تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):قرآنى كه بر پيامبر نازل شد... عزتى است كه هوادارانش شكست نمى خورند... .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815550827




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

علت مخالفت با حضور روسیه، هراس از نابودی تکفیری هاست


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: علت مخالفت با حضور روسیه، هراس از نابودی تکفیری هاست


کارشناس مسائل سیاسی خاورمیانه اظهار کرد علت اصلی ابراز نگرانی امریکا و متحدانش از مبارزه روسیه با تروریست ها، هراس آنها از شکست طرح هایشان در منطقه است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، حسن لاسجردی در برنامه پیشخوان عصر یکشنبه، گفت: غربی ها به شدت از تغییر موازنه قدرت در منطقه بیمناک اند.
این کارشناس مسائل سیاسی خاورمیانه با اشاره به حملات اخیر روسیه علیه مواضع تروریست ها در سوریه گفت: روسیه به دنبال تثبیت نقش خود در سرنوشت سوریه است و از سوی دیگر، می خواهد تهدید تروریست ها علیه خود را نیز از بین ببرد.

لاسجردی با بیان اینکه روس ها از مدت ها پیش ارسال تجهیزات و مقدمات لجستیکی را در سوریه انجام می دهند، افزود: حمایت روسیه از دولت سوریه موضوع جدیدی نیست و فقط حملات مستقیم هوایی از دو روز پیش آغاز شده است.

کارشناس مسائل سیاسی درباره علت مخالف امریکا و متحدان غربی اش با حضور روسیه در سوریه گفت: آنها از برهم خوردن موازنه قدرت به ضرر خود بیم دارند و می دانند که اگر موفقیت های روسیه افزایش یابد، پایگاه های قدرت، نفوذ و اهرم های فشار آنها در منطقه به شدت تضعیف می شود.



لاسجردی اضافه کرد: از سوی دیگر، روس ها می خواهند برای احیا سلطه و نفوذ جهانی خود، به ویژه در منطقه خاورمیانه پایگاهی داشته باشند و سوریه بهترین موقعیت را در این زمینه دارد.

کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه ائتلاف جدید بر محور مبارزه واقعی با تروریست ها استوار است، افزود: کشورهایی که به ائتلاف قبلی و نمایشی مبارزه با داعش پیوسته بودند، در بوجود آوردن این گروه تروریستی سهیم بودند و اکنون می ترسند طرح ها و نقشه هایی که برپایه وجود داعش در نظر گرفته بودند، شکست بخورد.

لاسجردی افزود: یکی از علل مخالفت امریکا و ترکیه و سایر غربی ها با حملات روسیه علیه داعش این است که با نابودی تروریست ها در سوریه، تمام نقشه ها و طرح های آنها نابود می شود.



در ادامه این برنامه، سعدالله زارعی اظهار کرد: امریکا و متحدانش در ائتلاف به اصطلاح ضد داعش، مدتهاست که بدون اجازه دولت سوریه در این کشور حمله هوایی انجام می دهند و درباره آن به هیچ کس هم پاسخگو نیستند.
این کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: کشوری که خودش بدون مجوز در کشور دیگری حملات نظامی انجام می دهد، چگونه می تواند با اقدام قانونی و هماهنگ شده کشور دیگر مخالفت کند؟ به نظر می رسد که امریکا با هراقدامی که منافع و طرح های امریکا را لحاظ نکند، مخالف است.

زارعی درباره اینکه آیا با درخواست دولت عراق، روسیه دامنه مبارزه با داعش را به خاک عراق نیز تعمیم می دهد، اظهار کرد: دولت عراق تاکنون بطور رسمی چنین درخواستی ارائه نکرده است، اما به ائتلاف جدید ملحق شده و در مبارزه با داعش، از نظر ارائه اطلاعات همکاری می کند.
 


یک شنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 7]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن