تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):ما اهل بيت، وعده‏هاى خود را براى خودمان، بدهى و دِين حساب مى‏كنيم، چنانكه رسول اكر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815384260




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پرده اي ديگر از نمايش سياسي جمهوري خواهان با اهداف انتخاباتي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۱ مهر ۱۳۹۴ (۱۴:۳۳ب.ظ)
طرح غرامت 40 ميليارد دلاري؛ پرده اي ديگر از نمايش سياسي جمهوري خواهان با اهداف انتخاباتي موج - گروه بين الملل
علي رغم حضور اکثريت جمهوري خواه آمريکا بر کرسي هاي کنگره اين کشور، شکست سنگين آنها در خصوص توافق هسته اي موجب شده که تا کنون طرح هاي متنوعي را در تقابل با سياست هاي کاخ سفيد به کار گيرند.
بعد از آنکه طرح جنجالي رد توافق هسته اي در کنگره شکست خورد. جمهوري خواهان با اهداف انتخاباتي خود تلاش کردند تا فرماندهان ايالت هاي مختلف را بسيج کنند که همچنان فشار ناشي از تحريم ها را عليه ايران حفظ کنند. اوايل ماه سپتامبر بود که پانزده فرماندار آمريکايي از اعضاي حزب جمهوري‌خواه به رئيس‌جمهور اين کشور طي نامه اي اعلام کردند که بدون‌ توجه به سرنوشت تحريم‌هاي کشوري عليه ايران، تحريم‌هاي ايالتي کماکان پابرجا باقي خواهد ماند.
با اين وجود بسياري از کارشناسان و مقامات داخلي و خارجي معقتد بودند اين اقدام فرمانداران کاملا سياسي و با هدف سرپوش گذاشتن بر شکست هايشان بوده است.
اما تلاش جمهوري خواهان به اينجا ختم نشد و از چند روز گذشته برخي منابع خبري جهان از تلاش مجلس نمايندگان آمريکا براي تصويب لايحه‌اي درخصوص ممانعت از اجراي توافق هسته‌اي و دادن ميلياردها دلار دارايي‌هاي آزاد شده به ايران، خبر دادند.
روز پنجشنبه هفته گذشته مجلس نمايندگان اين کشور با 251 رأي موافق در برابر 173 رأي مخالف به طرحي رأي ‏مثبت داد كه به موجب آن باراك ‏اوباما رئيس‌جمهور امريكا پيش از هرگونه اقدامي براي برداشتن ‏تحريم‌ها، ابتدا بايد از محل دارايي‌هاي مسدود شده ايران در امريكا ‏‏40 ميليارد دلار به شهرونداني كه ‏مطابق ادعاهاي خود قرباني «تروريسم» ايران شده‏اند، غرامت پرداخت كند.
راي گيري در مجلس نمايندگان آمريکا در پي سخنراني «بنيامين نتانياهو» نخست وزير رژيم صهيونيستي در مجمع عمومي سازمان ملل متحد در محکوميت توافق هسته اي ايران انجام شد.
روزنامه آمريکايي «واشنگتن تايمز» در گزارشي به قلم «تام هارول» نوشت: «مجلس نمايندگان آمريکا نخستين گام را در تلاش براي کارشکني عليه توافق هسته اي ايران برداشت و طرح جديدي را تصويب کرد که بر اساس آن تا زماني که ايران ميلياردها دلار غرامت قربانيان تروريسم آمريکايي را نپردازد، اوباما حق ندارد تحريم ها عليه آن کشور را کاهش دهد.»
با اين وجود رويترز طي گزارشي نوشت: «اين طرح با موافقت جمهوريخواهان و با وجود مخالفت دموكرات‌هاي حامي اوباما ‏به تصويب رسيد، اما به نظر ‏مي‌رسد تنها يك رأي‌گيري نمادين باشد چون كاخ سفيد روز چهارشنبه با ‏انتشار بيانيه‌اي اعلام كرد، رئيس‌جمهور اوباما هر اقدامي را ‏كه موجب تضعيف توافق هسته‌اي شود ‏وتو خواهد كرد. ‏همچنين بعيد به نظر مي‌رسد كه اين طرح در مجلس سنا با اقبال روبه‌رو شود چرا كه سناتورهاي ‏دموكرات ماه گذشته توانستند رأي ‏كافي براي محافظت از اين توافق را به دست ‌آورند.»
از سوي ديگر در برنامه جامع اقدام مشترک تاکيد شده است که هرگونه بهانه گيري از سوي آمريکا و يا گروه 1+5 در اجراي اين برنامه، به منزله بازگشت ايران به مرحله قبل از اجراي توافق خواهد بود.
همانطور که پيش بيني مي شد جمهوري خواهان از هيچ تلاشي براي از بين بردن دستاورد هسته اي اوباما فرو نمي کاهند. با اين حال حتي اگر چنين طرح هايي تصويب و اجرايي شوند، دولت آمريکا در مقابل جامعه جهاني مقصر اصلي شناخته خواهد شد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 9]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن