تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):ردم دو گروه‏اند: دانشمند و دانش‏اندوز و در غير اين دو، خيرى نيست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805128356




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بم با تدبیر نیک دولت تدبیر و امید در تلالو سازندگی و توسعه روز افزون


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: بم با تدبیر نیک دولت تدبیر و امید در تلالو سازندگی و توسعه روز افزون خبرگزاری پانا:شهرستان بم با داغ سنگینی که از زلزله سال 82 بر سینه دارد، اکنون خیره به افق زیبا و مقاومی است که به برکت دستان سخاوتمند مردم و همت مسوولان بر لوح وجودش نگاشته شده است، آری بم، امروز مترادف با غم نیست بلکه بم به کارگاهی از سازندگی و بالندگی تبدیل شده است.
۱۳۹۴ شنبه ۱۱ مهر ساعت 09:32

خبرگزاری پانا+

 به گزارش خبرگزاری پانا به نقل از روابط عمومی استانداری کرمان ،بم امروز با تدبیر نیک دولت تدبیر و امید در تلالو سازندگی و توسعه روز افزون به جلوه گاه همت و مدیریت تبدیل شده تا بدانیم که با تکیه بر استواری همت و مدیریت جهادی می توان پیام آور رونق برای مردمانی خونگرم و مهربان شد. و این بار در ششم مهرماه، مردمان میهمان نواز شهرستان بم، میزبان استاندار کرمان بودند تا با حضور نماینده عالی دولت در استان کرمان فصل جدیدی از کتاب توسعه در این شهرستان رقم زده شود.
افتتاح مجتمع آبرسانی روستای سبزوئیه بم با حضور استاندار کرمان
علیرضا رزم حسینی در ابتدای سفر یک روزه به شهرستان بم فاز نخست مجتمع آبرسانی روستای سبزوئیه را با اعتبار 12 میلیارد ریال افتتاح کرد.
فرماندار بم در این آیین با اشاره به اینکه این طرح در سه فاز اجرایی می شود، گفت: فاز اول این طرح شامل احداث قسمتی از مخزن 500 متر مکعبی و اجرای خط انتقال به طول 3 هزار و 100 متر است که با اجرای آن، روستاهای سبزوئیه، خانه‌خاتون، نگور، دهخانی، پرمنوئیه، شمس‌آباد اولیا‌ و شمس‌آباد سفلی زیرپوشش قرار گرفتند.
رضا اشک با بیان اینکه این پروژه در مجموع به 62 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد، عنوان کرد:  در فاز دوم این پروژه به روستاهای اغچه، پابنه، فتح‌آباد و دکفن آبرسانی می‌شود و در فاز سوم پروژه نیز به روستاهای اسماعیل‌آباد، سعد‌آباد و محمود‌آباد آبرسانی می‌شود.
به گفته وی،  فاز دوم این پروژه در سال جاری و فاز سوم نیز در سال آینده اجرایی می‌شود.
افتتاح دبیرستان دخترانه الزهرا (س) بم با 13 میلیارد ریال اعتبار
در دومین گام توسعه ای در قالب سفر یک روزه به شهرستان بم، دبیرستان دخترانه الزهرا (س) در دو طبقه و با اعتباری بالغ بر 13 میلیارد ریال مورد بهره برداری قرار گرفت.
این واحد آموزشی با یک هزار و 303 متر مربع زیربنا شامل بخش آموزشی، سرایداری و سرویس بهداشتی است که توسط بنیاد خیریه مصلی‌نژاد احداث شده است که با راه اندازی آن زمینه اشتغال به تحصیل 134 دانش‌آموز در فضای مناسب آموزشی فراهم شد.
همچنین در این سفر سه پارک محله‌ای شهر بم به طور همزمان افتتاح شد که برای احداث آنها شش میلیارد و 500 میلیون ریال هزینه شده است.
در بخش دیگری از سفر استاندار کرمان به شهرستان بم روکش آسفالت اتوبان خلیج فارس بروات به طول سه هزار و 500 متر و با اعتباری بالغ بر دو  میلیارد ریال با اعتبار وزرات راه و ترابری افتتاح شد.
همچنین در این سفر، از روند اجرای پروژه شبکه داخلی گاز بم نیز بازدید شد.
فرماندار بم درباره روند اجرایی پروژه شبکه داخلی گاز بم گفت: اجرای این شبکه از طریق اعتبارات شرکت گاز از سال 89 آغاز شده و در سال 95 به پایان می‌رسد.
اشک افزود: تاکنون حدود 150 میلیارد ریال در این پروژه هزینه شده و برای تکمیل آن به 210 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
 وی با بیان اینکه تاکنون اجرای 60 کیلومتر شبکه داخلی انجام شده ابراز امیدواری کرد با تأمین اعتبار به موقع شاهد تکمیل پروژه گازرسانی شهر بم در زمان مقرر باشیم.
وی از پیشرفت 95 درصدی این طرح خبر داد و در مورد اجرای اجرای خط انتقال گاز ماهان - بم اضافه کرد: تاکنون اجرای سه قطعه به طول 158 کیلومتر و ایستگاه‌های پمپاژ با 500 میلیارد ریال اعتبار انجام شده و تکمیل این پروژه به 300 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.
احداث بزرگترین اطلس‌سنتر جنوب‌شرق در بم
بازدید از روند اجرایی احداث بزرگترین اطلس‌سنتر جنوب‌شرق کشور در بم با اعتبار 400 میلیارد ریال نیز از دیگر بخش های سفر یک روزه استاندار کرمان به شهرستان بم بود.
عملیات احداث مرکز تجاری اطلس‌سنتر بم که بزرگترین مجموعه تجاری در جنوب‌شرق کشور است از سال 84  آغاز شده و طبق برنامه زمانبندی شده در سال 95 به پایان می‌‌رسد.
تاکنون اجرای سفت‌کاری چهار طبقه واحد تجاری با 422 واحد و 28 هزار و 500 متر مربع زیربنا با اعتباری بالغ بر 400 میلیارد ریال انجام شده است.
  استاندار کرمان هزینه ساخت یک واحد آموزشی در بم را تقبل کرد
استاندار کرمان در ادامه با بیان اینکه از قبل در جریان وجود مدارس کانکسی در شهرستان بم بودم، گفت: با گزارشی که در ابتدای سفر در این زمینه داده شد، تصمیم گرفتم با هزینه شخصی دبستان سردار شهید ناصر فولادی را در این شهرستان احداث کنم.
زرم حسینی  افزود: دانش‌آموزان دبستان سه کلاسه پسرانه جابر‌بن‌حیان بم هم اکنون سال تحصیلی را در کلاس کانکسی آغاز کرده‌اند که با ساخت مدرسه از مزایای واحد آموزشی مقاوم بهره‌مند می‌شوند.
بازدید استاندار کرمان از پروژه آبرسانی شهرستان بم
استاندار کرمان در ادامه سفر به شهرستان بم از پروژه آبرسانی این شهرستان بازدید کرد.
مدیرعامل پروژه آبرسانی در حاشیه بازدید استاندار کرمان از این پروژه گفت: پروژه آبرسانی به شهرهای بم و بروات از سد نساء شامل سه فاز است که فاز نخست آن خطوط انتقال به طول 56 کیلومتر (17 کیومتر به قطر 1000 و 39 کیلومتر به قطر 1200 اینچ) را در بر می گیرد.
فرحبخش افزود: طول اجرایی این بخش 4.3 کیلومتر به قطر 1200 اینچ شامل ساخت، حمل، جوشکاری و اجراست که از مکان آبگیری تا تصفیه خانه هم اکنون در حال ساخت و پوشش است.
وی با اشاره به فاز دوم این طرح تصریح کرد: این فاز شامل مخزن ذخیره است ضمن آنکه مخزن ایستگاه پمپاژ به ظرفیت 5 هزار مترمکعب و مخزن تصفیه خانه به ظرفیت 10 هزار مترمکعب را انتقال می دهد.
 وی بیان کرد: فاز سوم طرح آبرسانی به شهرهای بم و بروات ایستگاه پمپاژ با 9 پمپ است که ظرفیت این پمپ ها 964 لیتر در ثانیه است.
 وی افزود: اعتبار کل این پروژه 300 میلیارد تومان است که تاکنون 30 میلیارد تومان هزینه شده و در صورت تخصیص 100 درصدی اعتبارات سال جاری، 240 میلیارد تومان دیگر اعتبار نیاز است.
افتتاح کشتارگاه صنعتی بم
کشتارگاه صنعتی بم که عملیات اجرایی آن سال 1386 و قبل از آن به طور غیر رسمی آغاز شده بود با وقفه ای 10 ساله با حضور استاندار کرمان در این شهرستان افتتاح شد.
 تکمیل کشتارگاه صنعتی شهرستان بم بعد از بازدید استاندار کرمان از روند اجرایی این طرح در اردیبهشت سال جاری شتاب گرفت؛ رویدادی که مشابه آن طی دو سال اخیر در بسیاری از طرح های بر زمین مانده در استان مشاهده شده است.
کشتارگاه صنعتی شهرستان بم امروز بعد از گذر سال ها با حمایت و پیگیری علیرضا رزم حسینی به دست وی بطور رسمی آغاز بکار کرد تا ظرفیتی دیگر از ظرفیت های بالقوه این دیار بالفعل شود.
ساکنان شهرستان های شرق استان کرمان شامل بم، نرماشیر، فهرج و ریگان تاکنون دام های سبک و سنگین خود را به روش سنتی کشتار می کردند و احداث کشتارگاه بم خدمتی موثر به شهرستان های شرقی استان کرمان به شمار می رود.
کشتارگاه بم قابلیت ذبح 100 راس دام سنگین و 500 راس دام سبک را در یک شیفت کاری دار و در حال حاضر 20 نفر در کشتارگاه صنعتی بم مشغول به کار هستند این در حالی است که این کشتارگاه می تواند برای 50 نفر اشتغالزایی کند.
وجود سردخانه در کنار کشتارگاه صنعتی بم به عنوان یک مزیت می تواند از انتشار بیماری های مشترک بین انسان و دام مانند تب کریمه کنگو جلوگیری کند با این وجود بازرسان دامپزشکی بم قبل و بعد کشتار، دام و گوشت را مورد معاینه قرار می دهند.
سال 95، سال رونق اقتصادی خواهد بود
استاندار کرمان گفت: سال آینده، سال رونق اقتصادی در کشور و استان کرمان خواهد بود.
علیرضا رزم حسینی در آیین افتتاح کشتارگاه صنعتی بم افزود: از سال آینده حضور سرمایه گذاران داخلی و خارجی در کشور و استان کرمان بیشتر خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه یکی از کارهای بسیار مهم هر کشور تغذیه سالم است گفت: بسیاری از بیماری هایی که انسان به آنها دچار می شود و هزینه های زیادی برای درمان آنها صرف می کند، به دلیل مصرف آب، نان و گوشت ناسالم است.
استاندار کرمان تصریح کرد: یکی از مباحث پیگیری شده در دولت تدبیر و امید، تدوین سند نان، گوشت و آب سالم است.
وی با اشاره به رونمایی سند نان سالم در شورای اداری استان کرمان تاکید کرد: تغذیه سالم موضوعی حاکمیتی است و باید همواره مد نظر باشد.
رزم حسینی افتتاح کشتارگاه صنعتی بم را یک اقدام خوب در شهر بم و منطقه شرق استان کرمان دانست و ادامه داد: اصناف مرتبط باید کمک کنند که چراغی که روشن شده، خاموش نشود.
وی گفت: چنانچه بهره برداران کشتارگاه به شکل درست عمل کنند می توان بسته بندی و صادرات گوشت به سایر استان ها را از این منطقه انجام داد.
   استان کرمان به یک قطب خودروسازی تبدیل می شود
استاندار کرمان گفت: تبدیل شدن استان کرمان به قطب کشاورزی و قطب مواد معدنی و صنعتی از جمله قطب خودروسازی از محورهای برنامه ششم توسعه کشور برای این استان است.
 علیرضا رزم حسینی پس از بازدید از منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم در نشست رفع موانع تولید با حضور خودروسازان این منطقه به محورهای اصلی برنامه ششم توسعه اشاره کرد و افزود: این امر نشان دهنده وجود زیرساخت های خوب در منطقه در راستای توسعه صنعت خودروسازی است.
وی تصریح کرد: استان کرمان در قالب برنامه ششم توسعه ابتدا باید در حوزه گردشگری به قطب گردشگری در جنوبشرق ایران تبدیل شود.
استاندار کرمان گفت: به دلیل زحمات و تلاش های مدیران سابق و کنونی کرمان خودرو و مجموعه اقتصادی ارگ جدید بم، زیرساخت های بسیار خوبی در جهت ایجاد قطب خودرو بعد از خودروسازان دولتی در استان کرمان فراهم شده است که می تواند در رسیدن به هدف بزرگ در برنامه ششم موثر باشد.
وی اظهار کرد: در منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم زمینه ایجاد اشتغال پایدار برای حدود 20 هزار نفر فراهم است.
رزم حسینی با بیان اینکه جهش ایجاد شده در سال 92 و اوایل سال گذشته و امسال در اقتصاد ایران و در حوزه خودرو در منطقه بم، ثمره تلاش های دولت تدبیر و امید است، ادامه داد: با رای مردم به دولت تدبیر و امید، شرایط به گونه ای تغییر کرد که در یک گوشه ای مانند شهرستان بم در منطقه ویژه اقتصادی در حوزه خودرو تحول بوجود آمده است.
وی گفت: انتظار می رود بعد از رفع تحریم ها احتمالا از آذرماه به بعد توسعه اقتصادی کشور با شتاب بیشتری تداوم یابد.
استاندار کرمان خاطرنشان کرد: وقفه ای که در حوزه فروش خودرو به وجود آمده که شاید حاصل بی تدبیری عده ای بوده طبعا دوام نخواهد داشتو تا پایان سال جاری مجددا رونق خرید و فروش خودرو در کشور بوجود خواهد آمد.
خودروسازان منطقه ویژه اقتصادی بم نیز در این نشست به بیان مشکلات حوزه کاری خود پرداختند و مشکلات آنها با حضور مسوولان مربوط مورد بررسی قرار گرفت.
نوید حضور وزیر امورخارجه و سفرای کشورهای خارجی در بم
استاندار کرمان که یکی از یادگاران ارزشمند دوران دفاع مقدس است، در ادامه سفر به شهرستان بم به مجمع رزمندگان و ایثارگران شرق استان رفت و ساعتی را با رزمندگان جبهه های صبر و مقاومت گذراند.
رزم حسینی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای جنگ تحمیلی اظهار داشت: اگر به دوران بعد از جنگ برگردیم، مشاهده خواهیم کرد که کشور ما مشکلات زیادی داشت و حتی مواد غذایی ما از کشورهای خارجی وارد می‌شد و نفت هم قیمت مناسبی نداشت.
وی افزود: با درایت دولت وقت همه خسارات و خرابی‌های جنگ جبران شد و صنعت کشور راه افتاد و ما در بخش‌های مختلف کارهای اقتصادی را آغاز کردیم و زیرساخت‌های لازم ایجاد شد.
استاندار کرمان تصریح کرد: برای پیشرفت باید ارکان نظام، سطوح مختلف مدیریتی، ائمه جمعه، نمایندگان مجلس و سرمایه‌گذاران و کارآفرینان را وارد عرصه کنیم.
وی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از سیاست‌های نظام، اقتصاد مقاومتی است که بر اساس این مسئله ما باید در استان طوری اقدام کنیم که ضمن استفاده از همه امکانات سطح رفاه نسبی را افزایش دهیم.
رزم‌حسینی تاکید کرد: ما باید آن ایثار و فداکاری دوران دفاع مقدس را با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی پیوند دهیم و به سمت موفقیت و پیروزی گام بر داریم.
وی با اشاره به تولید سالانه 200 هزار تن خرما در شرق استان کرمان عنوان کرد: وجود صنعت خودروسازی که سیاست دولت حمایت از آن است، همچنین قنوات چند هزار ساله و سد نساء از ظرفیت‌های مهم شهرستان بم است که باید به نحو شایسته از آنها استفاده شود.
نماینده عالی دولت در استان کرمان تصریح کرد: انتقال گاز به شهر بم و همچنین آب سد نساء به بم و بروات از جمله طرح‌های مهمی است که به صورت جدی پیگیر آن هستیم و امیدوارم با قرار گرفتن طرح آبرسانی از سد نساء در بسته مالی دولت ظرف دوسال شاهد بهره‌برداری از آن باشیم.
وی با توجه به خواسته رزمندگان شرق استان کرمان در مورد حمایت از شرکت تعاونی ایثارگران گفت: ما در حال حاضر در زمینه حمایت از شرکت‌های تعاونی روستایی با عضویت 50 تا 200 نفر برنامه‌های مناسبی داریم و امیدوارم ایثارگران در این راستا اقدام کنند.
رزم حسینی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: در نظر داریم با کمک یک شرکت توانمند ملی طرح آبرسانی به 1000 روستای استان کرمان که آب ناسالم دارند را طی مدت یک سال اجرا و اعتبار آن را با توافق شرکت مورد نظر طی دو یا سه سال پرداخت کنیم.
استاندار کرمان با ابراز تأسف از وضعیت نابسامان وضعیت آب استان کرمان بیان داشت: ما در حوزه آب با یک چالش بزرگ روبه‌رو هستیم چراکه به تدریج این نعمت در حال استفاده بی رویه و بدون حساب و کتاب است و به دلیل افزایش سطح زیر کشت و حفر چاه‌های غیر مجاز که در استان 13 هزار حلقه هستند، آیندگان با مشکلات زیادی مواجه می‌شوند.
رزم حسینی یادآور شد: در 5 دی ماه امسال با حضور ظریف وزیر امور خارجه و سفرای کشورهای خارجی مقیم ایران همایش بم زنده است در این شهرستان برگزار می‌شود.
استاندار کرمان ابراز امیدواری کرد با همدلی و همزبانی خوبی که در استان کرمان وجود دارد، شاهد رشد و توسعه هرچه بیشتر این استان باشیم.
 














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن