تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بزرگ ترين مصيبت ها، نادانى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814723325




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ارائه ۶ دستاورد حوزه نانو در نمايشگاه بين‌المللي فناوري نانو تهران


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۳ مهر ۱۳۹۴ (۸:۴۰ق.ظ)
ارائه ۶ دستاورد حوزه نانو در نمايشگاه بين‌المللي فناوري نانو تهران موج - مرکز تحقيقات نانو پژوهشگاه صنعت نفت با حضور در هشتمين جشنواره و نمايشگاه بين‌المللي فناوري نانو تهران، ۶ دستاورد و فرآيندهاي مربوط به حوزه نانو را که حاصل تلاش يک‌ساله بخش‌هاي مختلف اين مرکز است، ارائه خواهد کرد.
به گزارش خبرگزاري موج، علي مراد رشيدي، رئيس مرکز تحقيقات نانو پژوهشگاه صنعت نفت، با بيان اين‌که اين مرکز با هدف استفاده از فناوري نانو براي رفع نيازهاي تحقيقاتي صنعت نفت و دستيابي به دانش فني ساخت توليد نانو مواد و تجهيزات پيشرفته مورد نياز صنايع نفت،‌ گاز و پتروشيمي فعاليت مي‌کند، گفت: در اين نمايشگاه، پژوهشگاه تصميم دارد برخي دستاوردهاي خود را نظير نانو افزايه‌هاي گل حفاري به منظور بهبود خواص روان کاري، انتقال حرارت و جلوگيري از تورم شيل و نانو عايق در مقياس پايلوت معرفي کند.
وي نانو بازدارنده خوردگي در مقياس صنعتي، توليد نيمه‌صنعتي گرافن، فرايند بازيافت بخار هيدروکربن‌ها و فرايند ذخيره‌سازي گاز طبيعي را از ديگر دستاوردها و فرايندهاي مرکز تحقيقات نانو پژوهشگاه صنعت نفت دانست که قرار است در هشتمين نمايشگاه فناوري نانو ارائه شوند.
رئيس مرکز تحقيقات نانو پژوهشگاه صنعت نفت با تاکيد بر اين‌که توسعه فناوري نانو از مأموريت‌هاي اين مرکز محسوب مي‌شود، افزود: تحقيقات در زمينه اولويت‌بندي و تهيه مواد نانو ساختار مورد نياز صنعت نفت و سنجش نانومتري و شبيه‌سازي مولکولي نانو از ديگر اهداف اين مرکز علمي به شمار مي‌رود.
وي با اشاره به اين که اين مرکز در يک ساز و کار نظام‌مند، نيازهاي صنعت نفت و صنايع وابسته به فناوري نانو را شناسايي و در قالب طرح‌هاي پژوهش و فناوري ارائه مي‌کند، اظهار کرد: مرکز تحقيقات نانو پژوهشگاه صنعت نفت با استفاده بهينه از فناوري‌هاي موجود، مانند همکاري با مراکز تحقيقاتي و دانشگاهي کشور، تا مرحله انتقال دستاوردها، در قالب واگذاري دانش فني به شرکت‌هاي دانش‌بنيان و در نهايت بهره‌وري عملياتي در صنايع نفت فعاليت‌هاي منسجم خود را انجام مي‌دهد.
رشيدي با اشاره به همکاري‌هاي فناورانه اين مرکز با ۴ شرکت اصلي وزارت نفت گفت: فعاليت‌هايي نظير کاربرد فناوري نانو در مخازن هوشمند، فناوري ذخيره‌سازي گاز در نانو جاذب‌ها، کاربرد فناوري نانو در ذخيره‌سازي گاز و فرآيندهاي پتروشيميايي نمونه‌هايي از طرح‌هاي اين مرکز با شرکت‌هاي تابعه وزارت نفت است.
۵ محصول تجاري شده شرکت دانش‌بنيان پژوهشگاه صنعت نفت با عنوان نفزا نيز در هشتمين جشنواره و نمايشگاه نانو در نمايشگاه بين‌المللي تهران عرضه مي‌شوند.
يادآور مي‌شود: هشتمين نمايشگاه فناوري نانو ۱۳ تا ۱۶ مهر امسال در محل دائمي نمايشگاه‌هاي بين‌المللي تهران، سالن خليج فارس برگزار خواهد شد.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 16]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن