تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 7 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس چيزى از حقّ برادر مسلمان خود را نگه دارد [و به او ندهد]، خداوند، بركت روزى ر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812916708




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تونس به ائتلاف مبارزه با داعش پیوست


واضح آرشیو وب فارسی:فرهنگ نیوز:
تونس به ائتلاف مبارزه با داعش پیوست
تونس به ائتلاف مبارزه با داعش پیوست «فرحات الحرشانی» وزیر دفاع تونس اعلام کرد که این کشور به ائتلاف مبارزه با داعش می پیوندد.


به گزارش فرهنگ نیوز به نقل از رویترز، وزیر دفاع تونس از پیوستن این کشور به ائتلاف به اصطلاح بین المللی مبارزه با داعش خبر داد.
 
«فرحات الحرشانی» وزیر دفاع تونس دراین باره گفت: دولت تونس در راستای مشارکت این کشور در مبارزه با گروه های تروریستی به ائتلاف مبارزه با داعش می پیوندد.
 
وی در عین حال اعلام کرد که این کشور تا کنون درباره چگونگی مشارکت خود در ائتلاف بین المللی مبارزه با داعش تصمیم گیری نکرده است.
 
گفتنی است، نخست وزیر تونس چند روز قبل و در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفته بود که کشورش قصد دارد برای شرکت در مبارزه علیه گروه تکفیری-صهیونیستی داعش به ائتلاف مبارزه با این گروه ملحق شود.
 
در این راستا، روسیه از چهارشنبه مصادف ۳۰ سپتامبر  سال جاری، اعلام کرد که در راستای قوانین بین المللی و بنا به درخواست دولت مشروع سوریه حملات هوایی خود به تروریست های تکفیری داعش در این کشور را آغاز می کند.
 
در این میان، جبهه غربی-عربی حامیان تروریست های داعش روسیه را متهم کردند که حملاتش به جای گروه تروریستی داعش بر مخالفان سوری متمرکز بوده است.
 
ائتلاف اصلی مخالفان سوریِ تحت حمایت غرب مدعی شدند که روسیه در این حملات اهدافی را مورد حمله قرار داده که عاری از داعش بوده است.
 
جان کری پیشتر و در نشست روز چهارشنبه شورای امنیت سازمان ملل با عنوان مبارزه با تروریسم  گفته بود: آنچه اهمیت دارد آن است که روسیه نباید وارد هرگونه فعالیتی به جزء عملیات علیه داعش شود. این موضوعی است که کاملاً آن را روشن کرده ایم.
 
«سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه نیز روز گذشته حملات هوایی کشورش به مواضع مخالفان سوری را رد کرده و اعلام کرده بود که روسیه همانند ائتلاف ضد داعش که تحت فرماندهی آمریکا قرار دارد، مواضع گروه های تروریستی در سوریه را مورد هدف قرار داده است.
 
گفتنی است، مقامات روسیه قبلاً با استاد به اصول «عدم مداخله» و «عدم توسل به زور» در قوانین بین المللی، اعلام کرده بودند که حملات هوایی آن ها به تروریست ها در سوریه بنا به درخواست دولت قانونی و مردم-برخواسته این کشور بوده و لذا موضوع حمایت ها از سوریه در راستای  مبارزه با گروه تروریستی داعش در این کشور بر اساس منشور ملل متحد و در چارچوب قوانین بین المللی محسوب می شود.
 


منبع: مهر


94/7/10 - 16:51 - 2015-10-2 16:51:43





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فرهنگ نیوز]
[مشاهده در: www.farhangnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن