تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بر زبان مؤمن نورى (الهى) است و درخشان و برزبان منافق شيطانى است كه سخن مى‏گويد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820727346




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هفته آينده کارگروه مزد براي تعيين بسته مزدي سال 95 آغاز به کار مي‌کند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۰ مهر ۱۳۹۴ (۱۱:۷ق.ظ)
هفته آينده کارگروه مزد براي تعيين بسته مزدي سال 95 آغاز به کار مي‌کند موج-ساير رسانه ها؛نمايندگان کارگران مي‌گويند از هفته آينده کارگروه مزد براي تعيين بسته مزدي سال 95 آغاز به کار مي‌کند، اما؛ آن‌ها از عمل نکردن دولت به تعهد خود و امضايي که درباره حق مسکن از آن‌ها گرفته شد، گله دارند.
مهر نوشت:
اخيرا نامه‌اي از سوي معاون روابط کار وزارت کار خطاب به نمايندگان کارگران و کارفرمايان درباره تعيين حداقل دستمزد سال ۹۵ مشمولان قانون کار ارسال شده که در آن خواسته شده تا هر يک از گروه ها نماينده‌اي را براي معرفي در جلسات کميته دستمزد سال ۹۵ معرفي کنند.
حالا خبر مي‌رسد در هفته‌هاي پيش رو کميته دستمزد سال ۹۵ تشکيل جلسه خواهد داد و مباحث پيرامون چگونگي تعيين بسته جديد حقوق و دستمزد کارگران و مشمولان قانون کار آغاز مي‌شود. کميته‌هاي دستمزد جداگانه‌اي نيز از سوي نمايندگان کارگران و کارفرمايان تشکيل مي‌شود که پيشنهاد‌هاي دو گروه را تهيه و در اختيار شوراي عالي کار قرار مي‌دهند.
با اين وجود، در حالي وزارت کار براي تعيين حداقل دستمزد سال آينده مشمولان قانون کار دست به کار شده که نتوانسته است مصوبه افزايش حق مسکن امسال کارگران را از هيات وزيران بگيرد؛ موضوعي که وزير کار در اوايل سال جاري از قطعيت آن خبر مي‌داد.

گله هاي کارگران از اقدام عجيب دولت
نمايندگان کارگران و حتي کارفرمايان از اقدام نامناسب دولت در اين بخش با وجود وعده‌هاي مطمئن نمايندگان وي در شوراي عالي کار گلايه دارند و مي‌گويند اين‌گونه اقدامات دولت باعث از بين رفتن فضاي اعتماد جامعه کارگري نسبت به دولت خواهد شد.
نمايندگان دولت که در شوراي عالي کار عضويت دارند، در پايان سال گذشته به کارگران اعلام کردند؛ افزايش ۲۰ هزارتوماني حق مسکن حتما در دولت تصويب خواهد شد. پس از آن نيز وزير کار چندين بار از تصويب آن در دولت سخن گفت و البته در مواردي نيز زمان تصويب افزايش تنها ۲۰ هزار توماني حق مسکن کارگران را مناسب ندانست!
معاونان وزير کار نيز تلاش کردند در اين مورد اظهار بي‌اطلاعي کنند. حتي سخنگوي دولت هم عنوان کرد چنين درخواستي در دولت وجود ندارد و بايد از وزير کار بپرسد در حالي که علي ربيعي نامه آن را ۳۰ دي سال گذشته به معاون اول رئيس جمهور نوشته بود. همه اين اظهار بي‌اطلاعي‌ها فقط براي ۲۰ هزار تومان افزايش مزاياي جانبي حقوق کارگران بوده است.
غلامرضا عباسي با اعلام اين که به زودي و از هفته آينده اولين نشست رسمي کارگروه دستمزد ۹۵ برگزار خواهد شده گفت: با هماهنگي معاون روابط کار وزارت کار، از نيمه دوم مهر، کارگروه مزد ۹۵ مشمولان قانون کار آغاز به کار مي‌کند.
دبيرکل کانون عالي انجمن‌هاي صنفي کارگران ايران اظهار داشت:نشست کارگروه مزد ۹۵ با حضور نمايندگان ساير گروه ها از دولت و کارفرمايان برگزار مي‌شود. علاوه بر اين، نمايندگان کارگران نيز در نظر دارند ۲۲ مهر جلسه‌اي را در مشهد مقدس ترتيب دهند و در آنجا کارگروه مستقل مزد کارگران نيز تشکيل مي‌شود که نقش مشاوره‌اي براي نمايندگان کارگران عضو شوراي عالي کار دارند.
عباسي خاطرنشان کرد: پس از تشکيل کارگروه مزد، کار نظرسنجي از کارگران را در کشور آغاز خواهيم کرد، اما؛ درباره حق مسکن از دولت گلايه داريم، چون آن‌ها در دولت مطرح کردند و از ما امضا گرفتند و قرار بود افزايش ۲۰ هزارتوماني حق مسکن جزو دستمزد سال ۹۴ باشد.
وي ادامه داد: اما؛ حالا دولت در اين زمينه دوگانه برخورد مي‌کند و مي‌گويند اصلا مصوبه‌اي در کار نبوده است. ما فقط گفته بوديم افزايش حق مسکن جزو مزاياي جانبي شغل باشد، سپس قرار بود صورت‌جلسه شوراي عالي کار برود در دولت تأييديه بگيرد.
اين مقام مسوول کارگري کشور تأکيد کرد: شنيده‌ايم که دولتي‌ها مي‌گويند چون تعداد زيادي کارگر در بدنه دستگاه‌هاي دولتي مشغول به کار هستند و اعتباري براي اختصاص به حق مسکن آن‌ها در بودجه امسال پيش‌بيني نشده بود، بنابراين امکان اجراي آن وجود ندارد و اگر اين‌گونه باشد اصلا درست نيست، چون ما با کارفرمايان خصوصي که بيش از 85 درصد اشتغال‌زايي کشور را در اختيار دارند، به توافق رسيده بوديم.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن