خدا صلى الله عليه و آله از هيچ نمازى به نماز ديگر مشغول...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820761982




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

لزوم مشارکت بخش خصوصي در پروژه‌هاي بافت‌هاي تاريخي و فرسوده


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۳ مهر ۱۳۹۴ (۱۴:۳۴ب.ظ)
لزوم مشارکت بخش خصوصي در پروژه‌هاي بافت‌هاي تاريخي و فرسوده موج - مدير عامل شرکت عمران و بهسازي شهري ايران بر لزوم مشارکت بخش خصوصي در پروژه‌هاي موجود در بافت‌هاي تاريخي و فرسوده تأکيد کرد و گفت: در پروژه‌هاي بهسازي به دنبال رونق بخشيدن به اين بافت‌ها هستيم.
به گزارش خبرگزاري موج، محمدسعيد ايزدي، مدير عامل شرکت عمران و بهسازي شهري ايران، در پنل تخصصي سرمايه‌گذاري شرکت عمران و بهسازي شهري ايران که ديروز در همايش فرصت‌هاي سرمايه‌گذاري در سالن همايش‌هاي صداوسيما برگزار شد با بيان اين‌که ۳۹ پروژه‌اي که شرکت عمران و بهسازي در اين همايش معرفي کرد به عنوان نمونه انتخاب شده‌اند، افزود: پروژه‌هاي شرکت عمران و بهسازي گستردگي بسيار زيادي دارند و بخش خصوصي عموما تمايل زيادي براي فعاليت در تمامي اين پروژه‌ها که شامل ۱۳۰ هزار هکتار هدف مي‌شوند را ندارد.
معاون وزير راه و شهرسازي افزود: در بسياري از مناطق هدف شرايط به گونه‌اي است که بايد کار را با حضور شهرداري تا حد مطلوبي به پيش ببريم تا به تدريج زمينه را براي ورود بخش خصوصي آماده کنيم. آغاز فعاليت بخش خصوصي در اين مناطق به اقدامات زيرساختي نياز دارد تا بدين گونه پروژه‌ها را براي سرمايه‌گذار جذاب کنيم.
ايزدي با تأکيد بر اين‌که شرکت عمران و بهسازي شهري ايران اطلاعات کاملي از تمامي پروژه‌ها آماده کرده است از سرمايه‌گذاران براي حضور به اين حوزه دعوت کرد و افزود: مشوق‌ها و سودآوري هر پروژه نيز مشخص شده است گرچه عده زيادي هستند که تصور مي‌کنند سرمايه‌گذاري در بافت‌هاي ناکارآمد شهري سودآور نيست، اما؛ تلاش بر اين بود پروژه‌هايي براي معرفي انتخاب شوند که شرايط لازم را داشته باشند و در کنارشان بتوان از مشوق‌ها و تسهيلات نيز براي ورود بخش خصوصي بهره برد.
وي يکي از مهم‌ترين مشکلات پيش‌روي پروژه‌هاي اين شرکت را تملک زمين عنوان کرد و گفت: تلاش مي‌کنيم با ابزارهاي قانوني در اختيار، شرايطي را فراهم آوريم که ساکنان اين مناطق جابه‌جا نشوند. در پروژه‌هايي هم که براي بافت هدف ارزش آفرين باشند شرکت عمران و بهسازي شهري زمين را آماده مي‌کند تا بتوانيم کار را با مشارکت بخش خصوصي به پيش ببريم.
ايزدي در پاسخ به يکي از سرمايه‌گذاران حاضر در اين پنل که معتقد بود فعاليت در دو پروژه پنبه ريسه قزوين و منطقه ۱۲ بازار تهران متوقف شده است گفت: اين پروژه‌ها با مشکلاتي روبه‌رو بودند که با گذشت زمان مشکلات را حل کرديم. در قزوين معارضات و مشکلاتي با شهرداري وجود داشت که در اين رابطه و براي حل مشکلات موجود حدود ۱۰ روز پيش تفاهم‌نامه‌اي با شهرداري قزوين به امضا رسانديم.
وي درباره پروژه‌هاي بهسازي محله سيروس تهران نيز گفت: اين پروژه در بافت تاريخي واقع شده است و ما تغيير نگاه به ساخت‌وساز را در اين منطقه مدنظر داريم. در اين منطقه به لحاظ زيرساخت و جمعيت محدوديت‌هايي داريم و با شهردار اين منطقه نيز تفاهم‌نامه‌اي منعقد شده است و مي‌کوشيم در اين محدوده پروژه‌اي متفاوت داشته باشد که منافعي را نيز براي ساکنان منطقه داشته باشد.
ايزدي فعاليت در بافت‌هاي تاريخي را متفاوت دانست و گفت: شايد مقياس پروژه‌هايي که در اين همايش به سرمايه‌گذاران معرفي کرديم بزرگ نباشد، اما؛ اين پروژه‌ها در حوزه ساختمان‌هاي ارزشمند و تاريخي بسيار تأثيرگذارند. ضمن اين‌که تلاش داريم پروژه‌هايي را به پيش ببريم که ساختمان‌هاي آن‌ها ثبت ميراث فرهنگي نشده است، اما؛ احياي آن‌ها مي‌تواند به بافت‌هاي هدف رونق بدهد.
پروژه‌هاي چند عملکردي موضوع ديگري بود که معاون وزير راه و شهرسازي به آن پرداخت و گفت: بخشي از تجارب ما مربوط به پروژه‌هاي چند عملکردي مانند؛ ميدان فرش و چاي کنار تبريز است. اين پروژه‌ها شامل مواردي است که علاوه بر احياي بافت موارد ديگري مانند؛ مجتمع خدماتي نيز در کنار پروژه در نظر گرفته شده است.
مديرعامل شرکت عمران و بهسازي شهري ايران با بيان اين‌که ثبت خانه‌ها مشکلي را براي سرمايه‌گذاران از نظر خريدوفروش ايجاد نمي‌کند افزود: يکي از اولويت‌هاي دولت يازدهم توسعه شهري است و ما نيز تلاش داريم نقش تسهيل گري را در اين فرايند ايفا کنيم.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 68]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن