تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):بهترین عبادت بعد از شناختن خداوند،‌ انتظار فرج و گشایش است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815400925




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

توليد نفت اوپک در پي کاهش توليد عربستان با افت رو به رو شد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۰ مهر ۱۳۹۴ (۱۰:۱۲ق.ظ)
توليد نفت اوپک در پي کاهش توليد عربستان با افت رو به رو شد موج- تازه‌ترين بررسي بلومبرگ نشان مي‌دهد که توليد نفت سازمان کشورهاي صادرکننده نفت (اوپک) در ماه سپتامبر در پي کاهش توليد نفت خام عربستان با افت روبرو شد.
به گزارش خبرگزاري موج، اطلاعات به دست آمده بلومبرگ از شرکت‌هاي نفتي، توليدکنندگان و تحليلگران نشان مي‌دهد که توليد نفت خام اعضاي اوپک در ماه سپتامبر با کاهش روزانه ۲۳۳ هزار بشکه به ۳۲ ميليون و ۴۸ هزار بشکه در روز رسيد.
پس از يک بازنگري کاهشي ۳۵ هزار بشکه‌اي در برآورد ماه اوت، توليد نفت خام اعضاي اوپک به دليل تغيير در توليد نفت خام عراق و نيجريه، ماه گذشته ميلادي به ۳۲ ميليون و ۲۸۱ هزار بشکه در روز رسيد.
قيمت نفت در سه ماه کنوني در معاملات بازارهاي آتي لندن و نيويورک ۲۴ درصد کاهش داشت که دليل آن رشد نگراني‌ها از کاهش تقاضاي چين و مازاد عرضه در بازار بود.
اوپک پنجم ژوئن امسال با نگه‌داشتن سقف توليد۳۰ ميليون بشکه موافقت کرد. اين سقف توليد طي ۱۶ ماه گذشته زير پا گذاشته شده بود.
به گفته مايگل لينچ، رئيس تحقيقات راهبردي و اقتصادي انرژي در وينچستر ماساچوست، اين کاهش توليد چندان زياد نيست و بخشي از آن به دليل عوامل فصلي بوده است.
احتمال اين‌که توليد در ماه‌هاي آينده بيشتر شود زياد است چون ايران و عراق هر دو در حال آماده‌سازي خود براي بازگشت به بازار هستند.
قيمت هر بشکه نفت برنت خام درياي شمال در ماه نوامبر ۱۴ سنت رشد داشت و به ۴۸ دلار و ۳۷ سنت در پايان معاملات در بازار لندن رسيد.
عربستان سعودي توليد خود را در ماه سپتامبر روزانه ۲۰۰ هزار بشکه کاهش داد که دليل آن افت مصرف سوخت در شبه جزيره عرب در پي خنک‌تر شدن دماي هوا گزارش شده است. در تابستان مصرف سوخت به اوج خود رسيد.
بنابراين ارزيابي، توليد نفت ايران نيز ۱۰۰ هزار بشکه در روز کاهش داشت و به ۲ ميليون و ۸۰۰ هزار بشکه در روز رسيد. در ماه ژوئيه توليد ايران به بالاترين حد خود از سال ۲۰۱۲ که تحريم‌هاي نفتي اعمال شد، رسيده بود.
توليد نفت خام عراق نيز ۸۵ هزار بشکه کاهش داشت و به چهار ميليون و ۲۱۴ هزار بشکه رسيد.
در همين حال، توليد نفت ليبي روزانه ۵ هزار بشکه کاهش داشت و به ۳۵۰ هزار بشکه در روز رسيد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن