تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):به راستى حكمتى كه در قلب منافق جا مى گيرد، در سينه اش بى قرارى مى كند تا از آن بي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821247594




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نقش مدیران مدارس در تحقق اهداف تعلیم و تربیت اجتناب ناپذیر است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: مدیر کل آموزش وپرورش استان کرمان بیان کرد: نقش مدیران مدارس در تحقق اهداف تعلیم و تربیت اجتناب ناپذیر است خبرگزاری پانا:مدیر کل آموزش وپرورش استان کرمان با بیان اینکه مدیران مدارس مهمترین نقش را در آموزش وپرورش دارند گفت: نقش مدیران مدارس در تحقق اهداف تعلیم و تربیت اجتناب ناپذیر است.
۱۳۹۴ سه شنبه ۷ مهر ساعت 08:44

خبرگزاری پانا+

   به گزارش خبرگزاری پانا،محمد محسن بیگی در جلسه مدیران مقاطع آموزشی شهرستان بم ضمن عرض تسلیت به مناسبت حادثه دلخراش منا اظهار داشت: با توجه به اینکه واحدهای مختلفی در آموزش وپرورش مشغول به کار هستند که همه در تعلیم وتربیت نقش دارند اما بعضی از آنها نقش پررنگ وکلیدی وحساس تری دارند.
وی ادامه داد: کسانی که در حوزه سیاست گذاری و در مدیرت کلان هستند در برنامه ریزی ها موثرند اما چون چهره به چهره با دانش آموزان نیستند ممکن است اثرات تربیتی آنها روی دانش آموزان زیاد نباشد ولی کسانی که رو در رو و چهره به چهره ی فرزندان ما هستند نقش تربیتی آنها خیلی اهمیت دارد.
محسن بیگی با بیان اینکه مدیران مدارس مهمترین نقش و رکن تعلیم وتربیت در آموزش وپرورش را دارند تصریح کرد: دانش آموزان ما مدیران مدارس را در مدرسه جانشین پدر و مادر خود می شناسند ضمن اینکه معلم در کلاس جایگاه و اهمیت خاصی دارد اما مدیر مدرسه را دانش آموزان طور دیگری می بینند.
این مقام مسئول بیان داشت: بچه ها بعضی از نکات تربیتی و اخلاقی را از مدیران مدارس می آموزند بنابراین نقش واهمیت شما در حوزه ای که بعنوان مدیر مدرسه هستید دارای اهمیت ویژه ای است.
مدیرکل آموزش وپرورش استان کرمان افزود: در همین راستا یکی از سیاست های جدی و مهم وزارت آموزش وپرورش ارتقاء مدیریت آموزشگاهی است زیرا اهداف تعلیم و تربیت در مدارس محقق می شود نه در ساختمان های در بسته و فضاهای اداری، لذا آمال و آرزوهای تعلیم وتربیت در مدرسه است که شما مدیران متولی آن می باشید.
محمد محسن بیگی بیان کرد: ما در نظام جمهوری اسلامی در مدرسه با اهدافی که این نظام ایجاد نموده انقلاب کردیم و نظامی را تغییر دادیم و اهدافی را برای نظام تعریف نموده ایم و این اهداف را در قالب یکسری اسناد تحت عنوان قانون اساسی، برنامه های پنج ساله، سیاست های کلی نظام در عرصه تعلیم وتربیت وآموزش وپرورش و... تنظیم نموده ایم.
وی گفت: هدف ما در نظام جمهوری اسلامی برای تربیت دانش آموزان فلسفه ای دنبال می شد و نیز هدف آموزش وپرورش رساندن بچه ها به کمال بوده است چون بچه ها یک فطرت واستعدادهای بالقوه ای دارند که ما باید آنها را شکوفا کنیم.
مدیر کل آموزش وپرورش استان کرمان بیان کرد: ما باید استعدادهای نهفته بچه ها را به فعلیت در آوریم، فطرت دانش آموزان ما خیرخواهی، خداگرایی و عدالت خواهی بوده است که ما باید ببینیم چقدر در این موارد و مسائل توانستیم این فطرت را در آنها شکوفا کنیم و در این زمینه معلمین بهترین و مهمترین الگوی دانش آموزان هستند . 
وی  در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بحث توانمندسازی معلمان اظهار داشت: ما در حوزه عزت مندی معلمان در قسمتی که مربوط به توانمندی معلمان است باید تلاش وکار کنیم تا به روز شویم زیرا فاصله ما با بچه ها خیلی زیاد شده است.
محمد محسن بیگی عنوان کرد: دانش آموزانی که امروز در اختیار ما هستند بزرگترین سرمایه های مردم وجامعه هستند و در حال حاضردر هیچ کجایی از دنیا منابع زیرزمینی و توانمندی های رو زمینی از جمله (راه، آب، برق، گاز و...) بعنوان توسعه به حساب نمی آیند همه عنوان دارند که منابع انسانی زیرساخت توسعه هر کشور می باشند.
این مقام مسئول بیان داشت: حساسیت خانواده ها نسبت به فرزندانشان به شدت افزایش یافته زیرا آنها سرمایه های خانواده ها هستند وقتی که این سرمایه ها در اختیار ما می باشند بطور مستقیم و غیر مستقیم فرزندان ما به حساب می آیند و ما باید در بحث تربیتی آنها حساسیت بیشتری داشته باشیم.
محسن بیگی توصیه کرد: مدیران مدارس باید کاملاً بر عملکرد وکار معلمین نظارت وتسلط داشته باشند و باید بدانند امروز معلمین ما در چه زمینه هایی ضعیف و در چه بعدی دچار مشکل هستند و نیاز به کمک داردند.
وی  با اشاره به آموزش غیرکلامی دانش آموزان افزود: بخش زیادی از آموزه های بچه های ما غیر کلامی است بطوریکه ساختار فیزیکی یک ساختمان تا بیان و لباس پوشیدن و برخورد ما و... نقش تربیتی و آموزشی دارد و موثر در آموزش می باشند و اگر کسی که بعنوان معلم سرکلاس می رود از جهت بیان مطالب ورعایت آداب اجتماعی دچار مشکل باشد بچه ها نه تنها درس مثبت نمی گیرند بلکه برعکس اثرات منفی می پذیرند.
مدیر کل آموزش وپرورش کرمان بیان داشت: ما نباید ارتباط عاطفی با بچه ها ومعلمین را فراموش کنیم زیرا بسیاری از مسائل را نمی توان در چهارچوب چارت سازمانی و اداری حل کرد اما در قالب روابط عاطفی و اخلاقی بسیاری از مسائل ومشکلات حل وفصل می شود.
وی افزود: در بعضی اوقات پرسیدن از حال یک دانش آموز اثری را می گذارد که ممکن است زندگی آن فرد را زیر رو کند و همچنین در بعضی از وقتها در کنار چشم پوشی از بعضی عیوب که همه به آن سفارش شده ایم ممکن است اثر تربیتی داشته باشد که تا پایان عمر فرد مسیرش عوض شود.
محمد محسن بیگی بیان داشت: هیچ کسی به تنهایی هیچ کاری را نمی تواند انجام دهد چه برسد به تعلیم وتربیت که سخت ترین کار بشریت است علی الخصوص تربیت، چون خداوند متعال خودش تربیت را به عهده گرفته است و افرادی را بعنوان برگزیده خاص فرستاده که این کار را انجام دهند.
وی  اظهار داشت: ما بعنوان مربی می توانیم در شکل دهی روح و روان بچه ها در جهات مثبت ومنفی موثر باشیم لذا شما باید در حوزه مدیریتی خود تلاش کنید که حضور والدین را درمدرسه پررنگ کنید به جهت هماهنگی اهداف تربیتی نه فقط برای کمک مادی که این فرع بر قضیه است.
مدیر کل آموزش وپرورش استان کرمان درپایان عنوان کرد: اگر ما در مدرسه یک هدف تربیتی و والدین در منزل هدف دیگری را تنظیم کنند بچه ها دچار تضاد می شوند، ارکان تعلیم و تربیت را باید با هم هماهنگ و همسو کنیم و در حوزه کاری خودمان از همه دستگاه ها و همه افراد برای کمک به تعلیم وتربیت استفاده کنیم.


 













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 13]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن