تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سه چيز است كه هر كس نداشته باشد نه از من است و نه از خداى عزّوجلّ. عرض شد: اى ر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821260475




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بازنگري در ضوابط توليد آبليمو اجتناب ناپذير است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۱ مهر ۱۳۹۴ (۱۸:۳۲ب.ظ)
بازنگري در ضوابط توليد آبليمو اجتناب ناپذير است موج - مدير کل آزمايشگاه‌هاي مرجع سازمان غذا و دارو، در خصوص ابليمو هاي موجود در بازار مطالبي را بيان نمود.
به گزارش خبرگزاي موج،مدير کل آزمايشگاه‌هاي مرجع سازمان غذا و دارو، به خبرنگار ايفدونا - Ifdona گفت: ابليمو فراورده ايست که از آبگيري ميوه ليمو ترش بدست آمده و با همين عنوان نيز بسته بندي مي‌شود لذا بايد با همين ترکيب بسته بندي شده، وارد سطح عرضه گردد
وي افزود: هرگونه تغيير در ماهيت آن يا افزودن مواد ديگر به اين آب ليموي طبيعي مي‌تواند فراورده را تا سطح تقلب يا عدم انطباق بر چسب با محتوي فراورده نزول دهد.
حسين رستگار با بيان اينکه بررسي شاخص‌هاي ايمني در ابليمو نيز مانند آبميوه قواعدي دارد که طي مراحلي مي‌تواند کارشناسان را به نتيجه برساند که کدام ابليمو طبيعي و کدام يک از انواع آن‌ها فرمولاسيون هست تصريح کرد: بررسي گزارش‌ها مکرر از عدم تطابق بين ترکيبي‌ات محتوي و مطالب درج شده دربرچسبهاي آبليموي طبيعي، ضرورت بازنگري در ضوابط توليد ابليمو توسط کارشناسان سازمان غذا و دارو و سازمان ملي استاندارد را اجتناب ناپذير مي‌نماياند.
وي همچنين اضافه کرد: بايد اساس و معيار توليد آب ليموهاي طبيعي و فرمولاسيون را از يکديگر تفکيک نمود و درصورتي‌که انواع فرمولاسيون آن موجب تهديد شاخص‌هاي سلامت مي‌گردد آن‌ها را به عنوان تقلب در توليد محسوب نمود.
اين مقام مسئول در سازمان غذا و دارو براي راهنمايي بيشتر مردم در هنگام خريد پيشنهادي نيز ارائه داد و اظهار داشت: با تعبيه برچسب رنگي، آبليموي طبيعي متمايز از انواع فرمولاسيون آن خواهد شد و مردم به راحتي مي‌توانند ابليموي طبيعي را از فرمولاسيون شناسايي کنند.
رستگار با اشاره به اينکه در حال حاضر تنها معيارهاي توليد، به ابليموهاي طبيعي اختصاص دارد و براي نوع فرمولاسيون آن‌ها هيچ ظابطه اي تصويب نشده است تاکيد نمود: در حال حاضر به هر نوع ديگري از ابليمو به‌جز طبيعي مي‌توان عنوان تقلبي اطلاق کرد و به دليل عدم انطباق بر چسب فراورده با محتوي، آنرا مورد نقد کارشناسان قرار داده، دستور جمع آوري آن‌ها از سطح عرضه را صادر نمود.
مدير کل آزمايشگاه‌هاي مرجع سازمان غذا و دارو درپايان سخنانش خاطر نشان نمود: همان‌طوري که در ضوابط مربوط به آبميوها، بين انواع طبيعي آن‌ها و مثلاً نوع نکتارشان تفاوت وجود دارد بايد ضمن بازنگري در ضوابط ابليموهاي طبيعي، بين آن‌ها و انواع فرمولاسيون ابليموها نيز تفاوت قائل شد و برايشان تعيين ضوابط نمود.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 14]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن