تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرگز زمين باقى نمى ماند مگر آن كه در آن دانشمندى وجود دارد كه حق را از باطل مى شن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814694280




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استان مرکزي يک الگو در اجراي برنامه تحول سلامت در کشور


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۱ مهر ۱۳۹۴ (۱۴:۳۸ب.ظ)
استان مرکزي يک الگو در اجراي برنامه تحول سلامت در کشور موج - قائم مقام وزير و معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي در بازديد از طرح‌هاي عمراني حوزه سلامت در استان مرکزي گفت: با اجراي اين برنامه و عملکرد خوب مديريت استان خوشبختانه هم اکنون استان مرکزي به عنوان يک الگو در اجراي برنامه تحول نظام سلامت در کشور مطرح است.
به گزارش خبرگزاري موج، ايرج حريرچي با بيان اين مطلب گفت: 35 هزار و 500 پروژه نيمه تمام عمراني حوزه بهداشت و درمان کشور امروز براي تکميل و راه اندازي چشم انتظار تأمين اعتبارات هستند.
وي افزود: براي تکميل پروژه‌هاي نيمه تمام درماني کشور به اعتباري بالغ بر 600 هزار ميليارد ريال نياز است.
حريرچي با بيان اين که دولت با منابع مالي محدود در اختيار نمي‌تواند زمينه اجراي سريع اين پروژه‌ها را در کشور فراهم کند، اظهار کرد: براي تسريع در روند عمليات ساخت بيمارستان‌ها و مراکز درماني نيمه کاره شهري و روستايي نيازمند مشارکت خيرين، بخش خصوصي و تشکل‌هاي مردم نهاد هستيم.
قائم مقام وزير و معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي با تاکيد بر ضرورت تسريع در روند ساخت بيمارستان جديد وليعصر اراک با توجه به مشکلات پيش روي اين مرکز درماني ادامه داد: ميانگين اجراي پروژه‌هاي عمراني بالاي 10 هزار مترمربع در حوزه بهداشت و درمان در دولت قبل، هشت سال بود اين در حالي است که دولت يازدهم مي‌کوشد با وجود محدوديت منابع مالي، اين مدت را به سه سال کاهش دهد.
وي در ادامه به اجراي برنامه تحول نظام سلامت و مزاياي آن براي مردم اشاره کرد و گفت: وزارت بهداشت اين برنامه را از ارديبهشت ماه سال گذشته با هدف بهبود بخشي به کيفيت خدمات بهداشتي و درماني به مردم که از رسالت‌هاي اصلي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي است در کشور اجرايي نمود و توانست در مدت کوتاه اجراي اين برنامه موجبات رضايتمندي مردم در کاهش پرداخت‌ها را فراهم کند.
حريرچي در ادامه از استان مرکزي به عنوان يکي از استان‌هاي موفق در اجراي اين برنامه ياد کرد و افزود: قبل از اجراي اين برنامه استان مرکزي به عنوان يکي از استان‌هاي هميشه بدهکار به پرسنل و بخش‌هاي مرتبط با حوزه بهداشت و درمان مطرح بود اين در حالي است که با اجراي اين برنامه و عملکرد خوب مديريت استان خوشبختانه هم اکنون استان مرکزي به عنوان يک الگو در اجراي برنامه تحول نظام سلامت در کشور مطرح است.
قائم مقام وزير و معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي در اين سفر از مراکز درماني شهرهاي اراک، خنداب، ميلاجرد، کميجان، جاورسيان و ساروق بازديد کرد و با اظهار تأسف از نيمه تمام بودن پروژه بيمارستان خنداب به عنوان تنها بيمارستان اين شهر، گفت: جاي تأسف است شهرستان خنداب با وجود جمعيت بالا از داشتن زيرساخت‌هاي خدمات درماني مناسب درماني محروم است.
حريرچي با بيان اين که اين بيمارستان از سال 88 در دست ساخت است، افزود: بايد در تکميل و تجهيز اين پروژه سرعت بيشتري داده شود تا در آينده نزديک شاهد بهره برداري از آن باشيم.

توسعه خدمات دندانپزشکي سرپايي از طرح‌هاي جديد وزارت بهداشت
قائم مقام وزير و معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي همچنين در حاشيه بازديد از طرح‌هاي عمراني حوزه سلامت در استان مرکزي، گفت: متاسفانه از لحاظ شاخص دندان‌هاي کشيده و پوسيده در ميان جمعيت جوان و ميان‌سال کشور وضعيت خوبي نداريم.
حريرچي توسعه خدمات دندانپزشکي سرپايي در استان‌ها را از طرح‌هاي جديد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي در قالب برنامه تحول نظام سلامت عنوان کرد و افزود: با توجه به اين که 25 درصد پرداختي‌هاي مردم مربوط به خدمات دندانپزشکي است، دولت در تلاش است تا در قالب برنامه تحول نظام سلامت زمينه کاهش اين پرداخت‌ها را فراهم کند.
وي با بيان اين که گام نخست در اصلاحات دندانپزشکي، فرهنگ سازي و مراقبت‌هاي دهان و دندان براي کودکان است، افزود: اين اصلاحات به صورت تحت پوشش قرار دادن تمامي دانش آموزان دوره ابتدايي و بخش قابل توجهي از دانش آموزان دوره متوسطه اول با فلورايدتراپي و مراقبت‌هاي دندان نيش و معاينات دوره اي در حال اجراست.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن