تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):گريه مؤمن از (درون) دل اوست و گريه منافق از (ظاهر و) سرش.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821177776




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هشدار نسبت به بروز سالمندي زودرس در ميان بانوان/ لزوم مناسب سازي شهرها براي تردد آسان سالمندان


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۲ مهر ۱۳۹۴ (۱۱:۸ق.ظ)
معاون امور بانوان رئيس جمهوري مطرح کرد: هشدار نسبت به بروز سالمندي زودرس در ميان بانوان/ لزوم مناسب سازي شهرها براي تردد آسان سالمندان موج - معاون امور زنان رياست جمهوري گفت: در حال حاضر سن سالمندي در ميان زنان دو سال کاهش يافته و اين سن در ميان قشر سالمند از 60 سال به 58 سال رسيده است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج، شهيندخت مولاوردي در نشست بررسي وضعيت سالمندي زنان با بيان اين مطلب تصريح کرد: با توجه به اين موضوع که نگهداري زنان سالمند در خانواده ها با دشواري بيشتري نسبت به نگهداري مردان در خانه همراه است اکنون شاهد رها شدن تعداد بيشتري از سالمندان زن در مراکز نگهداري هستيم.
وي افزود: زنان مسن متاسفانه ديرتر از مردان با شرايط همسو شده و همين موضوع سبب مي شود خانواده ها آنها را ترک کنند.
معاون امور زنان رياست جمهوري به ارائه آماري از تعداد زنان سالمندي که همسر آنها فوت شده است، خاطر نشان کرد: بر اساس آمار در سال 1335 در مقابل هر 100 زن 150 مرد زندگي مي کردند که همسران آنها فوت شده بودند اما اين آمار در سال 1390 به 96 مرد در مقابل 100 زن رسيده است.
مولاوردي با اشاره به تدوين لايحه سالمندان از سوي سازمان بهزيستي کشور اظهار کرد: طي صحبت هايي که با وزير رفاه صورت گرفته اين مقام مسئول اعلام آمادگي کرده که لايحه مرتبط با سالمندان را در شوراي عالي رفاه مطرح و به تصويب برساند.
وي در خصوص اقدامات صورت گرفته شده در رابطه با ماده 27 قانون برنامه توسعه اذعان کرد: بر اساس اين ماده بايد براي زنان سالمند و همچنين بيمه زنان خانه دار برنامه ريزي مي شد اما تاکنون اين اقدام صورت گرفته نشده است.
معاون امور زنان رياست جمهوري با تاکيد بر اين که بايد در حوزه زنان کارگروه ويژه اي متشکل از تمام نهادهاي مرتبط با امور اين قشر تشکيل شود، گفت: در حال حاضر دو کارگروه حمايت اجتماعي از زنان سرپرست خانوار و همچنين کارگروه حمايت از زنان بهبود يافته راه اندازي شده و لازم است در آينده نزديک کارگروه ديگري در خصوص زنان سالمند نيز تشکيل شود.
مولاوردي خواستار مناسب سازي شهرها براي تردد آسان تر سالمندان شد و بيان کرد: شهرداري هاي سراسر کشور بايد هر چه سريعتر مقدمات مناسب سازي در شهرها را فراهم کنند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن