تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 27 تیر 1403    احادیث و روایات:  
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806804478




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تبديل سيستم بانکي به سيستم توزيع کيک ملي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۳ مهر ۱۳۹۴ (۱۴:۳ب.ظ)
يک اقتصاددان مطرح کرد: تبديل سيستم بانکي به سيستم توزيع کيک ملي موج-عضو هيات علمي دانشگاه علامه طباطبايي با بيان اينکه سيستم بانکي ما به سيستم توزيع کيک ملي تبديل شده است، گفت: بانک‌ها، منابع را بين سهامداران خودي، مشتريان ويژه و دولتمردان تقسيم کرده و در نتيجه اين اقدام، با کمبود منابع مواجه شده‌اند.
به گزارش خبرگزاري موج، محمد قلي يوسفي با بيان اي مطلب تصريح کرد: سيستم بانکي ما از ابتدا به درستي بنا نشده و سياست‌هاي پولي ما از نظم لازم برخوردار نبوده است.
يوسفي با بيان اين که بانک‌ها بخش عمده منابع خود را در مستغلات، مسکن و شرکت‌هايي که تأسيس کرده‌اند، به کار مي‌گيرند، گفت: هم اکنون نيمي از منابع بانکي، به سمت اين سه عنصر هدايت شده است؛ وضعيتي که در آن دولت و سهامداران و مشتريان ويژه راضي اما بخش‌هاي توليدي محروم از اين منابع ناراضي‌اند.
اين کارشناس اقتصادي گفت: در اين ميان بانک مرکزي هم نه تنها قادر به حل مشکل سيستم بانکي نبوده بلکه مشکلات را تشديد کرده است.
وي افزود: وقتي بخش‌هاي واقعي اقتصاد از جمله بازار سرمايه با مشکل جدي مواجه است، طبيعي است که دولت نمي‌تواند به اندازه کافي ماليات بگيرد و اين به رکود در اقتصاد دامن مي زند. از طرفي بانک‌ها به علت ضعف‌هاي نظارتي دولت و بانک مرکزي، منابع خود را در مسيرهاي نادرست هزينه کرده‌اند و الان در تنگناي مالي قرار دارند.
يوسفي گفت: الان هم براي جبران قضيه، متاسفانه به جاي اصلاح سيستم بانکي يا به جاي آنکه منابع را به درستي به سمت بخش صنعت هدايت کنند، مکانيسمي را در پيش گرفته‌اند که به جاي حل مساله رکود بر متغير موهوم و نامعلوم تورم و کاهش آن تمرکز کرده‌اند.
وي با اشاره به اينکه ادامه اين روش، آدرس غلط دادن است، اظهار داشت: در کشوري که دولت نقش عمده اي در اقتصاد دارد و ضمن افزايش هزينه‌هاي خود با کسري بودجه مواجه است و از منابع بانکي استفاده مي‌کند و تعديل نرخ ارز هم وسيله اي براي درآمدزايي دولت مي‌شود، نقدينگي بالا مي‌رود و تورم کاهش پيدا نخواهد کرد.
عضو هيات علمي دانشگاه علامه طباطبايي با بيان اين که کاهش نرخ تورم در کشور بيش از آنکه اقتصادي باشد سياسي است، افزود: اين پديده اي است که البته در اقتصاد ايران جديد نيست و همواره وجود داشته است.
اين کارشناس اقتصادي با اشاره به اين که اين وضعيت بحراني که روز به روز هم وخيم تر شده است ريشه در سياست‌هاي غلط اقتصادي دولتمردان داشته است، افزود: دولتمردان بايد متوجه باشند که سياست‌هاي اقتصادي آن‌ها بحران ساز بوده است و اخلاق نيز حکم مي‌کند آن‌ها که در اين سياست‌ها ناموفق بوده‌اند، بيايند و به اين شکست اعتراف کنند.
يوسفي در پاسخ به اين سؤال که فوري‌ترين اقدام براي خروج از رکود در وضع فعلي چيست، گفت: دولت اگرچه از نظر تعامل جهاني و مساله هسته اي به توفيقاتي دست يافته، اما متاسفانه اين دستاورد مثبت با رويدادهاي منفي اقتصادي همزمان شده است. بنابراين مسوولان و برنامه ريزان اقتصادي بايد هرچه سريع تر تغيير رويه دهند و بر روش‌هاي شکست خورده گذشته اصرار نکنند.
وي خاطر نشان کرد: اشکال کار اين است که همچنان درک درستي از مشکلات اقتصادي ايران وجود ندارد. بايد پذيرفت که نمي‌توان تنها بر اساس نظريات مطرح شده در کتاب‌هاي درسي و متون وارداتي براي مشکلات اساسي اقتصاد کشور نسخه پيچيد. کليد مشکلات اقتصادي ايران در داخل کشور گم شده است و بايد در همين داخل هم آن را جستجو کرد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن