تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه سفره پهن مى‏شود، چهار هزار فرشته در اطراف آن گرد مى‏آيند. چون بنده بگويد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798482146




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شرط بهبود روابطه با آمریکا از زبان کری/ «مصباح» را پس می‌گیریم/انتقاد زیرپوستی اجتماعی با ریش داعشی |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: شرط بهبود روابطه با آمریکا از زبان کری/ «مصباح» را پس می‌گیریم/انتقاد زیرپوستی اجتماعی با ریش داعشی
ی‌شک مهم‌ترین خبر روز گذشته که بازتاب گسترده آن را در صفحه نخست روزنامه‌های امروز به وضوح می‌توان دید برگزاری نخستین جلسه دادگاه بابک زنجانی است. متهم معروف و میلیاردری که روز گذشته در نخستین جلسه دادگاهش به «فساد فی‌الارض» متهم شد و همین بزرگترین اتهامش موجب شد تا کلیدواژه مشترک تیتریک همه روزنامه‌های سیاسی امروز باشد.
کد خبر: ۵۳۶۴۱۱
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۹ - 04 October 2015


بی‌شک مهم‌ترین خبر روز گذشته که بازتاب گسترده آن را در صفحه نخست روزنامه‌های امروز به وضوح می‌توان دید برگزاری نخستین جلسه دادگاه بابک زنجانی است. متهم معروف و میلیاردری که روز گذشته در نخستین جلسه دادگاهش به «فساد فی‌الارض» متهم شد و همین بزرگترین اتهامش موجب شد تا کلیدواژه مشترک تیتریک همه روزنامه‌های سیاسی امروز باشد. با این تفاوت که اعتماد تیتر خود در خصوص زنجانی را به ««فساد فی‌الارض» اتهام میلیاردر نفتی» اختصاص داد و کیهان در صفحه نخستش درشت نوشت: «افساد فی‌الارض ‌اتهام دست‌پرورده اقتصادی کارگزاران».


به گزارش تابناک، به جز دادگاه بابک زنجانی روز گذشته اتفاقات مهم دیگری هم رخ داد. استقبال سران بلندپایه کشورمان از پیکر قربانیان فاجعه منا که روز گذشته اولین کاروان آن وارد کشور شد، سخنان مهم حسن روحانی در مراسم استقبال از پیکر حجاج جانباخته در منا و البته سخنان صریح سردار سرلشگر عزیز جعفری. روزنامه جوان از آن روزنامه‎‌هایی بود که حرف‌های فرمانده سپاه پاسداران را به تیتر یک خود بدل کرد. جوان در صفحه نخست خود نوشت: «آماده دستور انتقام‌» و از آمادگی سپاه برای استفاده از همه ظرفیت‌هایش برای انتقام گیری از سعودی‌ها سخن گفت. این روزنامه همچنین در صفحه نخست خود شرط بهبود راوابط با ایران را از زبان جان کری «حذف شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل» می‌داند و می‌نویسد: «روز شنبه در مصاحبه با بي‌بي سي گفت: «اميدوار است توافق اتمي با ايران به همكاري بيشتر در منطقه و جاهاي ديگر منجر شود و ما بتوانيم به نگراني‌هايي مثل نابودي سوريه يا آنچه در يمن مي‌گذرد، رسيدگي كنيم.» كري همچنين گفت: «توافق جامع اتمي با ايران توافقي تاريخي است و نقطه عطفي به شمار مي‌رود. فكر مي‌كنم همه مي‌توانند با تغيير لحن و كم كردن از شعار‌ها شروع كنند؛ اول از همه شعار مرگ بر امريكا و مرگ بر اسرائيل. داشتن نقشه‌اي براي نابودي اسرائيل به اين روند كمكي نمي‌كند. دوم، آنها بايد از ارسال مخفيانه سلاح از ايران به سوريه و لبنان كه تهديدي براي اسرائيل است دست بردارند. ارسال سلاح به ديگراني كه حاضر نيستند از قوانين و اصول بين‌الملل پيروي كنند را هم بايد متوقف كنند. گروه‌هايي كه فقط مي‌خواهند كشورها را بي‌ثبات كنند.» 


این روزنامه همچنین در صفحات سیاسی خود جسته و گریخته به ماجراهای اتفاق افتاده در نیویورک انتقاد می‌کند و «دست دادن اتفاقی با اوباما را عذر بدتر از گناه می‌داند» یا از حمایت سایت آیت‌الله هاشمی از دست دادن ظریف و اوباما انتقاد می‌کند. این روزنامه همچنین در سرمقاله خود با عنوان «حقوق بشر یا شر» با اشاره به صحبت‌های معاون رئیس جمهور در امور زنان در خصوص تغییر در قانون خروج همسر از کشور این دست بحث‌ها را خوراکی خوب برای رسانه‌های بیگانه و شخص احمد شهید می‌داند و پس از آن از سکوت فعالان حقوق بشری چون مهرانگیز کار، شیرین عبادی و امیرارجمند در قبال فاجعه منا انتقاد می‌کند.


روز نامه شرق امروز در صفحه تاریخ سیاسی خود به مناسب نو و ششمین سال تولد دکتر فاطمی گفت‌وگوی مفصلی با مهدی عبدخدایی انجام داده است. گفت‌وگویی که در آن جزئیات ترور دکترفاطمی به دست عبدخدایی را چنین می‌خوانیم: «سنم کم بود و شرایطم طوری بود که کلت در جیبم جای نمی‌گرفت، به همین دلیل یک جیب با چلوار دوختند و اسلحه را در آن جا دادند. قرار شد در این کار آقای گل‌دوست هم برای خبر بردن همراه من باشد. من فقط یک اسلحه داشتم. همراه آقای گل‌دوست با اتوبوس آمدیم تا شمیران و از شمیران هم به دربند و سر قبر ظهیرالدوله رفتیم. آقای نیک‌پورنائینی، همراه دکتر فاطمی بود.


در همان حال من آمدم بالای قبر محمد مسعود روزنامه‌نگار ایستادم. دسته‌گلی روی قبر مسعود گذاشته بودند.  نیک‌پورنائینی به من گفت: بچه بیا پایین. من آمدم پایین. آرام اسلحه را کشیدم و به طرف دکتر فاطمی گرفتم و ماشه را چکاندم. این ماجرا در ۲۶ بهمن سال ۱۳۳۰ ساعت سه یا سه‌ونیم بعدازظهر اتفاق افتاد. فقط یک گلوله شلیک کردم و اسلحه را انداختم زمین و آمدم کنار. جمعیت از هم پاشید؛ با صدای گلوله، یک عده فرار کردند و من ناظر جریان بودم. آن لحظه کسی هم نیامد مرا دستگیر کند. یک جگرکی بود توی تجریش به اسم عباس گودرزی -که چندی قبل فوت کرد- وقتی دید اسلحه روی قبر محمد مسعود افتاده، خم شد اسلحه را بردارد، در همان وضعیت بود که مردم ریختند سر او. عباس گودرزی را دو روز بازداشت کردند. درحالی‌که مردم داشتند او را می‌زدند، من شروع کردم به تکبیر گفتن. جمعیت برگشت به سمت من و شروع به زدن من کردند. من فریاد می‌زدم: الله‌اکبر، الله‌اکبر، الاسلام یعلو و لایعلی علیه. وقتی من این شعارها را دادم آنهایی که سر قبر مسعود بودند، متوجه شدند این تیراندازی از طرف من بود. آنها مرا کتک می‌زدند و من الله‌اکبر می‌گفتم. خیلی از دماغ من خون آمد تا پاسبان‌ها ریختند و مرا روی دست بلند کردند و از میان جمعیت بیرون کشیدند و به کلانتری شمیران بردند.متأسفانه در آن زمان آقایان اخلاق مطبوعاتی هم نداشتند؛ پدر من از آن واقعه بی‌خبر بود، فردای این حادثه روزنامه «باختر امروز» در مقاله‌ای پدر من را به عنوان جاسوس انگلیس جلوه داد.»


این روزنامه همچنین در صفحه آی‌تی خود از بازپس‌گیری ماهواره مصباح از ایتالیایی‌ها چنین می‌نویسد «رئیس سازمان فضایی ایران از مذاکره با ایتالیا برای بازپس‌گیری ماهواره ایرانی مصباح که در این کشور بلوکه شده است، خبر می‌دهد. ماهواره مصباح اولین پروژه ایران برای ساخت ماهواره پس از انقلاب بود. این پروژه پس از توقفی ۱۸ساله در برنامه فضایی ایران که در سال ۱۳۵۶ با ماهواره زهره آغاز و پس از انقلاب متوقف شده بود، در سال ۱۳۷۵ توسط سازمان‎ ‎پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران (وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری) آغاز شد. وزارت ارتباطات و یک شرکت ایتالیایی در ۱۳۷۷ در این پروژه مشارکت کردند. موافقت‌نامه ساخت ماهواره مصباح در سال ۱۳۷۶ میان وزارتخانه‌های علوم و ارتباطات به امضا رسید و ساخت نمونه آزمایشگاهی این ماهواره در سال‌های ۱۳۷۸ تا ۱۳۸۰ با همکاری سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران و مرکز تحقیقات مخابرات انجام شد. ساخت مدل مهندسی و فضایی ماهواره مصباح نیز با همکاری یک شرکت ایتالیایی توسط نیروهای متخصص داخلی انجام شده ‌است. درنهایت ماهواره مصباح در ۱۲ مرداد ۱۳۸۴ در مراسمی با حضور سیداحمد معتمدی، وزیر ارتباطات وقت، رونمایی و اعلام شد در تابستان به فضا فرستاده خواهد شد. اما ماهواره مصباح نیز مانند ماهواره زهره هنوز به فضا پرتاب نشده و سرنوشت مبهمی دارد و با آنکه بیش از ١٤ سال از طراحی و ساخت مدل زمینی آن می‌گذرد، هنوز مشخص نیست چه زمانی به فضا پرتاپ می‌شود. در آن زمان هزینه راه‌اندازی ماهواره مصباح ۱۰ میلیارد تومان اعلام شد. حال محسن بهرامی در نشست خبری‌ای که هم‌زمان با آغاز هفته جهانی فضا برگزار شد، می‌گوید: به علت تحریم‌ها، ماهواره ایرانی مصباح از سه سال گذشته تاکنون در مصادره ایتالیا قرار دارد که در حال مذاکره برای بازپس‌گیری این ماهواره هستیم. به گفته او، قرار بود ماهواره مصباح ابتدا توسط روس‌ها و سپس توسط هندی‌ها به فضا پرتاب شود، اما به دلیل شرایط تحریم این اتفاق نیفتاد، اما در صورت بازپس‌گیری این ماهواره و آماده‌شدن نهایی، برای پرتاب آن مذاکرات خود را به صورت مجدد با کشورهایی که امکان پرتاب ماهواره را دارند مانند روسیه و هند، پی خواهیم گرفت.»


در صفحه دیگری از این روزنامه در گزارشی به قلم معصومه اصغری درباره یک مدل ریش که این روزها مد شده چنین می‌خوانیم: «فیلم بالای ١٨ سال است. مردی با لباسی نارنجی زانو زده و سر بریده می‌شود و او که ایستاده با افتخار چاقو را با ریش خود پاک می‌کند. در فیلمی دیگر زنی را آتش می‌زنند و مرد با دستی به ریش بلندش ذکری را می‌گوید که زیرنویس می‌شود. این فیلمی از وحشی‌‌گری افراد گروهی تروریستی موسوم به داعش است که در کشورهای همسایه ما اتفاق افتاده و در رسانه‌ها منتشر می‌شود، اما چه می‌شود اگر در سطح شهر خودمان افرادی را با همان شکل و شمایل ببینیم؛ افرادی با ریش بلند و به‌هم‌ریخته و موی کوتاه‌شده که چهره‌ای خشن را از خود به نمایش می‌گذارند. فارغ از حرف‌های این جوانان، نظرات کارشناسان درباره این رفتار پسران جوان متفاوت است، اما بیشتر آنها نوعی اعتراض به شرایط اجتماعی را عنوان می‌کنند و اینکه تعداد کمی از آنها به دنبال مد و تبعیت از دیگران، این مدل از ریش را انتخاب کرده‌اند. مصطفی اقلیما، جامعه‌شناس، تأکید دارد نباید به این رفتار جوانان خرده گرفت؛ چرا‌که این رفتار هم همانند بسیاری از رفتارهای اجتماعی و مدگرایی آنان در دوره‌ای از زمان وجود دارد و خیلی زود تغییر می‌کند. او معتقد است کمبودهای جوانان در جامعه بسیار زیاد و متنوع است و آنها برای جبران بسیاری از آنها ترجیح می‌دهند این رفتارها را داشته باشند تا انتقادشان را نشان دهند. او در‌عین‌حال می‌گوید: ممکن است بسیاری از جوانان در مناطق جنوبی تهران یا حتی از میان اراذل و اوباش با گذاشتن این نوع ریش قصد همسان‌سازی خود با گروه‌هایی در جامعه را داشته باشند یا ‌بخواهند نوعی ترس و رعب را در مخاطب خود ایجاد کنند. اقلیما می‌گوید این مدل ریش همراه با رفتارهای خشن بیشتر در محله‌های پرآسیب جنوب تهران دیده می‌شود و دلایل و مدل رفتار جوانان مرفه جامعه که از این مدل ریش استفاده می‌کنند، کاملا متفاوت است. این مدل ریش برای جوانان مرفه نوعی آرایش صورت مثل ابرو‌برداشتن است و به دنبال جذب مخاطب هستند. »
















این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 83]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن