تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):براستى كه حق را دولتى است و باطل را دولتى، و هر يك از اين دو، در دولت ديگرى ذليل ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821079023




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

قرائتی: آل سعود لیاقت تولیت حرمین شریفین را ندارد


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: قرائتی: آل سعود لیاقت تولیت حرمین شریفین را ندارد
رئیس ستاد اقامه نماز کشور گفت: آل سعود لیاقت تولیت حرمین شریفین را ندارد.
به گزارش نامه نیوز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسن قرائتی دقایقی پیش در مراسم ترحیم جان‌باختگان فاجعه منا در مسجد عابدینیه سمنان اظهار داشت: کعبه ملک خصوصی هیچ فرد یا گروهی نیست و مانند خورشید متعلق به همه است.

وی بابیان اینکه خانه کعبه مالکی جز خدا نداشته و متعلق به همه مسلمانان است افزود: بر اساس آیات و روایات قرآنی، آل سعود باید محو شود و ده‌ها آیه در قرآن کریم وجود دارد که 100 درصد مخالف آل سعود است.

رئیس ستاد اقامه نماز بابیان اینکه مکه حرم امن الهی است گفت: نه‌تنها انسان‌ها، بلکه حیوانات نیز باید در این حرم امن الهی در امان باشند.

قرائتی با اشاره به بی‌لیاقتی آل سعود برای تولیت حرمین شریفین تصریح کرد: بر اساس آیات قرآنی، تولیت مسجدالحرام تنها مختص به متقین است.

وی با اشاره به اینکه امنیت مسجد‌الحرام مختص همه می‌شود بیان کرد: حتی اگر کسی ظلم کرده باشد نیز در زمان حضور در مسجد‌الحرام در امان است.

جان‌باختگان منا باحالت احرام و پاک از دنیا رفتند

رئیس ستاد اقامه نماز با اشاره به اینکه در مکه نباید خط ویژه وجود داشته باشد عنوان کرد: در قرآن کریم آیه داریم که نمی‌توان گفت که چون فردی اهل مکه است باید از راه اختصاصی رفت‌وآمد کند.

قرائتی با انتقاد تلویحی از بسته شدن راه حجاج در منا از سوی شاهزاده آل سعود تصریح کرد: راه اختصاصی در منطقه حرم (شهر مکه) ممنوع است.

وی با اشاره به مظلومیت جان‌باختگان مسلمان در فاجعه منا خاطرنشان کرد: جان‌باختگان منا باحالت احرام و پاک از دنیا رفتند و درحالی‌که روز گذشته را دعای عرفه خوانده بودند؛ چشم از دنیا فروبستند.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به اینکه افرادی که از آمرزش خداوند در ماه مبارک رمضان جامانده‌اند؛ در روز عرفه بخشیده می‌شوند عنوان کرد: در روایات آمده است که اگر فردی در روز عرفه شک کند که گناه دارد یا خیر نیز گناه کرده است و همه کسانی که در عرفه لباس احرام بر تن مناجات باخدای خویش را انجام داده‌اند به‌طور حتم بخشیده شده‌اند.

قرائتی با اشاره به اینکه به‌طورمعمول در شب مشعر (روز قبل عید قربان و شب قبل از عید) حجاج خواب ندارند گفت: حجاج مسلمان در حالی در منا مظلومانه جان باختند که حدود 20 ساعت نخوابیده بودند و با لب‌تشنه و در لباس احرام و با خستگی مفرط جان به جان‌آفرین تسلیم کردند.

وی با اشاره به اینکه آل سعود بالاترین جنایات و خیانت‌ها را نسبت به مسلمانان مرتکب می‌شود اظهار داشت: به‌طور حتم آل سعود نابود خواهد شد؛ چراکه حکومت هیچ‌گاه با ظلم باقی نخواهد ماند.

امروز تنها رژیم صهیونیستی از آل سعود راضی است

رئیس ستاد اقامه نماز با اشاره به اینکه امروز تنها کشوری که از آل سعود راضی است؛ همین رژیم غاصب صهیونیستی است گفت: بر اساس آیات قرآن برخی از مسلمانان حتی از کفار نیز به کفر نزدیک‌تر هستند.

وی با اشاره به اینکه همه زائرانی که در فاجعه منا جان باختند نزد خداوند جایگاهی ویژه داشته خواهند شد گفت: خداوند از انسان سعی و تلاش در راستای نیکی می‌خواهد.

رئیس ستاد اقامه نماز با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری درباره اعزام گروه‌های حقیقت‌یاب بی‌طرف برای تشخیص عوامل فاجعه منا، این بیانات را در راستای آیات قرآن دانست و تصریح کرد: قرآن به ما می‌گوید که سرپرست باید تنها از انسان‌های باتقوا باشد.

رئیس ستاد اقامه نماز با انتقاد از نظام حکومتی پادشاهی عربستان سعودی تأکید کرد: «حکومت شاهنشاهی»، 100 درصد «ضد اسلام» است.

قرائتی با اشاره به اینکه مردم حجاز از تولد تا مرگ به‌پای صندوق‌های رأی نمی‌روند بیان کرد: هیچ فردی حق حکومت بر مسلمانان را نداشته و اگر هم مردم به فردی برای حکمت رأی می‌دهند؛ وی را بر اساس حق عقلی خود به‌عنوان وکیل برای اداره جامعه انتخاب می‌کنند.

وی با طرح این پرسش که چه کسی گفته است که آل سعود باید بر مردم حجاز حکومت کند عنوان کرد: هیچ ملاک عقلی برای حکومت آل سعود بر عربستان وجود ندارد.

رئیس ستاد اقامه نماز با اشاره به اینکه نماز در مسجدالحرام جلوی هیچ منکری را برای آل سعود نگرفته و مصداق «ان الصلوه تنهی عن الفحشاء والمنکر» نیست؛ از کشتن مسلمانان به‌عنوان بزرگ‌ترین منکرات یاد و تصریح کرد: امروز شاهد کشته شدن هزاران مسلمان در دنیا و حمایت و اقدام مستقیم عربستان در آن هستیم.

قرائتی با طرح این پرسش که نماز مسجد‌الحرام امروز از کدام منکر جلوگیری کرده است اظهار داشت: گرچه نماز مسجدالحرام قبله قطعی به نام کعبه داشته، آب وضوی آن از زمزم بوده، نماز روی سنگ مرمر اقامه‌شده، پیش‌نماز آن حافظ قرآن بوده، جمعیت زیادی نیز در آن حضورداشته و بیشتر حاضران در صفوف آن سرمایه‌داران هستند؛ اما مشکل این نماز این است که هیچ خاصیتی برای آل سعود ندارد.

قرائتی با تأکید بر اینکه نماز بدون ولایت پوچ و ناقص است عنوان کرد: نماز مسجد‌الحرام به دلیل اینکه «ولایت» در آن وجود ندارد؛ بدون خاصیت است.

وی با اشاره به خباثت حکومت آل سعود در قبال همه مسلمانان تصریح کرد: حتی ممکن است که جمعه این هفته، ائمه جمعه عربستان سعودی از روی خباثت، اشاره‌ای به فاجعه منا نکنند.

رئیس ستاد اقامه نماز با اشاره به بیانات امام خامنه‌ای و تأثیرات آن در ادبیات آل سعود خاطرنشان کرد: اگر موضع‌گیری محکم مقام معظم رهبری نبود؛ معلوم نمی‌شد که جنازه حجاج ما را به کشورمان بدهند.

به گزارش تسنیم؛ این مجلس ترحیم از سوی نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان، فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) این استان و استاندار سمنان برگزار شد.

منبع: تسنیم


۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 17]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن