تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):افطارى دادن به برادر روزه دارت از گرفتن روزه بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815417752




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حمل‌ونقل روستايي کارآمد باعث افزايش ماندگاري جمعيت در روستا مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۰ مهر ۱۳۹۴ (۱۰:۴۰ق.ظ)
حمل‌ونقل روستايي کارآمد باعث افزايش ماندگاري جمعيت در روستا مي‌شود موج-عضو هيأت علمي دانشگاه تهران با بيان اين که شبکه حمل‌ونقل روستايي کارآمد مانع مهاجرت روستاييان به شهرها مي‌شود گفت: اگر فرد روستايي احساس کند در زمان کوتاه و هزينه کم مي‌تواند به خدمات برتر در شهر دسترسي پيدا کند در اين صورت تمايل به زندگي و افزايش ماندگاري جمعيت در روستا بيشتر خواهد شد.
به گزارش خبرگزاري موج، محمدرضا رضواني، عضو هيأت علمي دانشگاه تهران درباره تأثير حمل‌ونقل روستايي بر توسعه مناطق روستايي گفت: حمل‌ونقل يکي از زيرساخت‌هاي توسعه است که مي‌تواند بستري براي ايجاد ساير خدمات و زيرساخت‌هاي مورد نياز در جوامع باشد.
وي افزود: امروز وابستگي متقابل بين شهر و روستا وجود دارد که اين پيوندها از طريق شبکه حمل‌ونقل عمدتا برقرار مي‌شود٬ وقتي شبکه حمل‌ونقل مناسب و کارآمدي به وجود مي‌آيد ارتباط فضاي شهري و روستايي را تسهيل مي‌کند که باعث تقويت پيوندهاي شهر و روستا در زمينه‌هاي اقتصادي، اجتماعي، فرهنگي و اقتصادي تقويت مي‌شود.
عضو هيأت علمي دانشگاه تهران تقويت پيوندهاي شهر و روستا را زمينه‌ساز توسعه روستايي خواند و يادآور شد: جمعيت روستاهاي کم کشور است و ارائه بسياري از خدمات برتر آموزشي، فرهنگي، تجاري، بهداشتي و اداري در مناطق روستايي امکان‌پذير يا مقرون به‌صرفه نيست، اما؛ اگر يک شبکه حمل‌ونقلي کارآمد وجود داشته باشد مي‌تواند اين خلأ را پر کند.
وي افزود: اگر ساکنان روستا احساس کنند با حمل‌ونقل کارآمد مي‌توان در فاصله زماني کوتاه به خدمات برتر واقع در شهرها دسترسي داشته باشند تمايل به زندگي و ماندگاري در روستا نزد آن‌ها بيشتر مي‌شود.
رئيس انجمن علمي جغرافيا و برنامه‌ريزي روستايي ايران اظهار کرد: حمل‌ونقل روستايي همچنين در انتقال سريع محصولات کشاورزي به شهرها با کمترين هزينه مي‌تواند نقش مهمي ايفا کند که به تبع آن ضايعات محصولات کمتر مي‌شود و درآمد روستاييان افزايش مي‌يابد.
وي ادامه داد: ۹۰درصد مساحت کشور عرصه‌هاي روستايي است در اين عرصه‌ها معادن و امکانات و ظرفيت‌هاي فراغتي، گردشگري و تفريحي وجود دارد وقتي حمل‌ونقل روستايي شکل مي‌گيرد عامل تحرک‌بخشي براي توسعه همه اين زمينه‌ها خواهد شد.
رضواني اظهار کرد: شبکه حمل‌ونقل روستايي کارآمد مانع مهاجرت روستاييان به شهرها مي‌شود؛ چون اگر فرد روستايي احساس کند در زمان کوتاه و هزينه کم مي‌تواند به خدمات برتر در شهر دسترسي پيدا کند در اين صورت تمايل به زندگي در روستا و افزايش ماندگاري جمعيت در روستا بيشتر خواهد شد.
مرکز تحقيقات راه، مسکن و شهرسازي روز دوشنبه ۱۳مهر ۹۴ نخستين کنفرانس ملي حمل‌ونقل روستايي را برگزار مي‌کند.
ايمني، محيط زيست و آمايش سرزمين، زيرساخت و شبکه، مشارکت اجتماعي و نهادهاي محلي، مديريت سيستم‌هاي حمل‌ونقل، اقتصاد و توليد ملي، جابه‌جايي مسافر و بار روستايي و قوانين٬ مقررات و استانداردها از محورهاي اين کنفرانس هستند.
داود کشاورزيان رئيس سازمان راهداري و حمل‌ونقل جاده‌اي٬ محمد شکرچي زاده رئيس مرکز تحقيقات راه، مسکن و شهرسازي، سيد حسين مير شفيع معاون راه روستايي و محمود صفارزاده اعضاي هيات رئيسه کنفرانس ملي حمل‌ونقل روستايي هستند که داود کشاورزيان رياست کنفرانس را بر عهده دارد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 11]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن