تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر چیز دارای سیماست، سیمای دین شما نماز است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820814044




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ادامه درگيري ها بين طالبان و نيروهاي دولتي افغانستان


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۲ مهر ۱۳۹۴ (۸:۰ق.ظ)
ادامه درگيري ها بين طالبان و نيروهاي دولتي افغانستان موج - خبرها از ادامه درگيري ها ميان نيروهاي دولتي افغانستان با شبه نظاميان طالبان حکايت مي کند.
به گزارش خبرنگار بين الملل خبرگزاري موج به نقل از شينهوا، در حالي که نيروهاي دولتي افغانستان مشغول عمليات پاکسازي شهر قندوز، پايتخت ولايت قندوز در 250 کيلومتري شمال کابل هستند، شبه نظاميان طالبان حمله به ولاياتي مانند بغلان، تخار، بدخشان و جوزجان را طي چند روز گذشته در دستور کار خود قرار داده اند.
با توجه به گزارش رسانه ها، شبه نظاميان طالبان موفقيت هايي در حمله به ولايات مختلف به دست مي آورند که بلافاصله توسط نيروهاي دولتي بازپس گرفته مي شود.
ستيزه جويان طالبان تلاش مي کنند که ارتباط جاده بغلان به ولايت قندوز را قطع کنند و در دسترسي اين دو منطقه به يکديگر خلل ايجاد کنند.
به گفته پليس طالبان درگيري هاي اخير در ولايت قندوز در حال حاضر نيز به صورت پراکنده ادامه دارد که به کشته شدن تعداد زيادي از نيروهاي طالبان، نظاميان افغانستان و غيرنظاميان منجر شده است.
به گفته پليس، طي عمليات اخير نيروهاي دولتي عليه طالبان براي بازپس گيري منطقه اي استراتژيک در نزديکي مرز تاجيکستان، 28 نفر از جمله 24 شبه نظامي کشته شده اند.
عبد حافظ، يکي از مقامات پليس مناطق درگير تصريح کرده است: روز شنبه (11 مهر)، نيروهاي شبه نظامي طالبان به پست هاي بازرسي امنيتي در درزاب، خمآب و مناطق منگجت حمله کردند که با واکنش شديد نيروهاي دولتي مواجه شدند.
پليس اعلام کرده است در اين درگيري ها 24 شبه نظامي و 4 نفر از نيروهاي دولتي افغانستان جان خود را از دست دادند.
مقام پليس افغانستان اضافه کرده است: در حال حاضر درگيري هاي خونين ميان نيروهاي امنيتي و شبه نظاميان طالبان در ولسوالي خواجه غار ولايت تخار ولسوالي وردوج و و بهارک در بدخشان ادامه دارد.
به گفته پليس افغانستان، نيروهاي امنيتي تلفات زيادي بر شبه نظاميان طالبان وارد کرده و 50 مخالف مسلح دولت در ولسوالي بهارک از اوايل روز شنبه (11 مهر)، کشته شده اند.
مهم اينکه؛ هزاران نفر از شهروندان عادي افغانستان نيز با به دست گرفتن اسلحه به نيروهاي دولتي عليه طالبان پيوسته اند.
بر اساس اخبار منتشره از افغانستان، هفته گذشته ستيزه جويان طالبان موفق شدند بخش هايي از شهر قندوز را طي يک حمله غافلگيرانه به تصرف خود درآورند که توسط نيروهاي دولتي افغانستان بازپس گرفته شد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن