تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):به خداوند امیدوار باش، امیدی که تو را بر انجام معصیتش جرات نبخشد و از خداو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815594994




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جان بولتون با ابراز خشم نسبت به برجام: کری استعفا دهد


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: جان بولتون با ابراز خشم نسبت به برجام: کری استعفا دهد
نماینده پیشین آمریکا در سازمان گفت که وزیر امور خارجه کشورش باید بعد از توافق هسته‌ای استعفا دهد.
به گزارش نامه نیوز به نقل از پایگاه خبری واشنگتن اگزمینر، جان بولتون نماینده پیشین آمریکا در سازمان ملل که یکی از تندروترین اعضای حزب جمهوری‌خواه است روز شنبه در سخنرانی در یک نشست در بنیاد آمریکای جوان به انتقاد از توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 پرداخت و گفت که جان کری وزیر امورخارجه آمریکا باید به دلیل پذیرفتن این توافق از سمت خود کناره گیری کند.


بولتون با ابراز خشم خود نسبت به توافق هسته‌ای گفت: بهترین چیزی که می‌توانیم آرزو کنیم این است که جهان برای 16 ماه آینده ( تا پایان دوران ریاست جمهوری باراک اوباما) به خواب رود چون هیچ چیز بهتر نخواهد شد. اوضاع تاکنون به میزان قابل توجهی به ضرر ما شده است و تا وقتی رئیس جمهور بعدی سوگند یاد کند، وضعیت همین طور به ضرر ما خواهد ماند.

وی با تکیه بر ادعای بی اساس غرب و آمریکا مبنی بر تلاش ایران برای دستیابی به ظرفیت تولید سلاح هسته‌ای در اظهاراتی خصمانه گفت: تنها دو گزینه احتمالی پس از توافق هسته‌ای وجود دارد؛ یا ایران به سلاح هسته‌ای دست پیدا می‌کند یا کسی در منطقه با پیش دستی اقدام نظامی انجام خواهد داد.

نماینده پیشین آمریکا در سازمان ملل در ادامه اظهارات خصمانه خود مدعی شد: من شخصا معتقد بودم که ایران با مذاکره از برنامه تسلیحات هسته‌ای خود دست نمی‌کشد و تنها گزینه جایگزین اقدام نظامی است، امیدوار بودم که اسراییل این کار را انجام دهد چرا که مشخص بود دولت اوباما چنین کاری را انجام نخواهد داد.

به گزارش ایسنا، جمهوری خواهان آمریکا که از آغاز مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 همواره علیه سیاست‌های باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در این مذاکرات انتقاد می‌کردند، از زمان حصول توافق هسته‌ای نیز با ابراز مخالفت خود تلاش می‌کنند مانع از اجرای توافق شوند یا دست کم آن را تضعیف کنند.

مخالفان توافق هسته‌ای مدعی‌اند، این توافق نه تنها مانع از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای نمی‌شود بلکه به برنامه هسته‌ای ایران مشروعیت می‌دهد. این در حالی است که مقامات ایران همواره با رد این ادعاها تاکید می‌کنند که فعالیت‌های هسته‌ای این کشور ماهیت کاملا صلح آمیز دارد و تهران هیچ گاه به دنبال دستیابی به بمب نبوده و نخواهد بود.

ایران تاکید می‌کند تسلیحات هسته‌ای در دکترین دفاعی ایران هیچ جایی ندارد.

بنبامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز که از مخالفان سرسخت این توافق بوده است، اخیرا در یک گفت‌وگو با شبکه‌ فاکس نیوز دراظهاراتی جدید گفت که جنگ وی علیه توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 پایان یافته و آماده است تا با دولت اوباما درباره ی روز بعد از توافق و در خصوص ارتقاء ظرفیت‌های دفاعی و تهاجمی ارتش اسراییل رایزنی کند.

مخالفت‌های نتانیاهو با توافق هسته‌ای و اختلافات دولت اوباما و رژیم صهیونیستی بر سر این مساله موجب شده تا روابط واشنگتن و تل آویو تحت تاثیر قرار گیرد و به پایین ترین سطح خود برسد.



منبع: ایسنا


۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 44]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن